YETENEKSİZSİNİZ...
Yeteneksiziz artık bu aşikar…
Adı üstünde idi zaten ama yine de akıllıca bir jenerik adı diye düşünmüş yada yazıldığı gibi algılamayı konduramamıştık içinde Türkiye var diye…
Ama zaman içinde gördük ki önce yeteneğin sözlük anlamını anlamamız gerekecek …
Bkz Türkçe sözlük/
Yeteneksizsiniz-Türkiye (ayrı yada alt alta yazınca anlam değişiyor dikkat ) isimli yarışma programı var bildiğiniz üzere,gerçi program akışı ve dizi kirliliği nedeni ile zaman zaman izliyoruz diyeceksiniz de sizde benim gibi,var işte….izliyorum-uz
Ama izledikçe Türkiye olarak rap-big bangs ve benzer dans dallarında, Michael Jackson,
Bülent Ersoy Nihat doğan taklitlerinde oryantal danslarda ve hokkabazlıkta başarılıyız geriye kalanlarda zaten jürinin anlama kapasitesi ile doğrudan alakalı…neyse gelelim asıl mevzuu ya şimdi; Acun ILICALI,Sergen YALÇIN, Hülya AVŞAR dan oluşan jüriye yeteneklerine,kabiliyetlerine bir bakalım…acun yıllarca muhabirlik ve sunuculuk yapmış,televole magazin turu derken yıldızı parlamış ve yeteneklerini medyada sergilemiş bir arkadaşımız.! Sergen yalçın türk futbolun da yetenekleri ile göz doldurmuş bir sporcumuz,gerek türk sineması gerekse fantezi müzik alanında yetenekleri ile yılları geride bırakış bir sanatçımız Hülya AVŞAR…doğru mu?yoksa ben mi yanılıyorum ne dersiniz?
Eksik sayamadığım hatta ve hatta yetenekleri,başarıları yurt dışına taşmış simalarımız jüri üyeleri…
Hülya Avşar Berlin in Berlin filmi ile yeteneklerini sergilemiş(bkz Berlin in Berlin/google) sergen ona keza Beşiktaş dışında Avrupa da kısa süreli de olsa gerek ülkemizi temsilen gerekse bireysel anlamda başarılara imza atmıştır.komedi,dram,sunuculuk,yarışma programı yapımcılığını da eklersek acunu zaten yetenek anlamında yazsam buraya sığmaz…e hal böyle olunca gerek yurt dışından gerekse yurt içinden katılan yüzlerce yeteneğinin olduğunu düşünen kendine güvenen güvenmeyen sırf bir kere ekranda gözükeyim diye çıkan,ekranda olayımda fırsat verirlerse sevgilime anneme babama selam yollarım diyenleri geçtik,elbette ki format gereği her yetenekliyim yada işte bu benim özelliğim diyeni yol geçen hanı gibi toplasınlar demiyorum canım,insafsızlık ,haksızlık olur bu ama neye göre hangi kriterlere göre evet-yada hayır denir merak ediyorum,’’olmamış-yeterli değil-bir daha ki sefere-vesaire gibi sözlerle neyi nerden eliyor arkadaşlar gerçekten merak ediyorum.
Özetle gerçekten yeteneksiziz bu bir gerçek,terörü çözümleme de,güneydoğu sorununda,işsizliğe çare bulmada,Avrupa birliği karşısında,demokratik açılımda,eğitimde,hukukta,kadın haklarında ,toplum içi saygı da…ve daha nicelerinde ye-te-nek-siz-iz yada öyle diyordur Avrupa,üzgünüm yeteneksizsiniz Türkiye!!olmamış,bir daha ki sefere…
Sahi diğer yetenekli olduğumuz alanlar neydi;
Güreş,kadın dövme,tecevüz etmek adına örgüt kurma,kredi kartıyla kredi borcu kapatma,doğan görünümlü şahin yapma,çimentoya deniz kabuğu katma,interneti evrensel kadın vücudu tanıma amaçlı kullanma,siyaseti sağ elim sarımsak sol elim soğan olarak algılama,mesleği berber iken operasyona katılma,ve asgari ücret ile geçinme gibi yeteneklerimiz var oysa,çıkıp bunlardan birini sergilesek dünya çapında yetenekli sayılırız haberiniz ola…
3 evetle uğurlanırız nerede ve hangi arena da olursa…
A.B.2011