Eylül'ün senfonisi
Onca sahipsiz kıraç geceden sonra, Pazar gecesinde doğanın senfonisini dinliyorum.
Hayatın sesine eşlik eden yaşamın elindeki arptan çıkan melodileri dinlerken arpa kaçak bir dokunuş gibi yaşamak.
Akşamüzeri karıncalardaki telaş son günlerini yaşıyordu. Yere dökülen kuru ot tohumlarını tek sıra halinde toprağın altına taşırken bu canlılar yorulup terlemezmi diye düşünüyordum. Sincapların garip çığlıklar içerisinde bir kovalamaca telaşı ile önce kızılcık sonra armut ziyafetini izledim. Kedilerin hala ot aralarında fare kovalaması dengenin dengesi olarak görünse de asıl önemli olan ceviz ağacının üst dallarından aşırdıkları cevizleri yüksekten yere bırakarak kırılan kabukların içinden çıkan cevizleri yiyen kargaların ustalığıydı birde bunun için bazen evin çatısını veya eşik taşını kullanıyor olmalarına da gıcık oluyorum aslında.
Eylülün mahurluğuyla yoğrulmuş bir gecede gökyüzünü doğanın sessizliğinde seyrederken, Ağustos böceklerinin son melodilerini dinleyen ayva ağacındaki baykuşa bakıyordum, birden kafamda acaba bizim baykuş ayvamı yiyecek diye düşünce belirdi.
Ceviz ağacının son hazırlıklarına şahit olmak, sararan ve kuruyan yapraklarını Ağustos böceğine eşlik ederek yerlere sermek, bu doğa cümbüşü arasında bir tarla faresinin yapraklar üzerinde çıkardığı ayak sesleri ise Eylül’ün senfonisine ayrı bir renk katıyordu.
Aşağı tarladan yukarı tepe yamacına gelerek kışlık evlerini kazmaya başlayan kaplumbağaların son bir hamle ile hala ön ayaklarıyla toprağı kazarken, tepeden yuvarlanan toprak parçalarından çıkan sesler senfoniye ayrı bir haz veriyordu, ceviz ağacından yere düşen bir ceviz çıkardığı ritimle senfoniye eşlik etmişti.
Bu cevizi fındık faresi düşürmüştü. Kendi büyüklüğündeki cevizi kavrayamadığından ceviz yemekten vazgeçerek elma ağacına yöneldi, koca ağaçta yaz boyu sincap ziyafetinden geri kalan iki elmadan bir tanesi üzerine çıkarak keskin dişlerinden çıkan sesler doğanın eylül senfonisine ayrı bir güzellik katmıştı.
Fasıla erik ağacının biraz ilerisindeki villasından çıkarak kuru otlar arasında böcek aramaya başlayan kirpide katılmıştı ayak sesleri bu defa oldukça kalabalıktı. En son geçen yıl görmüştüm iki kişiydiler. Nedendir bilinmez bir tanesi garip bir yaratığa benziyordu. Tırsmıştım o gece bu garip hayvanı görünce yinede cesaretimin son kırıntılarıyla yakalamış ve hayretler içinde kalmıştım. Dikenlerinin yerinde uzun kıllar olan bir kirpi. İlerleyen günlerde tek olmadığını birde eşi olduğuna tanıklık etmiştim. Ne şanslıyım bu gece kalabalıklaşmış ailesiyle karşılaştım beş olmuşlar artık.
Baykuş hala bulunduğu ayva ağacından bakıyor herkes kendi dünyasında hayatta kalmak için mücadele ediyordu. Ne kadar zaman geçti bilmiyorum, uğursuz dediğimiz baykuş bir çığlıkla senfoniye solist olarak katılma kararı almış olsada kanat sesleri ayrı bir tat katarak karanlıklar içerisinde kaybolmuştu.
Tüm canlılar korkak bir hengâme içerisinde kaybolmuş Ağustos böceği bile sesini kesmişti. İleride ağaçların arasından kuru yapraklara basan ayak sesleri geliyordu. Sesler iyice yaklaşınca ilk elmas gibi parlayan bir çift göz belirdi arkasından iki tane daha. Gelmişti aziz dostum sivri burnu keskin dişleriyle. Epeydir görmemiştim bir kedi gibi yanıma gelerek yanıma oturdu. Eşi içgüdüsel olarak tanışmadığımız için yinede bana mesafeli duruyordu.
Onunla geçmiş yıllarda tanışmıştım karnındaki bir tüfekten çıkan saçmaları temizlemiştim. Arada bir karşılaşıyoruz. Oda ne demeye kalmıyor ağaçların arasından çıkarak yüzüme ürkek ve korkak bakıyorlar iki tane ufaklık. Ben ufaklıkların heyecanını yaşarken yanımda olmadığının fakına vardım. Elimde el feneri bir panik halinde açık olan ev kapısından içeri girdim. Odanın ortasında halı üzerinde kanadı kırık karga yanındaysa ona bakan dostum tilki. Kafasını aşağı eğerek ağzını açtı ne yapacağımı artık bilmiyordum. Çıkardığı dilini karganın kafasında okşarcasına gezdirdi. Sonra açık olan oda kapısından dışarı evin önüne çıktı. Karga peşinden gitmek istese de el fenerini kapattığım için olduğu yerde kaldı. Poşetteki ekmekleri ağacın dibine koydum ağzına bir parça alan karanlıkta kayboldu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.