- 5559 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
CAN CİĞER-arkadaşlık.
Can ciğer kuzu sarması dostlarımız vardır,
Uzun süre görüşmesenizde hep aklınızın bir köşesinde saklarsınız.Sohbetleri bir başkadır,espirileri bir başka,Gülüm geçilen değildir onlar,iz bırakır yüreğinize,,aklınıza düştünmü ilk günkü gibi bir tebessüm bıraktırır.
Dostluklar güzeldir,hele sırtınızı dönebileceğiniz candan dostluklar bir başkadır.Sohbet biter siz yanından ayrılmak istemezsiniz,en kısa zaman kelimesi bile çok uzakmış gibi gelir,özlersiniz.
Günden modadan,sevgiden,dedikodu ve sitemlerden bahsetmek ne güzeldir.Ufkunu açar gerçek dostlar,vizyonunu genişletir,empati kurabilmenin olgunluğunu ögretir.
Sinirlerinizi sakinleştiren en doğal ve en güvenilen liman gibidir.
İnsan vardır, yüzü güler, gönlü cömert, ufku geniş; onunla oturdukça oturmak istersiniz; muhabbetinden keyif ve feyiz alır,
İlham bulur, farkında bile olmadan ne çok şey öğrenirsiniz.
Yanından kalktığınızda az buçuk değişmiş, zenginleşmiş olarak yolunuza gidersiniz. Hafiflemiş olarak, rüzgârda tüy gibi. İçinizde bir gonca gül açılır, katmer katmer renklenir.
Elinizde olmadan hayata gülümsersiniz. Gene görmek istersiniz o kişiyi, ilk fırsatta yeniden buluşmak.Hergün aynı şeyleri bile paylaşmak sıkıcı gelmez,aksine derya deniz fikirler ürettirir.
Suskunlugunuzu en iyi o anlar,hüzünlerinizi en çok o paylaşır,varlık ve yokluğunuz onunla zenginleşir,paylaşmak nefes almak bir iken iki olmak gerçek dostluklarda en çok hissedilen özelliktir.
Hayranlık vardır,kıskançlık değil,hatalar vardır,hataları yok sayabilen,olgunluğu gösteren gene en iyi dostların becerdiği olgunluktur.
Hayretlik verdirir kimi zaman dile düşen,aynı anadan babadan olsak bukadar çok severmiydik birbirimizi gibi söylemler,gülüşlerle süslenen.
Dostluklar güzeldir,hemde çok güzel,yılların eskitemediği en güzel sırdaşlıklar ve dik durabilmenin sahip olabilmek adına emeğin kıymet ve getirisini öğretir dostluklar,arkadaşlıklar....
Bundan yola çıkarak sevgiye değer veren ve sevgiyi aramaktaki en güzel örnek dostluklarımızdan geçer.Dostlukların uzun sürebilmesi sebebi arkadaşınızdan aldıgınız o görünmez enerjidir.Öyle kuvvetli bir enerjisi vardır ki,uzak şehirlerde bile olsanız,aklınıza geldiğinde hiç ummadığınız bir anda telefon çalar,ve karşınızda o sizin can ciğer kuzu sarması dostunuzun sesidir.
Yıllar geçer ömrün içinden geçip giderken yüzlerdeki çizgiler çoğalması,aynalara baktığınızda saçlarınız beyazladığını görmeniz,dostlukların yaşlanacağı anlamına gelmez,dostluklar olgunlaşır,en olmadık umutsuzluklarda bile ah şimdi yanımda olsaydı canım arkadaş dedirtir.
Şikayetleriniz,giyimleriniz,düşünceleriniz,zevkleriniz,kıymet ve değerlerinizle bir bütün olursunuz.Maddi çıkarlar doğrutusunda yük olma menfahatleri yoktur.Gereği söylenmeden elinden gelen yardım yapılacagını bilmektir dostluk.
