Bekle(ye)miyorum...
O değil de;
Bir koltukta sıkış sıkış üç kişi oturuyoruz. Ben cam kenarındayım. Yanımda bir kadın ve onun yanında bir adam... Kadın adama vebalı gibi davranıyor ve bana yapıştıkça yapışıyor. Hal böyle olunca da yapışık ikizler gibi bir durum sergiliyoruz. O da yetmiyor elinde bir kitap. Yol boyunca kitap okudu.
Yaa ne kadar sıkıcısın, bi kapat kitabı da bi kaldır başını... hayata günaydın de. Allah müstehakını versin emi!
Dışarda cıvıl cıvıl çocuklar, kokoş kadınlar, hüşu içinde burnuna karıştıranlar nereye uçtuğunu merak ettiğim güvercinler oyun yapan kediler köpekler sabah sabah birayla güne başlayan saç sakal birbirine karışmış pis adamlar.
Bazen çöpün içine kafasını sokmuş insanlar görüyorum sonra o kocaman çöpleri taşıyanlar. İçlerinden çok genç olanlara da raslıyorum. Onları farklı şekillerde gözümün önüne getirmeye çalışıyorum. Temiz bir kıyafet saç sakal tıraşı hatta altlarında son model araba...
Ya o minik çocuklara ne demeli... Çığlık çığlığa oyun oynayacakları okula gidip yaşıtlarıyla birlikte eğitim alacakları şımarıklık yapacakları bir yaşta çöpün içinden çıkıyorlar. Elleri üstü başı leş gibi...
Hayat herkese eşit davranmıyor bunu biliyoruz. Anlayamadığım şey; herkesin kendi yaşadığı hayata inanması. Herkes kendi kaderini yaşıyor bu da tamam da neden öyle oluyor?
Çünkü benciliz kimseyi gözümüz görmüyor. Kitap okuyoruz kimseyi görmek bile istemiyoruz kimse hakkında fikir sahibi olmak çözüm aramak... gerek duymuyoruz. Biz iyiysek tamam... kimin ne hali varsa görsün...
Annemin çok sık kullandığı bir cümle var. Der ki;
’çok bilen çok yanılır’
Saçma gelirdi bana. Öyle ya bilgi insanı yanıltır mı!
Sonra farkettim ki hayatta en büyük yanılgılarımı hep bildiğimi zannettiğim zamanlarda yapmışım. Hatta hala aynı şey oluyor...
Neler neler yaa...
...
Kaçırılan öğretmenlerimizin en kısa zamanda kurtarılmasını diliyorum...
:( Bekle(ye)miyorum... diliyorum...
YORUMLAR
Esma KAHRAMAN
Sokağın gerçeklerine diyeceğim yok.Onlar hoşumuza gitse de gitmese de bizim parçamız...
Öğretmenlerimize gelince : Kim kimi kaçırmış,nereye kaçırmış.niye kaçırsınlar ki.........................
İftira , Provakasyon v.s....................
Ya hocam adamlar tamamımızı kaçırsa kimsenin umrunda değil..
Lanetliyorum ,Kızıyorum vede Kınıyorum...Saygımla...
Esma KAHRAMAN
AliBUDAN
üstadım bunu yılın cümlesi seçtim...kendimce tabii
Kemalkarsli
NERDE BOYNU BÜKÜK BIR GARIP GÖRSEN
HOR GÖRME KIMBILIR NE DERDI VARDIR
O GARIP HALINDE NE SIRLAR GIZLI
ONU BU HALLERE BIR KOYAN VARDIR
BELKI BENIM GIBI BIR SEVDIGI VARDIR
MADEM YASAMAYA GELDIK DÜNYAYA
BENIMDE HERSEYDE BIR HAKKIM VARDIR
SEVMIYORSAN HOR GÖRME BARI
BENIMDE SENIN GIBI BIR ALLAHIM VARDIR
BENIMDE SENIN GIBI BIR ALLAHIM VARDIR
NICE ÜMIT DOLU HAYAT YOLUNDA
YOLUNU KAYBETMIS GARIP NE YAPSIN
HER SEY HAKTAN AMA ZULMETMEK KULDAN
GÖNÜL BIR ZALIMI SEVDI NE YAPSIN
GÖNÜL BIR HAYINI SEVDI NE YAPSIN
.............................................
Dertler Benim Hayat Senin Olsun
Bir zamanlar benim sevgilimdin
Yanımdayken bile hasretimdin
Şimdi başka bir aşk buldun
Mutluluk senin olsun
dertler benim,çile benim
hayat benım senin olsun
Ben daha ne çile, dertlere yolcuyum
Ben alnına dert yazılan kader mahkumuyum
Farketmez yaşamam, sen mesut ol yeter
Dertler bana gönül vermiş
Ben aşk sarhoşuyum
Dilerim her arzun gercek olsun
Hayat bu, şansın hep açık olsun
Hatıralar, hasret benim
Ömrüm senin senin olsun
Dertler benim, çile benim
Hayat senin senin olsun
Bir gün daha geçti yine sensiz
Aşkım ağlıyor bak, sessiz sessiz
Çare bensiz, ben çaresiz
Ümidim senin olsun
Sana gelen dertler benim
Mutluluk senin olsun
İstermim ömrümüz
Geçseydi beraber
İstermiydim ayrılıgı gülseeydi şu kader
Ben çile dert dolu
Sen ümtler yolu
Şimdi sensiz bak seninle
Geçiyor mevsimler
Bir zamanlar benım sevgilimdin
Yanımdayken bile hasretimdin
Şimdi başka bir aşk buldum
Mutluluk senın olsun
Dertler benım hasret benım
Ömrüm senin senin olsun
............................Birazda Orhan Bba takılalım he:)))
Kutlarım sayın yazarım
Ömrüne bereket
Allaha emanet olasın,sağlıcakla kalasın
Esma KAHRAMAN
Esma KAHRAMAN
sevgiler Sayın Yazarım...
