- 1281 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAHISMARLADIK DOSTLARIM
Ayrılıklar hüzün bırakır gönüllerimize, ayrılıklar buruk geçer. Hüznün acısı çöküverir yüreğimize, mahzunlaşır, üzülür acıyla dolarız. Eşinizden, çocuklarınızdan, anne ve babanızdan ayrılacaksınızdır. Kim bilir belki geriye dönüp baktığınızda gözü yaşlı nice dostlar bırakmış olacaksınız. İçinizde bir sıkıntı:”Ya dönemezsem!” diyeceksiniz. İlahi tecelli bu ya, belki dönemeyeceksiniz.
Gidişte sizin elinizde değil, dönüşte. Umutlarınızla, hayallerinizle beklentileriniz ve ideallerinizle gideceksiniz:”Ya geri dönmezsem!” deyip dostlarınızla vedalaşacaksınız…Tek bir cümle olacak dudağınızda “ Dostlarım: hakkınızı helal edin!” vedalaşma acı, vedalaşma hüzün doludur.Pak-temiz bir tas su dökülecek ardınızdan:”Su gibi aziz, su gibi akıcı, su gibi pak ol!...” dercesine..
Aşağı yukarı bu köşeden 15 senedir sizlerle düşüncelerimizi, duygularımızı paylaşıyoruz. Bizi tanıyanlar var, tanımayanlar var. İyi yazdıklarımızı söyleyenler olduğu gibi eleştiride bulunanlar da oldu. Hepsinden Allah razı olsun, incinmedik, kırılmadık. Doğru bildiklerimizi yazdık, milletimizin, memleketimizin hayrına olan şeyleri paylaştık. Bu köşeyi okul kabul ettik, güzel şeyleri paylaşalım istedik.
Bizi adım adım takip edenler oldu, şunları da yazın diyenler vardı. Dediklerini de edep ve terbiye ölçüleri içerisinde yazdık. Kimisi yağ kabul etti, kimisi şamar, kimisi de kurşun. Kurşun asker değildik hiç olmadık ya… Kalemimizi satmadık, hatır gönül için birilerini asla kırmadık, fitne ve fesada girmedik. Atıştıklarımızda oldu. Yeri geldi ağız dalaşı ettik, haklı bulduklarımızla helalleştik.
Bir kısım dostlarımız gerçekten de bize yön verdiler. Adım adım takip ettiler. Onlardan Allah razı olsun. Bu fedakar dost kardeşlerimize, ağabeylerimize teşekkür ediyoruz. Onlar bizi hep utandırdılar, yazdıklarımızı eleştirdiler bize yön verdiler.
İdeallerimiz vardı: vatanı- memleketi- bayrağı, dini- imanı sevmekten başka suçumuz yoktu. Bizi yetiştirenler öyle yetiştirdiler.”Vatan- Millet Sakarya sizin düsturunuz” dediler. . Memleket ve vatan aşkıyla okuduk- yazdık paylaştık ve muhabbet ettik. Kendimizden de bir şeyler kattık, aldıklarımızı- okuduklarımızı sattık. Pazara elimizde olanı çıkardık, kusurumuza bakmayın. Bazen zamana bulamadık eskilerden sattık, bazen telaşla yazım hatalarında bulunduk. Tüm bunlar için sizden özür diliyor, affımızı istirham ediyoruz.
ALLAHISMARLADIK DOSTLARIM
Şimdi ayrılık vakti, şimdi veda zamanı. Vedaımız uzun süreli değil kısa süreli ama, biz kaderimizi de hesap ediyoruz, dönmezsek:”Hakkınızı şimdiden helal edin!” diyoruz. Bunu sizlerden istirham ediyoruz.. Dostluğumuz varsa dostluk hatırına ricada bulunuyoruz. “Ne olur ufak tefek kusurlarımızı bağışlayın- büyüklük gösterin bizi affedin ve hakkınızı da helal edin”.
