- 2467 Okunma
- 37 Yorum
- 0 Beğeni
AĞLA GÖZLERİM AĞLA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsanoğlu, diğer canlılarla kıyaslandığında, oldukça duygusaldır. Bazen biriyle konuşmaya, dertleşmeye, hatta ağlamaya gereksinim duyar.
Kimilerine göre, normal sayılabilecek günlerden bir gündür ama sizin canınız çok sıkılabilir. Kızınızın, oğlunuzun, torununuzun, hatta sevdiğinizin yanınızda olmasına ihtiyacınız vardır. Onlara dokunmayı, sarılmayı, hatta doya doya konuşmayı istersiniz ama yanınızda olmaları mümkün değildir. Yaşam şartları her birini alıp bir yerlere postalamıştır.
En kestirme yolu denersiniz, telefon… Elinize aldığınız telefonla sırasıyla aramaya başlarsınız ama ya işleri vardır, sizinle konuşmayı başka zamana ertelerler, ya da telefonları kapalıdır ulaşamazsınız. Çıldırmak üzeresinizdir, bir sese o kadar çok ihtiyacınız vardır ki, bunu kimseye anlatamazsınız.
Akşamın kızıl karanlığı bastırmış, kuşlar yuvalarına, insanlar evlerine çekilmiştir. Balkona çıkar, çoktan ufkun ötesine giden güneşin ardından bakarsınız. Nafile… En ufak bir aydınlık kalmamıştır güneşin ardında. Sadece kıpkızıl bir yalnızlık görürsünüz ufukta.
İçinizi bir karanlık kaplar, ağlamak istersiniz. İşte o vakit, ağlayın! Doyasıya ağlayın. İçinizde biriken zehri yok edinceye kadar ağlayın. Katılaşan yüreğiniz yumuşasın. Kuruyup çölleşen duygularınız gözyaşlarınızla ıslanıp yeniden filizlensin. Yalnız, ağlamanın kadını erkeği yok bunu bilin. Kim demişse “Erkekler ağlamaz” diye halt etmiş. Erkeklerde ağlar. Ağlamalı. Onlarında yüreklerini boşaltmaya, rahatlamaya, içlerinde biriken zehri akıtmaya ihtiyaçları vardır.
Ağlayıp rahatladınız mı? Bulutlara tekrar bakın. Nasıl da gökyüzünde dans eder gibi süzüldüklerini göreceksiniz. Balkonlara bakın; komşularınızın tek tük çiçekleri gözünüze ne kadar da güzel görünecek. Dahası, dünyaya bakış açınız değişecek. Daha sevecen ve anlayışlı olacaksınız.
Haydi, hep birlikte “Ağla gözlerim ağla” diyelim.
26.09.2011 Emine UYSAL
YORUMLAR
Ağla yüreğim ağla,,,, diyorum ben buna. Duru ve akıcı bir anlatımdı,, güne düşmesi isabet olmuş. Ağlamanın cinsiyeti yoktur,, çok haklısınız,, bazen o kadar güzel yakışır ki erkeklere ağlamak. bazen o kadar etkili olur ki, derim ki ağlamak da erkek işi.. ağlamak rahatlatır,, duygu seli güzeldir, ağlamak güzeldir,, kim ne derse desin,, gönlümce ağlamak istediğimde ağlarım,, rahatlarım,,,
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgiler.
konu ve anlatıma olan hayranlığım ile
tebriklerimi bırakıyorum / güne gelmeyi fazlasıyla hakkeden eserinize... saygımla
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar
Gulmek bize Allahin en guzel hediyesi oldugu kadar aglamayida onu kardes kilarak yeri geldimi gulmek kadar yararli olduguna inandigimiz guzel bir olgu , tavir , hal diye dusunuyorum ki yaziniz ne guzel sekilde bunu ince yonlu keskin bir ifadeyle bizlerle duygularinizi paylastirmis.
Yurekten kutladim sizi , kaleminizi , kelaminizi .
Selam ve sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgiler.
çok güzeldibeğendim evet erkekler de ağlamalıdır.tebrik ederim bu güzel çalışma için...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar
" İnsanoğlu, diğer canlılarla kıyaslandığında, oldukça duygusaldır. Bazen biriyle konuşmaya, dertleşmeye, hatta ağlamaya gereksinim duyar."
Evet insan ihtiyac duyar cogu zamanda uzaklarda olan bir insana,
ismini bilmedigi insana anlatmak herseyini, sanki suya yazi yazar gibi, bilyior ki silinecek gelecek olan dalga da...
