- 1829 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Dr. Burçin...
Dr. BURÇİN…
Kökleri sağlam ama dallarından kurumaya başlamış bir çam ağacı gibi hissettim "O" usta bahçıvanın eline teslim edilirken kendimi... Gerektiğinde kuruyan dalları budamak, olmadı susuz kökleri sulamak için, damla damla girdi hayatıma... Bahçıvan her eline gelen kurumaya yüz tutmuş ağacı nereden hatırlasın...? Ama ağaç unutur mu kendini tekrar yaşama sevinciyle sulayan bahçıvanı... Bahçıvan her dalını budadığı, her kökünü suladığı ağaca üzülse, yapabilir miydi işini...? Ama ne tesadüftür ki; ismi ile müsemma neredeyse bu bahçıvan… Adı; İç Hastalıkları ve Onkoloji Uzmanım Dr. Burçin… Baharda açan ilk çiçeğe verilmiş adı, kendide baharı getiren, çiçek açtıran olmuyor mu bir anlamda... Ne kadar kalan yapraklarımı dökse de…Yepyeni filizler vermek uğruna…
Bir gün ne kadar görmek ve kabullenmek istemesem de fark ettim ki, hayatım gerçekten çok değişiyor. İçimi döktüğüm satırlarımı, durup durup yazdığım dost mektuplarını okurken, hayatımda göz attığım, karaladığım sayfaların dahi değiştiğini gördüm... Ben dolu satırlar gitmiş, dosta yazılmaya doyamadığım mektuplar bitmişti... Sekiz-on kalem reçeteler başıma çöreklenmiş, birisi bu saman kağıt parçasıyla, zor okunan yazısıyla, kutu kutu iğnelerle, damla damla zehirlerle sızmıştı hayatıma. Yazdıklarımı toparladığım dosyalarım dolabın olabildiğince arkasına itilmiş, hastane dosyam bir cevşen misali yanımdan ayrılmaz olmuş, çantamda cüzdanımdan önce yerini bulmuştu... Tetkiklerde, reçetelerde tek bir isim... Ne kadar bir tanecik Doktorum olsa da; usta bir bahçıvan kabul ettiğim Burçin Hoca... Telefon rehberimde birinci sırada, başka hayatların savaşçısı, maalesef bizim baş edemeyeceğimiz bu hastalığın gönüllü kurtarıcısı Dr. Burçin...
Tam ortasına keskin bir kılıç inmişken hayatımın, elimden avucumdan akıp giderken mutlu ve sağlıklı günlerim, en çok kullandığım her şeyime yön verdiğim sağ kanadımın yarası tazeyken daha... Kel kafama bakmadan, iki tel kalmış kaşımın tüm güzelliğini almış bakışlarıma aldırmadan... Soluk rengimin hayretliğini yüzüne hiç yansıtmayan, ara ara bu melek kalbin tam arka yerinde, sırtında sakladığını düşündüğüm kanatlarını hiç göremediğim ama varlığını hep bildiğim biri çıkmıştı karşıma… Daha önce hiç görmediğim, tanımadığım ama adını duyduğumda uçurumun kenarında tutunacak dal bildiğim biri Dr. Burçin…
Kanayan yaraya bakmayı değil, her şeye rağmen kalkıp yürümeyi öğreten Dr. Burçin… Karşısına gittiğimde kemoterapi planlamamı yapacağını öğrendiğimde nefret ettiğim, işinin en iyi olduğunu duyduğumda canımdan çok sevdiğim Dr. Burçin… Aklımdaki, dilimdeki düğümlerin çözücüsü Dr. Burçin… En kıymetlim upuzun saçlarımı, bakışlarıma mana veren kaşlarımı, gözlerimdeki ferimi, her şeyimi alsa da, borcumu ödemeye asla gücümün yetmeyeceği yegane alacaklım Dr. Burçin…
İşte bu umutsuz dünyadan elini uzatıp bir hamlede beni çeken biri oldu Dr. Burçin…Uzun saçlarımı kaybetmemin üzüntüsünü anladığına inandığım ama “ Seçil sana kellik çok yakışacak, eminim peruk bile takmayacaksın” diye beni yüreklendiren oldu…