Bir şeye sitem ediyoruz, başkalarının suçunu bize yüklemeyin. Su-i zanda bulunmayın ve bilmeden itham etmeyin. Dillendirilen o malum şirkette biz de ortak idik, içinde has bel kader çalıştık. Ama suçu günahı vebali yöneticilerine aittir. Sizin gibi biz de çok şeyimizi kaybettik. Zarar gördük, yıprandık, mesleğimizden erken ayrılmak zorunda kaldık. Çocuklarımızın rızkını verdik. Ancak bitişi, kapanışı bizim dışımızda cereyan etti. Hesabını- kitabını bilmiyoruz. Sorumluları var, muhasebesi var, hesabı onlardan sorulmalı öyle değil mi?
Gazetede çalıştık, matbaada çalıştık, soracaksanız gelin size oraların hesabını verelim. Ama sorumlu olmadığımız, bilmediğimiz şeylerden de bizi sorumlu tutmayın.”Sen orada olduğun için ortak olduk!” diyenler Allahtan korkun be bunu bana o günlerde niye söylemediniz? Bu zatlar diyorsa ki: “Biz ilahi adalette hesaplaşacağız. Ona da saygı duyarız..Ama arkamızdan ileri- geri konuşulmalarını bir kul hakkı kabul ediyoruz. Biz de onlara hakkımızı helal etmiyoruz.
Evet şimdi veda zamanı, şimdi ayrılık anı!...Büyüklerimizin ellerinden, küçüklerimizin gözlerinden öpüyorum. Akranlarımı muhabbetle sevgiyle kucaklıyorum. Dostlarıma- akrabalarıma haklarımızı helal ediyoruz. Arkamızdan hayır dua etmelerini istiyoruz..
Selam gönderen herkesin selamını alıp “Başımız gözümüz üstüne” diyoruz. Çıkışımız Cumartesi günü, uçuş ise Pazar sabahı saat 08.50 de olacak inşallah.. Hakkın misafirleriyiz, Rabbim ibadetimizi kolaylaştırsın ve kabul buyursun…
YORUMLAR
Yorum Yazan Şair-ozan Kardeşlerime çok ama çok teşekkür ediyorum.
Selamları yerine ulaştırdım
Hem Medine de Yüce Rasule,
Hem de Mekke de Mevlaya,
Selamlarınızı arz ettim, içine göz yaşlarımı da katık eyledim..
Selamınız üzerimde kalmadı. Rabbime Şükür emaneti teslim ettim
Ve sag selim memleketime döndüm
Rabbim oraları özleyen herkese nasip etsin..
Gerçekten de bu Aşk başka aşkmış...
Bozaklar şehrinin bize hediyesi Sevgili Ahmet Hocam,
Allah hayırlı uğurlu etsin. Niyetlerinizi kabul etsin.
Dualarımız sizinledir.
Hakkımız varsa helal olsun.
Bize de nasip olur inşallah.
Peygamberimize ve ashabına, evliyalara ve enbiyalara selam edin bizden.
...........
Hayırlı yolculuklar.
Gözünüze acı yaş değmesin.