Tipki öyle.
hadi
hep birlikte yansin yüreklerimiz ferahlamak icin.
Sevgi ve tebriklerimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
Yansın ki yüreklerimiz, ferahlasın.
sevgimle.
arka kapıdan girer yalnızlık günleri bir yaştan ve yaşanmışlıklardan sonra ömrümüze. insan kalabalıklarında da yalnızlık vardır. ama sosyal yanımız tek başına yalnızlığa başka çarpar. büyük ailelerin çocukları bilemezler ne kadar talihli olduklarını. kalp yalnızlıkları ise en kötüsüdür. hakiki bir dost için çarpmayan kalpten daha yalnızı yoktur.
kaleminize sağlık.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
sımsıcak içten sevgi dolu bir yazı tebrik ederim canım güne gelmesinide... ağlamak sahiden kuruyan dalları ayıklamak gibidir... sevgilerimle..
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Selamlarımı gurbete yolluyorum.
Canlılar içince İnsan çok duygusal olduğundan, bazen hüzünlenir bazen ağlar, bazen güler ama hep hislidir.Uzaklardan bir haber beklerken heyecanlanır, sabırsızlıkla bekler.Gilirse sevinir gelmezse üzülür.Diğer canlılardan ayrılan en büyük özelliği bu hassaslığı ve duygusallığıdır.
Yüreğinize sağlık Değerli kalem...
Büyük bir hazla okudum.
Emine UYSAL (EMİNE45)
selam ve saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Değerli yorumun için teşekkür ederim.
sevgimle.
Sevgili Emne zaman zaman hepimizin yaşadığı duygu sağnağını, çok güzel satırlara dökmüşsün.Ağlamak Rabbimizin biz insanoğullarına güzel bir rahatlama nimeti.Kalb yumuşak olursa, yaşlar gözden kolayca süzülür.
'Özü ağlamayanın gözü ağlamaz' der atalarımız.
Bizlerle paylaştığın için teşekkürler canım, selam ve sevgiler.
Çok çok tebrikler, güne gelmesi çok doğal olan bu değerli paylaşıma.
Emine UYSAL (EMİNE45)
kalpler katılaştı mı gözden damlalar düşmez oluyor.
sevgimle.
Gözyaşı yıkar yüreğin kirlerini, göğüs kafesine yerleşen inatçı sıkıntıları söker atar...Ağlayamadığımdandır içimin sıkıntısı gitmez bir türlü...
Ağla diyorsunda he deyince akmıyor ki bu meret Emo...
Keşke ağlayabilsem ah...
Can arkadaşım işim olsa bile bırakırım, sıkıntılı anında aramaktan çekinme...olmadı bir fıkra anlatırım, ağlamaya gerek kalmadan postalarız o sıkıntıları....SENİ SEVİYORUMMMMMMM, kendine iyi bak.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Ben de seni çok seviyorum, bunu biliyorsun.
sevgimle.
Ah bitanem ne güzel anlattın içimizin feveran yakanını... boşaltmak lazım kesinlikle.Yıkamak yüreği gözyaşının yakan lavıyla.
Sonrası bir serinlik, soğuk dağ rüzgârlarından kafes boşluğunu dalgalandıran... ve güneş.. ve hayat.. ve insanlar.. ve kader..
Derin bir ah d aha düşer keşkeler giyinmiş dil yazgısına... Adı sonra tecrübe olur, adı sonra olgunluk olur.. biraz daha hayat karşısında dik durmaya.. biraz daha öğrenmeye herşeyi...Malesef acılardan geçiyor çoğu şeyin yolu geçmeden bilinmiyor çoğu gerçekler...
Gönülden tebrik ederim değerli yazını.O güzel yüreğine daim esenlik ve mutluluklar dilerim.
