- 922 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
*SIRALARIN ÜZERİNDEKİ KİTAPLAR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Okullar açılalı bir hafta oldu. Onuncu sınıfta okuyan çocuğum, her gün elinde bir listeyle geliyor ve;
“ Baba bu kitaplar alınacakmış” diyor.
Ben de her defasında;
“ Size kitap verilmedi mi, bunlar ne kitabıymış ?” diye soruyorum.
Okulun ilk gününde sıraların üzerine konulan kitaplar kitap değilmiş (Öğretmenler öyle söylüyor).
Eskiden işe yaramayan kâğıtlardan (kitap ve gazetelerden) kese kâğıdı yapılırdı, şimdi; bir sene bekletildikten sonra bu kitaplar, kâğıt toplayıcılarına verilmek ve yeniden kâğıt üretmek için kullanılacakmış! (Biz, senelerdir böyle yapıyoruz)
Sınıfa hangi öğretmen girse söylediği ilk cümle “ Dağıtılan kitaplarda yeterli bilgi yok, siz filanca yazarın, filanca kitabını alacaksınız. Konuları bu kitaptan inceleyeceğiz, sorular buradan gelecek…” diyor.
Biz de velî olarak gidip (mecburen) öğretmenin tavsiye ettiği kitabı alıyoruz.
Ey yöneticiler!
Biz mi aptalız, siz mi çok akıllısınız?
Sıraların üzerindeki kitaplar bir işe yaramıyorsa neden dağıtıyorsunuz ve "bedava kitap veriyorum" diye neden bizi kandırıyorsunuz?
Ey öğretmenler!
Devletin verdiği maaş yetmiyor da (yetmediğini biliyoruz zaten), ek bir gelir elde etme çabasında mısınız?
Bu sistem, ders kitabı basanlara mı hizmet ediyor, yardımcı ders kitabı adı altında ders kitabı basanları ihya etmek için mi icat edildi, yoksa öğretmenlere devlet maaş ödeyemediği için, bir gelir kapısı olarak mı sunuldu?
Eğitim, getirim (rant) kapısı haline geldi, okullarda ticarethane mi oldu?
Bu durumdan neden bizim haberimiz yok?
Bu kirli çark içinde bilgiden mahrum yetişen çocuklarımıza yazık olmuyor mu?
Bu ülkeye, milyonlarca çocuğa ve ailesine yazık olmuyor mu?
Asıl önemlisi vicdanınız rahatsız olmuyor mu?
Bekir GÜÇLÜER
Yazımı, "Günün Yazısı" seçerek beni onurlandıran "Seçki Kurulu"na teşekkür ederim.
YORUMLAR
Öğretmen müfredata uymak zorundadır. Veliden ek ktap isteme hakkı hele de sorular bundan çıkacak deme lüksü yoktur. İki kızım ilköğretime gidiyor. Bahsettiğiniz gibi bir uygulamaya ne maruz kaldım ne de birinde şahit oldum. Bu öğretmenlerin işgüzarlığından başka bir şey değildir.
Saygılar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Kusura bakmayın Bekir Bey, dün yazınızı atlamışım. Çok öönemli bir konuya değinmişsiniz. Maalesef Eğitim Kamu hizmetinden çıkarak ticari faaliyete döndü. Öğretmenlerimiz sakın bana kırılmasınlar, Atamın eğitim üzerindeki hayaller bu şekilde değildi. Tebrik ediyorum. Saygıyla...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Yazımı kaçırmış olmanızın bir önemi yok, neticede yine okumuşsunuz.
Sevgili yazarım öncelikle tebrikler çok güzel bir konuya dikkat çekmişsiniz.
Açıkcasi ortada bir iyi niyet var, bunu inkar edemeyiz. Ama kalitesiz seçimler yapılıyor. Hocalara sorsanız direk "Bu kitaplar seviyenin çok altında" diyor, hemen ek kaynaklara yöneliniyor.