Sanki tuzaklarla dolu bir yolda derin ayak izleri bırakmıştı, bense üzerine ne kadar kar, yağmur yağsa da o ayak izlerini takip etmeye yeminliydim Dr. Burçin’in… Hiç bilmediğim yollara girmekten iyi değil midir? Her adımımda başıma gelecekleri bilen birinin varlığı inanın, insanın kendini anlatmasına çok ama çok yardımcı oluyor…
Hem karanlık, hem soğuksa işiniz çok zor demektir. Ki bu zorlu mücadelede en ufak bir ışığı bırakın huzmesine hasret kalıyorsunuz… Öyle soğuk ki, hep karakış sanki, insanın üzerine durmaksızın karlar yağan… Gülen yüzün ışığı, güzel sözün sıcaklığı ayakta tutar insanoğlunun yüreğini. Bırakacaksın sevdiklerinle dolup taşacak yüreğin hatta… Zira; kimin, ne zaman ve nerede gönül dalından kopacağı hiç belli olmuyor... İşte bu amansız savaşımda, yolumu yorulmaksızın aydınlatan, durmaksızın yüreğimi sıcak tutan biriydi Dr. Burçin…
Mağlubiyeti, galibiyete çevirmeyi öğreten bir etüt merkezi olsa bana göre başöğretmen olurdu Dr. Burçin...Allah bir daha ne eline düşürsün, nede hayatımdan ayırsın Dr. Burçin’i...Canı sağ olsun, canımız sağ olsun yeter…
Can’a şifa kafidir…
YORUMLAR
Sana ne diyeyim ben :(
Benim Dr.Burçin kadar iyi bir doktorum yoktu belki de... Ama ben çok bağlıydım hayata, her şeye iyi bakıyordum, şuan olan şeylere bile olumsuz baktığımdan daha çok iyiydim, tabii daha kemoterapi görmemiştim. Daha çok küçüktüm ben :( Hastanenin en küçük hastasıydım...
Aynılarını bana da yaptılar, çeşitli planlı hesaplamalar, doktorum aslında çok iyiydi, saçım ilk dökülmeye başladığında kestir demişti, moralin bozulmasın, elime tutam tutam gelmeey başladığında kestirdim... Sıfıra vurdu kardeşim saçımı, ama kestirene kadar hep kısalta kısalta boyata boyata zaman geçirdim...
En öenmli şeyimiz saçımız, saçlarım gitmişti, kafa yapımın çok güzel olduğunu söylüyorlardı, suratım da güzelmiş, solgunluğunu görmüyorlardı demek ki, suratım güzel olunca da, saçlarımın olmaması önemli değilmiş, kaşlarımı boyuyordum sonra, kirpiklerim upuzundu, hala artık kısa... Tam eski haline gelmedi sanırım gelmeyecek de...
Ama ben cidden çok beğendim bu halini, ne kadar güzelmişsin, bir de dün bana çirkinim diyordun... :) Gözlerin yeter, o ışık yeter... Ben de hep böyle teselli bulmuştum...
İnsanın böyle zamanlarda en çok teselli edecek dostlara, onların sıcaklığına ihtiyaç duyuyoruz... Ve nedense, o dönemlerde çok az kişi kalıyor yanımızda.. Olsun biz hep güçlüyüz, daha da iyi olacağız, oluyoruz da... Can'ımız sağolsun, bu da geçti, gitti, bitti...
Ama boğazımda bir yumruk oldu yine, tıkıyor boğazımı,
Seviyorum Seni Kader Arkadaşım, Adaş'ım...
(( Seçil Nimet ))
Duygulandım ben de...
Daha iyi olucaz tamam mı daha iyi...
Öyle fütursuzca yanımızdan yok olanlara üzülmeyeceğiz mesela...
Öpüyorum seni, sevgimle...
(( Seçil Nimet ))
Geçenlerde Dr Burçin aradı...
Seçil sesin çıkmıyor habersiz bırakma diye, seviyorum onu öyle çok seviyorum ki anlatamam.
Mevlam onu hep güldürsün her iki cihanda da...
Kimsecikler yokken hep o vardı, Amerikaya kongreye gitti 15 gün kendimi kötü hissettim giderken tüm mail adreslerini otelden ulaşacağım numaraya kadar verdi düşün...
Bana hep dediği bir şey vardı: sen normal bir hasta değilsin, sürünmeyi sevmiyorsun, herşey güzel olacak ama etrafından yokolan insanları takma kafana, anne karnında olduğumuz gibi ve mezarda olacağımız gibi yalnızızı aslında derdi can Burçin'im...
Of taştı yine yüreğim...
HAdi şimdi MEME CA'lı kadınlar yazımı oku bi...