Selam, sevgi ve en derin hürmetlerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bu güzel yorumun yazıma ne büyük değer kattı bir bilsen.
sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah cümlemizi güldürsün efendim.
selam ve saygılar
gönlüne sağlık sevgili emine herzamanki gibi tadındaydı gülmenin içinde ağlamakta var bazen gülerken anlamadan ardından ağlamak gelir güneşin içinde yağmur gibi
bütün ağlamalar sevinçten olsun
Emine UYSAL (EMİNE45)
Teşekkür ederim...sevgimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
kankama teşekkürler
güzel bir yazı olmuş...
ben ağlasam ayıp olmaz de mi? Ama anam diyo ki; oğlum ağlamaz, o erkektir! :) ama bende geceleri anam görmeden gizli gizli ağlıyom kanka!
sonra gökyüzüne bakıyom, ne göreyim, kapkaranlık ,ucu bucağı olmayan sifiri bi karanlık, sonra balkonlara bakıyorum, o da ne? ç
çiçeklerde ağlaşıyor, seçeler hüzünlü bakıyo, martılar suskun ama ben ağlamaya devam ediyorum anam duymadan ! :)
kankam, yazın bomba gibiydi...
tebrikler bıraktım bu güzel yazına ve değerli yüreğine bacıların bacısı akrdeşime...
selamlarım ve saygılarım çokça yolladım uzaklardan... usulca.. gözyaşlarımla..
Emine UYSAL (EMİNE45)
Selam ve sevgilerimi yolluyorum uzaklardan.
Herkes mutluluktan ağlar dilerim. Ütopya bu ama olsun.
Kutluyorum Emine Abla.
Sevgiler.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle.
Hemşerim coşmşusun:))) Yüreğini engin denizlere dönüştüren bu duyu patlamasına hayranlık beslememek olanaksız. Güne gelişin ayrıca mutluluk sebebidir benim için. İki defa tebrikler olsun:)
Emine UYSAL (EMİNE45)
selam ve saygılarımla.
bazen ağlarız, bazende güler her şey biz insan oğlu içindir canım, ağlamak ruha dinginlik verir arada lazım , Mevlam başka üzücü şeyler verip ağlatamasın diyorum anlamlı bir eserdi kutluyorum yazan yüreği sevgilerrrr...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Neyse yetiştim:) Yemek yaptım da yarın için :) Ağlamak güzeldir ablacığım. Çok hüzünlüydü ama senin hüzünlü yazıların bile iyi geliyor bana. Sevgilerimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgiler.
Yalnızlıktan fazla muzdarip olmana gerek yok; fırsattan istifade bol bol roman oku, bak keyfine. Ağlamak da iyidir ha; beyni dinlendirir. Bir nevi terapi yani.
Selamlar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
selam ve saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle.
"ağlamakkk güzeldirrr"
diye bir şarkı vardı
gözyaşları ruhun temizliğini sağlar
güzeldi
her zamanki tadında anlatım
kutlarım arkadaşım
sevgilerimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle.
okadar güzel ifadelerle sonlandırmışsınızki ,duygusallığım en üst seviyede,ibre vuruyor tepeme tepeme ağla be vijdan^'sız ağla,ağlaa..
Ağlamayan gözden sana sığınırım ey güzel yaratıcım.Ağlamak kalbi yumuşattığı gibi acılarıda akan yaşlarıyla sürükler sanki ve nefes aldırır birnebzede olsa.
Erkeklerde ağlar pek tabiki,,,ama uluorta ağlamasınlar..ben ağlayan erkeğe asla dayanamıyorum :))
hiç kimseler ağlamasın dünyevi sebeblerden ama akacaksa o göz yaşımız yanacıklarımızdan HAK için onun yolunda ona layık olamadıgımız için aksın..Bu devirde inanın kimsenin kimseye faydası yok .Ne evladı ne anası ne babası nneeeedeee kocası..
tek başınasındır bu alemdede,kabirdede.Ozaman insan bütün duygularını içine gömüp,sadece kendisi için yaşamalı..sevgilerimle :) @---->---
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle.
Bazen öyle bir çöker ki yalnızlık, en koyu yerinde gecenin...
Anlatılır gibi değil...
Bir dost ararsın, paylaşacak...
Tek, göz yaşların vardır, yanında...
Ağlarsın...
Yalnızlığını paylaşmak için...
Çok kişinin hislerine aracılık ettiğini biliyorsun, değil mi arkadaşım? Sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Selam ve saygılarımla.
Allah'ın rahmetinin rayihası yayılmış yüreğinizden..
Ne mutlu o gözlere, ne mutlu o yüreğe, ne mutlu... Elhamdülillah..
Yüreğinize sağlık, sürûra vesile olan kelâmınız dâim ola..
VesSelâm vedDuâ...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Yüreğim ferahladı varlığınızla. Çok teşekkür ederim. Dualarım hepimiz için.
Sevgiler.
''Ağlama deymez hayat bu gözyaşlarına '' diyesim geldi..Hüzünlü satırları okuyunca.. selam ve saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar.