Diktatör paragraf
Zor zamanlardı. Hiç alışamayacakmışsın gibi. Kapattın kendini sonra. Ne oldu? Kilitlendin bir dört duvara koşturup durdun dört nala yalnızlığı. Alıştın vesselam. Duvarlara her gece başka figür çizdin gözlerinle hayalden… Ne çizdin çok merak ediyorum. Eros mu ? Kırık kalp? Yok yok senin çizmen gereken bence At,Eşek falan. Valla, At’ın üstüne binip koşturursun yalnızlığını. Sonra ne bileyim Eşek’i su içirmeye falan götür, sonra eşek sudan gelmesin. Sen o arada başka adama aşık ol ve eşek sudan gelinceye kadar aşık oldum diye bir kitap yaz. İyi fikir bak, hem yalnızlıktan kurtarmaya öğüt, cebine de para girer. Yok acımıyorum, içtenlik bu. Bu mu? Düşüncelerim değişmiş mi? Farkındayım. Değişen bir Dünya’da aynı kalmak çok zor. Biz de epey bir yol aldık tabi. Sahi senin eşek çiftliği ne alemde. Çoğaldılar mı bayağı. Eşeklerin çoğalması demek adamların çoğalması demek bilirsin. Ben de bilirim adamların çokluğunu bu yüzden eşeklerin çoğaldığı tahmininde bulundum. Tespit mi demek lazım? Yoksa gerçeğin ta kendisi mi?
Her neyse. Öfkeme hakim olamayıp şu satırları hızlı hızlı karalarken kağıttan alev çıkartıp bu rezilden paragrafları telef etmeyip zorla okutacağım millete. Diktatör paragraf olsun bunun adı.
Issız bir odadan eşek çiftliği ile zengin olmak büyük bir ayrıcalık olsa gerek senin için. Yahu arada eşekleride kötü adam yaptık ama. Ne diyeyim ki ben şimdi. Kusura bakmayın eşekcikler. Gerçek mana da sizleri seviyorum, lakin şu an isminize yüklemeye çalıştığım anlam bakımından nefret dumanları tüttürüyorsunuz kafamda. Anlamsız bir kişiliğe beş para etmez bir anlam yükleme zahmetinde de sadece ben mi bulunuyorum ki acaba. Yok yahu her yazanın lügatında paraladığı bir kaç şey vardır. Artık hayvandan mı girmişlerdir konuya bilmiyorum ama biz hayvanı seçtik şimdilik. Bazı ele avuca sığmayan tipsiz şekilsiz yaratıklar haline de sokabiliriz tabi ki bunları.
Ben de bir çiçek serası satın aldım, her çeşit çiçek… Ortalarına dalıyorsun ve hepsinden biraz biraz koku çekiyorsun. Sonra kafayı buluyorsun. Sonra ortalarında sızıp kalıyorsun. Bir uyanıyorsun cüzdan yok. Kim aldı acaba derken çiçeklerden birinin yokluğunu farkediyorsun.- Bir çiçeğin cüzdan çaldığını görmediyseniz sıkı tutunun şimdi gördünüz.-
Bu çiçekler o çiçekler değil. Neyse.
YORUMLAR
Esma KAHRAMAN
yeterli mi?