Orda çok çirkin bir fotoğrafım var, gerçekten çirkinnn... :)
Kıpkırmızı
Benim de taştı yüreğim bugün, kaldırabilir miyim diğer ayzını bilmiyorum ama en kısa zamanda okuyacağım :(
Öpüyorum ben de, Sevgilerimle,
inci*
Dualarım sizlerle.
Seçil çok vefalı bir yüreğin var. seni ahdevefa örneği yazın için ayrıca kutlarım.
dr.burçinle karsılasmanız sebepler dairesinde olmuş.onu tanımanız hayata yeniden tutunmanızı sağlamış.sizin adınıza sevindim desem böyle bir dostla karsılastıgınız için.hastalıgınız tabiki üzücü....
Sanki tuzaklarla dolu bir yolda derin ayak izleri bırakmıştı, bense üzerine ne kadar kar, yağmur yağsa da o ayak izlerini takip etmeye yeminliydim Dr. Burçin’in… Hiç bilmediğim yollara girmekten iyi değil midir? Her adımımda başıma gelecekleri bilen birinin varlığı inanın, insanın kendini anlatmasına çok ama çok yardımcı oluyor…
Hem karanlık, hem soğuksa işiniz çok zor demektir. Ki bu zorlu mücadelede en ufak bir ışığı bırakın huzmesine hasret kalıyorsunuz… Öyle soğuk ki, hep karakış sanki, insanın üzerine durmaksızın karlar yağan… Gülen yüzün ışığı, güzel sözün sıcaklığı ayakta tutar insanoğlunun yüreğini. Bırakacaksın sevdiklerinle dolup taşacak yüreğin hatta… Zira; kimin, ne zaman ve nerede gönül dalından kopacağı hiç belli olmuyor... İşte bu amansız savaşımda, yolumu yorulmaksızın aydınlatan, durmaksızın yüreğimi sıcak tutan biriydi Dr. Burçin…
dedim...sebepler dairesi.
(( Seçil Nimet ))
Teşekkürler...
Dr. Burçin benim kurtarıcı meleğim, sadece kanatlarını saklıyr o kadar... :)
Gecenin Sessizliği
kimseye kaldırabileceğinden ağır yük vermeyen Rabbim ...
senin yükünü taşıman için de Dr. Burçin'i çıkarmış karşına ...
kimseyi onlara muhtaç etmesin ama eksikliklerini de göstermesin ... dursunlar derman arayan elimizin altında ...
yazın çok güzeldi can güzelim ...
candan kutlarım :)
(( Seçil Nimet ))
Ben seni çok seviyommm... :(
Ağlattın beniiii...:'(
Etkilendim tutuldum...
Tek bildiğin Yüce rabbim kimseye kaldırmayacağı yükü vermez...
Sen şimdi buradasın bizlerlesin...
Yazmak çizmek ve dostlarının yoldaşlığında yaşam emin ol daha kolay olacak...
Ayrıca vefan için yeniden kutluyorum...
(( Seçil Nimet ))
Hamd olsun bu gücü verende Rabbim, yanağıma gamzeyi, dudağıma gülümsemeyi, gözlerime ferimi koyanda "O"...
Mehtaaaaap, hep ol inşaallah yamacımda...:(
Mehtap ALTAN
yamacında gamzelerinin eteklerinde...
dua ile...
(( Seçil Nimet ))
aşktan, sevmekten öte bir dostu olmalı insanın.
baktığımda; bir ben daha olmalıyım onda!
dilerim burçin hanımla çetinerin dediği gibi sohbet etmek için buluşursunuz, sevgilerle arkadaşım, ALLAH'ın şifası ihsanı üzerine olsun,dua ile kalasın...
(( Seçil Nimet ))
Duymasın Burçin bey oooo...
:)
Teşekkürler içten yorumuna ve dualarına...:)
Önce Allah'a, sonra Dr.Burçin bey'e teşekkürler.
Güzel yürekli kardeşim'i bize bağışladıkları için.
Dilerim bundan sonra sadece çay, kahve içip, sohbet etmek için görüşürsünüz.
Selam ve sevgimle.
cetiner07 tarafından 9/26/2011 11:18:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
(( Seçil Nimet ))
Ay inanmıyorum yaaaa, o bir hanım değil o bir erkek...Duymasın valla canımıyakar...:)
Dünyalar tatlısı o, evet artık çay kahve içiyoruz hep onunla...:)
(Mustafa Çetiner)
Burçin bey'e selam.