Selamlar sevgiler
Ahmet Sargın
ÇOK DEĞERLİ BAŞKANIM SEVGİLİ DOSTUM ;
YAZACAK ÇOK ŞEY VAR BELKİ..TIPKI HİÇ BİR ŞEY OLMADIĞI KADAR..SENİ BİLEN ,TANIYAN ZATEN BİLİYOR VE TANIYOR..EĞER ÜÇÜNCÜ ŞAHISLA TANIMAMIŞSA AHMET SARGININ " benİ " ASGARİYE DÜŞÜRMÜŞ,, TEVAZUKAR, SEVGİ VE GÖNÜL ADAMI OLDUĞU PAYDASINDA KESİNLİKLE BİRLEŞİLİR..AMA BAŞKALARI ARACILIĞYLA TANIYORSA O AHMET SARGINI TANIMYOR DEMEKTİR..BEN AHMET SARGINI ARCISIZ, ÖNYARGISIZ, ÇIKARSIZ TANIYANLARDANIM.DOLAYISIYLADA SEVGİ YANİ AĞIR BASAR BENDE VE SEVENLERDENİM...ZATEN ÖYLE OLMASA BU KUTSAL OLAYDA NASİP OLMAZDI DEĞİL Mİ..BAK YİNE KAÇIRDIK İPİN UCUNU..YAZACAK BİŞEY YOK DEDİK BAŞLADIK GEVEZELİĞE..AMA BAŞKA TÜRLÜ DE OLMUYOR Kİ KARDEŞİM..TEVAZUKAR BU KIŞİLİĞE BİR KAÇ SÖZ ETMEDEN VE O ÖZELLİKLERİNİ DOSTLARLA PAYLAŞMADAN DA DOSTLUK OLMAZ Kİ..PEKİ KESTİM..GÜLE GÜLE GİT GÜLE GÜLE GEL AZİZ DOSTUM SEVGİLİ KARDEŞİM..BU HÜZÜN YAŞANAN GÜZEL VE ANLAMLI HÜZÜN..İNŞALLAH BİZLEREDE NASİP OLUR..
Ahmet Sargın
ALLAH c.c o kutsal , o mukkaddes mekanda edeceğiniz tüm dua'larınızı kabul eylesin inşALLAH. Amel defterinizi sağ el'den alanlardan olsınız üstadım,Hac'cınız da, hacı'lıgınızda hayırla hasenatla dola....
Hz: Peygamberimiz Muhammed s.a.v bizlerden de selam söylerseniz mutlu bahtiyar edersiniz bizleri.Dileğimiz gönüllerimizin sultanı Peygamber efendimizin şefaatine nail olmaktır.Selamımı,unutursanız da, unutmasanız da hakkım kendi adıma helaldir ...Selam ve dua ile ...
Ahmet Sargın
Üstadım Degerli hocam Allah(C.C) yolunuzu açık niyetinizi salih eylesin inşallahı tala saglıcakla gider saglıcakla gelirsiniz müminin müminle helalleşmesi kadar güzel bir şey yoktur bu helalleşmeler gönül dosttlukları dogurur sizde olmayan haklarımız her zerresine kadar helal olsun ama sizin benim üstümde hakkınız doğacak o mubarek beldeye gül kokulu peygamberime selamlarımızı iletin dualarınızda biz dostlarınızı unutmayın ve şimdiden bizlere taalluk eden haklarınızı helal edin size yüklediğimiz yük çok agır oldu selam ve dualarda buluşmak ümidiyle hayırlı yolculuklar sayğılar
Ahmet Sargın
Ahmet Sargın
Yolunuz açık olsun Kıymetli Hocam,
Binlerce kez helal olsun. Mübarek beldeye, Gül yüzlü Peygamberime bu günahkar, aciz ümmetinden selam iletirsen minnettar kalırım.
Selam ve selametle gidip-dönün inşallah.
Ahmet Sargın
Var mıdır hakkım bilemem ama varsa da binlerce kez helâl olsun...
Ve ne olur aklınızın bir köşesinde bizlere de duaetmeyi unutmayın saklı kalsın...
Mubarek topraklarda içnizdeki sizi dinlendirin çoğalın ve gelin inşaALLAH...
Ahmet Sargın
ALLAH DEDİM
ve derin bir ah çektim
o güzellikleri gidiyorsunuz nasıl selam gönderilmez bizim için dualar edin
medineye muhammedime gönül dolusu selamlar şefaatını istiyoruz
mekkeye beytullaha tavaf ederken düşünürmüsünüz bizi de burada onlarda tavaf etmiş dermisiniz
rabbim gidiş gelişinizi kolaylaştırsın ssağ selamet gidin gelin
gül kokulu muhammedime
cennet kokulu kabeme nasılda varasım geldi
olmayan hakkımız helaldir sizde helal edin
gönül dolusu selam götürün
saygımla