YOL
YOL
Hepimiz uzak ya da yakın gitmişizdir ona…
Yola gidiyorum deriz hani…oysa gidilecek bir nokta,bir varış biçimi,kavuşma anı değildir yol…
Hadi bakalım,ne peki…
Yol yoluyla gidilebilir yare yoldan çıkılabilir apansız ve ömür bitebilir yoldan önce ama yol bi yere gitmez’’ der bir şiirinde yılmaz Erdoğan…! Öylemi peki
Yol bi yere gider aslında sen nereden gitmek istersen yol oradan gider gitmek istediğin yere,ayrılıktır yol,kendi dramıdır insanın yol boyunca yazdığı,yüzleşmedir.!
Gerçek yada yalan,düş yada hayal yoktur yolda,tokat gibi çarpar…
Takılırsın bir kamyonun arkasına ne sollayasın gelir ne geçesin öyle gidersin sessiz düşünceli…geç der sana eliyle kamyonun şoförü…geç..’’ takıldın peşime gözüm sende,bi bırakta yüzleşelim bizde gerçek ne ise…! Geçersin dayanamayıp,bu kez çizgiler batmaya başlar önce gözlerine sonra yüreğine bir ok gibi saplanır tek tek…bazen sayarsın içinden 1,2,3,4,5,6,7,8,9….134…bitmez…gidersin,gidersin,bitmez yol…susarsın susar,konuşursun konuşmaz…durursun durur ama anlayışlıdır bazen….hep bir hikayesi vardır yolun ve yoldan sonrasının,anlatılır,yazılır,paylaşılır,ortaktır yol,şahittir…
Yol yordamıyla yapılan her işe değil ama…sırdaştır oysa kendi kendine söylendiğin her şeyi duyar,gurbettir yol,gidilesi gelinesi ne varsa döker ortaya.
Yol dönüşü olan bir kavramdır bazen ama çoğu zaman gitmek istediğin noktaya asla gidemezsin,yeni bir sayfa açmak istersin hayatında’’ yol haritan ne’’derler adama,yok dersin öyle harita marita yeni bir sayfa işte arkadaş..!olmaz hem yol hem harita lazımdır,plandır yol.
Sitem edersin söylenirsin bazen,’’ohoooo biz o yollardan çok geçtik ‘’denir,hangi yol anlayamazsın!
Adına şarkılar yazılır şiirler yazılır,filmlere konu yapılır yol…aktristir…
Dikkat bozuk satıh tabelası yapılıp koyulan,ama bozuk satıh ı yapılamayacak kadar da zahmetlidir.karmaşadır yol
İş verendir yol,trafik işaretlerinin yapılmasına,iş makinası operatörlerine,boya atölyelerine,beton ve çaıkl fabrikalarına vesiledir.
Yol,üretkenliğidir insanın uzun yol kısa mesafe terimlerinin isim babasıdır..
Merdivendir yol,basamakları olmayan,çıkılır..
Gelinir ondan ‘’yoldan geldin yat dinlen denir,yorucudur…ama yol,daima olmalıdır sevene sevilene,gidene bekleyene yoldaştır…
A.B.
2011
YORUMLAR
madden ve manen yolum olurmusun
ellerimden tutup;
sıcaklığınla yanıbaşımda
hayat şeridlerini birbir
ßenimle atlarmısın ?
yol vardır sevdiğine gider
yol vardır,çileye çeker
yol vardır zirve dir sonu
yol vardır daha gidilmeden hazindir önü ..
yolda yürümeyi bilmiyorsun meğer
ne demeye yolumdasın!
ßuyur!! kaldırımlar senin...
acizane katkım oldsun istedim..saygılar! :)