Ayva
O değil de;
İstanbul Boğazı bıraktığım gibiydi. Yine harikaydı.
Hava biraz rüzgarlı olmasına rağmen deniz sakin görünüyordu. Martılar yoktu. Neden yoktu içime dert oldu.
Deniz tüm ihtişamıyla karşımda duruyordu. Çerçeve gibiydi...
O değil de;
Bugün ayva tatlısı yiyecektim denk gelmedi. Hasan Usta sağolsun fırında sütlaç yapmış bende kıramadım yedim.
Eski bir tarihte ( 7+) yeğenim Ahmet’le kıpkırmızı ayva tatlısının ayva tatlısı olduğu konusunda ortak bir karara varamamıştık. Tadımız kaçmıştı da bizde yememiştik.
Bugün yeğenim Eren beni aradı. Abisi Ahmet ve anne babası bize gelmeyi düşünmüşler ama ben uzaklardaydım.
Dışarda olduğumu öğrenince Ahmet telefonda, ’ayva tatlısı yemeyi unutma teyze’ dedi.
Demek ki neymiş;
Yeğen Ahmet’le kaçırdığımız ayva tatlısı keyfini ilk fırsatta yakalayacağız. Hatta tüm yeğenlerle gidilip o ayva tatlısı yenecek.
O değil de;
’çerçeve değil resim arıyorum’
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
İstanbul Boğazı bıraktığım gibiydi. Yine harikaydı.
.............................................................Niye bıraktın ki zaten
Martılar tatile gitmesin ?
Bugün ayva tatlısı yiyecektim denk gelmedi. Hasan Usta sağolsun fırında sütlaç yapmış bende kıramadım yedim.
............................Afiyet bal şeker olsun efendim
Yeğen Ahmet’le kaçırdığımız ayva tatlısı keyfini ilk fırsatta yakalayacağız. Hatta tüm yeğenlerle gidilip o ayva tatlısı yenecek.
................Bak tecrübeme dayanarak söylüyorum.Ayvalar tam olmadı.3 HAFTA SONRA GÜZEL OLUR.Kurban bayramında yaparsın,çifte bayram edersin
.....Kenan paşa Marmariste yapıyormuş..resim diyorum..Hani arıyorum diyosunya.çrçeve değil resim.....ha işte o
Ömrüne bereket sayın yazarım...(Kaynak...sEmA.)...özel haber
Allaha emanet olasın,sağlıcakla kalasın
Esma KAHRAMAN
bende kızmıştım kendime bulamadım diyee
tez ayva tatlısı yapıla;
ayvaları ortadan ikiye kesin,kestiğiniz ve çekirdeklerini temizlediğiniz ayvaları dilediğiniz miktarda şekeri suya ekleyerek ve içine 2 su bardağı vişne suyu koyarak kaynatın,çatal batma kıvamına gelince ateşten alıp soğuması için bekletin oda sıcaklığında...diğer kapta hazırladığınız elma rendesini ayvaların içine doldurup üzerine şerbetten dökün isteğe bağlı kreme,ceviz yada pudra şekeri gezdirin..afiyet olsun.
Esma KAHRAMAN
İstanbul'a nasıl eksik diyebilirsiniz? Onu bizim ellerimizden çıkan fazlalıklar tahrip etmeseydi hatta bizzatihi bizim fazla oluşumuzla içi sıkışmasaydı bu kadar onda bir kusur bulabilir miydik? Ben Allah'ın yeryüzündeki en güzel şehirlerden birini.belki de en güzelini- bize yurt ettiğini düşünüyorum. Bence İstanbul zaten deniz kıyısı değil boğaziçi olduğundan güzel.
İstanbul silüetine bakınca minarelerinden daha uzun olan şeyleri bir makasla kırpıvermek istiyorum hep. Bunun pek ala etik olduğuna da inanarak üstelik. Sonra yeşil bir silgiyle insanların ve arabaların da dörtte üçünü silmek istiyorum bazen ama bu ahlaki değil işte.
Vel hasıl size kifayet etmeyen o güzelliği kıştan önce bir kez daha görebilmek için işyerinden türlü zorluklarla izin alıp kısmetse iki hafta sonra kısacık bir ziyarete gelmeyi planlıyorum ben. Lütfen kıymetini bilelim şikayet etmeyelim.
Esma KAHRAMAN
5 sene falan İzmir'de yaşadım İtanbul her gece rüyalarıma giriyodu... geri döndüm...
:) sevgilerimle.
hocam etkili yorumu silip de benim kini çerçevelesen diyorum,gerçi bi rakı içemedik boğazı seyrederken yanarım da ona yanarım,Tam tamam söz ısmarlayacam diyolar sonra yan çiziyo istanbul şairleri ondan,yani hep mi çerçevesi boş olacak bu şehrin yazıktır günahtır...
Esma KAHRAMAN
İzmir'i seyrederken rakı
resim olmazsa çerçeve boş kalmaya mahkum. tabi İstanbul da
sert-oyuncu
Esma KAHRAMAN
Her Boğazla ilgili söz duyduğumda aklıma Boğazın en ama en güzel yerlerinden birinde oturan Avustralyalı bir arkadaşım gelir. Demişti ki: Bu deniz değil, bir nehir. Haklıydı, deniz ufkunun olmamasıdır. Bu yüzden Boğaz eksiktir, eksik kalacaktır (Slogan gibi oldu ama neyse).
Esma KAHRAMAN
:) sözünü tekrarlamış olcam ama, hep eksik kalacak...
O Boğaz yok mu! her derde derman olur.
Kuleli Askeri lisesinde okurken, dersanem Boğaz manzaralı idi.
Bende manzaraya bakmaktan derslere bakamamış, sınıfta kalmıştım.
Saygılarımla.
Esma KAHRAMAN
bi arkadaşım var, bazen 'ah ulan ah' der. bazen de 'ah be abi' der. söleme be kızım öle derim 'ama öle be abi ' der
o hesap,
boğaz 'ah ulan ah!' hatta 'ah be abi!' dedirtiyo...
:) sevgilerimle.
Motorun arkasına kurulup gide gide boğazı izlemek enfessssssssss
tatlı gibi :)
Esma KAHRAMAN
:) sefalar getirdin Sayın Yazarım
:((((((O boğazdaki çerçeveyi çok seyrettim hocam çoookkk...
Ne denizler gördüm dalgaları kısır
Köpükleri kapkara / Martısız.... Koca yürek şiirimden.
Yinede Ayva tatlısı insanın içini ısıtıyor.))))))))
Farklı bir çerçeveydi.kutluyorum hocam.Saygımla...
Esma KAHRAMAN
'ne denizler gördüm dalgaları kısır/köpükleri kapkara/martısız'
:) teşekkür ediyorum. sevgilerimle.
Kemalkarsli
Esma KAHRAMAN
:) sevgilerimle.
Kemalkarsli
o değilde
güzeldi =)
İstanbul boğazı küs bana bu aralar
çokça yanından geçsem de bakamıyorum yüzüne
iki laf edemiyorum...
üşüttü bu yüzden beni.
o değilde
ayva tatlısı yapayım sana
tatlansın ağzımız...
o değilde,
çok tebrik ettim seni =) sevgimle...
Esma KAHRAMAN
Esma KAHRAMAN
AYSE 09
AYSE 09
birde torun eklendimi annelerin hataı onların oluyor
AYSE 09
hayatımı onlara bağladım sevgileri ile hepsine baktım