HERŞEYİN SINAVI OLDUĞU GİBİ DOSTLUKLARINDA SINAVI VARDIR,
DÜŞÜNCE, DİZLERİNİZ YERE DEYİNCE ANLARSINIZ.
GERÇEK DOST KİM VE NE DİYE.
KISA VE BİR OKADAR AÇIK VE NETTİR DOST DEDİĞİMİZ CANLARIMIZ...
GERİSİ SADECE DOSTTUM VAR BENİMDE TIPKI SENIN DOSTLARIN OLDUĞU GİBİ DEMEKTEN BAŞKA BİR ANLAM TAŞIMAZ.......
Güzellikleri sözlerimizde söyleye bilmek başkadır,uygulamak çok başka........eylül-2011-S.A
YORUMLAR
Sayfada yazılar bölümünde tur atarken benim her daim sık sık kullandığım sözü görünce canciğer kuzu sarması dikkatimi çekti vede okudum vede bir an hayatta en büyük ilkesi dostluk olan aşktanda üstün bir değerde gördüğüm dostluğu anlatımınızda ,üstelik şaşırdım aaaaaa ben mi yazdım ,ne zaman bunlar benim sözlerim tıpatıp dedim .Üstelik bazen daha iyi vurgulamak adına yada başık eğik yazdığımdan büyük harf tuşuna ne zaman bastığımı bilmeden bazı yerlerde büyük harf kullanırım farketmeden yada farkederek sizde öyle yapmışsınız beyendim yazınızı bazı birileri bu canciğerin daha ne anlama geldiğini bilmiyor geçen sayfamda birine yazdımdı oda sormuş bu ne demek.Can Yücel, ce dost kalın DOSTÇAKALINIZ
Salih Ataseven
Geçenlerde msn sayfamı açtıgımda bir reklam düştü,sayfama,bir değerli yazarımızın yazısı vardı..sevgi üzerine,okudum,hayret etttim,birçok hisleri bir anda yaşadım,hatta kızımı çağırdım,bakarmısın lütfen bu yazı,benim yazdığım konunun aynısı olması vede bazı kelimelerin üst üstte bire bir gelmesi şaşırtıcıydı-paylaşımımın tarihi ,değerli yazarımızdan sonra olmuş olsa,galiba ondan etkilendim,farkına varmadan onun düşüncelerini alöış ve yazdım diyebilirdim,oysa bu yazı benim yazımdan sonra yazılmış bir köşe yazısı idi...GENELDE,en büyük hatam imla konusunda olmakta,belki harflar eksık yada virgul,nokta gibi hatalar..FAKAT; yazılarım aslında ,bir şiirin uzun anlatımı,yada bir yazımın şiirsel olarak sayfalara düşen cümleleri..bilerek bazı devrik cümlelerim ise bilinerek yaptığım kendime öz bir tarz diyebilirim,İçinde gizli,sırları olan tümcelerin bulunması beni memnun ediyor.Bana özel olmasını belki bu özeli bir başkasının görebilecekmi acaba diye ufak şifreler.Şu kelime yerine şöyle olsun diye mesajlarda aldım..kişiye özel açıklamalarımı yapınca,,yaa gerçekten doğru yanıtlarını almamsa,kendi tarzımın yolunda yürümek beni rahatsız etmemekte açıkcası..ÖYLE uzun iddalı paylaşımlarımda yok-kendimce anlık yazılan taslaksız bir anda çıkan düşüncelerin paylaşımıdır -yazı ve şiirlerim...yoksa dar zamanlarda duygu ve düşünceleri yaşamak ve yaşatmak isteyen bir yapım yoktur.hayata bakışımda öyledir....BELKİ kendimce hayatımın içinde beni etkileyen ve düşündüren yalan ile gerçek anlayışımın etkisidir bilinmez....sağlık ve huzur dolu bir yaşamınız olsun..saygı ve selamlarımla..DOSTÇAKALINIZ.