- 718 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Altta, Üstte Veya Önde Olmak
Altta, Üstte Veya Önde Olmak
Alttakiler ve üsttekiler; toplumsal mücadele bu ikisi arasında olur. Kapitalistler ve halkçılar; firavunlar ve ezilenler şeklinde toplumda yansır. Ben buna her yavuzluğun bir uyuzluğu olur şeklinde bakıyorum.
Egemen olanlar yavuzluk yapar ve alttakileri ezer. Alttakiler bilinçlenince ya da başka egemenler onları kullanınca güçlenir ve onlar da yavuz olur. Önceki yavuzlar da uyuz olur. Deveran bu şekilde işler.
Bahar falan hepsi bu şekilde işler! Kavga alt ve üsttekiler arasında üste çıkma kavgası olduğundan, yavuzluk da uyuzluk da ikisi arasında devreder.
Önde olanlar ise bu kavgada yer almaz. Yunus misal.
Altta olanların verdiği mücadele dahi egemenler içindir. Sağ, sol; dinci, laik; Irkçı halkçı hepsi egemenler için savaştırılır. İdeal hiç bir zaman olmaz. Asıl ideal egemenlerin üstte olmasıdır.
Üstte olanlara her şey serbesttir dilediği kadar kadın alırlar dilediği şeyi de kitabına uydururlar, ganimetler de onlarındır...
Ezilenler hedef kitledir çünkü kullanıma müsaittir ve altta olmanın ezikliği içinde savaşa hazırdır. Eline tutuşturunca silahı bahar bile yaparlar.
Din savaşlarını neden alttakiler yapar hiç düşündünüz mü?
Egemenlerin umurunda değildir insanların hali. Onlar kullanır sadece. Kullanılanın dini inancı ya da siyasi görüşü onlar için önemli değildir. Yardım eder hatta onların din ve siyasetlerine!
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.