Yazınızı okurken,çok samimi ,olduğu gibi görünen bir portre çiziyorum zihnimde...Toplum sorunları için beyin sancısı çeken o kadar az insan varki ,bu yüzden sizi tebrik ederim.Allah,bu vatanın her bir evladını korusun. saygılar,selamlar canım.
Esma KAHRAMAN
güzel duana Amin... diyorum.
:) Sefalar getirdin Sayın Yazarım.
çok bilmek iki yüzlülüktür. mevlana
:))) sakın sorgulama sonu nereye gider bilin
Esma kızım, bende son temenniye yürekten katılıyorum. Bekleyip ((bekle(ye)miyorum)) yetirmemeliyiz kaçırılan öğretmenlerimiz için takıp ve kurtarma operasyonu başlatılmalı. hiç haber var mı ha bu konuyla ilgili?. bir haftadan fazladır öğretmen kaçırıyorlar... Ve o 7 kurşunla evinin kapsında ki, burası kendi Ülkesi, Vurulan Mühendise ne demeli kader mi, İhmalkarlık mı, kışkırtma mı ve ya teşfik mi?... Ben anlayamıyorum tam bir manyak oldum.......imdattttttttttttttttttttttttttttt.
Ah herkes sizin gibi olabilse .Kendine gömülmekten kurtulup ,biraz da çevresinde ne olup bitiyor diye gözlemlese .
O değil de kaçırılan öğretmenlerin bir an önce bulunmasını hepimiz istiyoruz ..
Selam ve sevgilerimle ..
glenay tarafından 9/29/2011 12:25:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
’çok bilen çok yanılır’
evet bizimkilerde sık kullanır ama bazen bilmek kurtarır yerinde kullanmayı bilirsen ve en güzel şey bence bir şeyi en iyi ve en çok bilenden öğrenmek...
ilim arttıkça tevazu artmazsa bilmek hiç bir işe yaramıyor yanılgılardan başka...
kutlarım yazını...
saygılarımla...
Esma KAHRAMAN
dğerlendirilirse en büyük mücevher...
:) teşekkür ediyorum şık yorumuna. sevgilerimle.
Çöp toplama ciddi bir sektör oldu. Geçenlerde mühendislik fakültesini yeni bitrmiş olan yeğenimle konuşuyorduk. Bir araba kaç ton alır? Bu atıkların kilosu kaça gidiyordur? Çöpler de bölge bölge paylaşılmış mıdır?
Çöp toplama sahiden de kötü iş. Ne zaman biz evlerimizde geri kazanılabilir atıkları ayıracağız, ne zaman belediyeler atık kutularını yaygınlaştıracak ve atıkları değerlendirecek işte o zaman sağlık acısından çok tehlikeli olan bu çöp toplama işi de bitecek. Tabii bu insanları daha temiz ve insancıl koşularda istihdam etmemiz de gerekecek o gün geldiğinde. Çünkü artık ambalaj sektörünün yükselişini durdurmak imkansız gibi.
Güzel perşembe'ye ağır düşmesinden korkarak bir cümle de paylaşmak isterim. Galeano aktarmış bir rahipten: "Ne zaman insanlara yardım etsem bana aziz diyorlar, ama ne zaman onlara neden yardıma muhtaç durumda olduklarını sorsam bana komünist diyorlar"
Selamlar.
Esma KAHRAMAN
sonrasındakiler fasarya...
ister komünist desinler ister faşist desinler bunları sorgulamalıyız...
:) sevgilerimle. güzel yorumun için teşekkürler.
Okuduğu kitapdan bir fayda sağlasa bari.
Evet, kitap okumak bilgiyi arttıtsa da hayatı öğrenmek için yeterli olmuyor.
Anlamlı yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
Esma KAHRAMAN
:) teşekkür ediyorum Sayın Yazarım. sevgilerimle.
Hoş bir yazı, severek ve beğenerek okudum. Ben böyle yezıları hep sevmişimdir. Bu ayşe armanda bu günlerde güzel yazılar yazıyor cesur yazılar yani...
iyi günler efendim
sevgi ile:)
Esma KAHRAMAN
:)) sevgilerimle.
zafer kocakuşak
Önemli olanda zaten dost kazanmak deyilmi, iyi günde kötü günde hep doslarımız yanımızda olacaklar...
Dost zengini olmak çok güzeldir çok, hele birde benim gibi dostu varsa değme gitsin:))
sevgiler sayın yazarım
Esma KAHRAMAN
günaydın Sayın Yazarım. sevgilerimle.