- 1486 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Sokak Konuşuyor
Pakize Suda’nın “Türkiye Konuşuyor” adında bir TV programı var. Takip ediyor musunuz?.. Ben takip etmiyorum. Kanallar arasında gezinirken dek gelince seyrederim. Çokta hoşuma gider. Hoşuma gitmeyen tarafı, daha doğrusu üzüldüğüm tarafı, sokaktaki insanların yaklaşık 90% nın çok basit sorulara cevap verememeleri veya bilgiçlik taslayarak verdikleri cevaplarla komik duruma düşmeleridir.
Bir defasında üniversite öğrencilerine sormuştu sorusunu. Soru şuydu: “Demokrat Partinin başına Genel Başkan olarak Tansu Çiller mi Adnan Menderes mi gelmeli?”
Bir öğrencinin cevabı “Bence Adnan Menderes gelmeli” olmuştu. Başka bir öğrenci“Adnan Menderes ölmedi mi? Yaşıyorsa Adnan Menderes gelmeli” demişti.
Bir defasında da Atatürk’ün doğum tarihini sormuştu öğrencilere. Birkaç kişinin dışında doğru cevaplayan olmamıştı.
Bir programında da Ortadoğu’dan üç devlet adı sormuştu. Tereddüt etmeden Balkanlardan ve Avrupa’dan devlet isimlerini sayanlar olmuştu.
Dün seyrettiğim programında ki sorusu “Mevsimler nasıl oluşuyor ve geceyle gündüz nasıl oluşuyor” du. Bu soruya da komik cevap verenler vardı. . Ancak soruyu cevaplayan bir bayan ve bir bay vardı ki çok daha komikti.
Bayanın verdiği cevap: “ Efendim ben burada yaşamıyorum, buranın yabancısıyım. Bu nedenle mevsimlerin nasıl oluştuğunu bilmiyorum. Yazın tatile geliyorum. Gördüğüm kadarıyla mevsimler güzel oluşuyor.”
Pakize suda : Nerde yaşıyorsunuz?
Cevap: Almanya’da…
Bay’ın verdiği cevap: “Efendim bulutlar geliyor, yağmur yağıyor, rüzgar oluyor böylece mevsimler oluşuyor”
Pakize Suda bu cevaba karşılık “bu yağmurlar nasıl yağıyor, rüzgar nasıl oluyor” diye sordu. Aldığı cevap: “ Ben onu bilmem, karışamam da onu Allah bilir.”
Bir genç kıza geceyle gündüzün nasıl meydana geldiğini sordu. Genç kızımız “güneş doğunca gündüz, güneş batınca gece oluyor” cevabını verdi.
Buna benzer bir çok cevap vardı .
Tabiki, içlerinde; Dünya’nın Güneş ekseni etrafındaki dönüşüyle mevsimlerin, kendi ekseni etrafında dönüşüyle gece ve gündüzün oluştuğunu söyleyen bir-iki kişi oldu.
Biz toplum olarak her konuyu biliriz ve tartışırız ya, bunları da bu şekilde biliyoruz. Ne diyelim…
Erol ÇELİK
YORUMLAR
Cahillik parayla değil ki.Öğrenmeye meraklı bir toplum değiliz hepsi bu..Saygılar
Erol ÇELİK
İlginize teşekkür ederim