KORKMAYIN
Ben bugün sosyal paylaşım sitesindeki bir habere verilen tepkileri eleştirmek istiyorum.Haber ilköğretimde arapca secmeli ders olmasıyla ilgiliydi of arapca secmeli ders oluyor eyvah cumhuriyet elden gidiyor ve daha neler neler.Aslında gec kalınmış bir uygulama çok daha önce arapcayı tıpkı diğer yabancı dillerde olduğu gibi yani ingilizce almanca, italyanca gibi secmeli ders olarak okutulmalıydı.Arapcayı ders olarak okutulması ne laikliğin elden gitmesi anlamını taşır nede şeriattın gelmesi anlamını taşır kimsenin korkmasını gerektiricek bir durum yok.Evet cumhuriyetten önce ve cumhuriyetin ilk yıllarında dini istismar eden kişiler olmuş ancak zaman o zaman değil.Kimsenin korkmasını gerektiricek bir durum yok aslında asıl korkulması gereken tam cahil okumuş nesiller olmalıdır.Hepimizin oturup düşünmesi gerek çocuklarımız gerekli dini eğitimi doğru ve iyi olmasınımı isteriz yoksa hurafelerle dolu korkutmaya dayalı bir din eğitimi almasınımı isteriz. Kaldıki bu sadece arapca dili eğitimi yani dini icerik olmıcak sadece dil eğitimi verilicek.Bizim ülkemiz müslümanlığın da cumhuriyetin de bir arada yaşana bildiği en güzel ülkedir kendi dinimizden korkmamalıyız misyonerlerin sokaklarda kafalarına göre dağııtığı kitaplara ses cıkartmazken arapcanın secmeli ders olmasına bu tepkinin verilmesi niye.Televizyonlarda gösterilen bir yığın sacmalıkları ağzımız acık bişekilde izliyorken dizilerle uyuyup dizilerle uyanıp popiler kültürün önümüze sunduğu magazin programlarında kim kiminle ne yapmış acaba diye hayıflanırken arada çocuklarımız icin belkide iyi birşey olucak sistemi başlamadan kötü bişiymiş gibi gösterilmesi ne yazık.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.