Merak ettiğim, türk gençlerini daha akıllı daha zeki yapmaya mı çalışılıyor, yoksa aksi mi?
Elbette yapılan velilere bir güzellik, ama eğer öğretmen ikinci bir kitaba gerek duyuyor ve aldırıyorsa bu iyiliğin bi anlamı kalır mı?
O yüzden öğretmenlerin fikirleri alınmalı bişekilde.
Saygılar
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Gençlerimizi düşünmeden yoksun, bilgiden uzak yetiştirmeye çalıştıkları kanaatındayım.Çünkü sistem, düşünen ve sorgulayan bireyler istemiyor.
Bekir Bey, eğitimde rant kavgasını gözler önüne serdiğiniz için sizi kutluyorum. Biz 10 kardeştik ve en büyükleri bendim. Babamın bana aldığı kitaplarla bütün kardeşlerim okudular. Hiç biri cahil kalmadı çok şükür. Şimdi neden okunmuyor?
Peki, okunmayacak kitaplar neden basılıyor? Sanırım bu soruların cevabını verecek bir yetkiliyi bulamayız. Bulunsa zaten bu durumlar olmaz değil mi.
Saygılar efendim.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Ben de okurken bir çok kitabımı büyük sınıflardan alıp, ders yılı bitince küçük sınıfdan bir tanıdığıma verirdim. Bizim kuşak böyle okudu.
bekir bey valla ne demeli ki bu işe ben 15 gündür oğlumun naklini aldıramadım bu eğitim sisteminin neresi doğru ki. kitap işinden haberim yok ama bu idareciler ve öğretmenlerde bir gözden geçirilmeli diyorum. kutluyorum bu anlamlı yazınızı ve sizi saygılar...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Allah yardımcınız olsun.
hani bir söz varya deve nerem dogruki demiş.....her şeyin cılkı çıktı..haklısınız hemde sonuna kadar...hepimiz bir figüran gibiyiz....yazı hakettiği yerde saygılar komutanım....
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Sanırım okullar ticarethane olmadı henüz.Ama herbiri kendi içinde işletme oldu nihayet!Hem de hiç bir geliri olmayan, neredeyse sadece velilerden gelen 3, 5 tl ye bakan işletmeler...Sistem sürekli degişmekte.Her sektördeki degısım egıtımı de vurdu siz belli ki yenı hıssettınız.Daha neler olacak bırlıkte yasayarak ögrenecegız.Duyalı yazınızı kutlarım.Güzel konuydu.Saygılarımla...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Küçük çocuğum onuncu sınıfta, bu demektir ki, bu bozukluğu en az on senedir hissediyorum.
ev, test ve ders kitaplarıyla dolup taştı. içimden bir ses diyor ki , çık meydanda yak hepsini.
bir gün insanoğlu kitaptan nefret edecek miydi? kitap en iyi dosttu hani?
dediğiniz gibi iş ticarete indirgenince pardon yükseltilince böyle oluyor. yazıklar olsun çocuklarımızı eğitenlere.
gerekli bir yazıydı bence.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Eğer rahatsız olsalardı biz bu kadar üzülür ve birilerini uyarmaya çalşır mı idik muhterem; iyi bir konuya parmak basmışsınız inşallah sözleriniz yerini bulun ve birileri uyanır da bu konuları denetler veya önüne geçer. selamlar.
bekir güçlüer
bekir güçlüer
Biz de daha dün oğlumun bize verdiği listeye göre beş kitap aldık. Bir de üniversite sınavına gireceği için ne söylenirse hemen yapıyoruz ama keşke okulların ve dershanenin verdiği yeterli olsa. Mutlaka kaynak kitap aldırıyorlar. Yazınızı keşke ilgililer de okusa. Teşekkürler anlamlı paylaşımınız için. Saygılarımla.
bekir güçlüer
Duyarlar ve görürlerse hesapları şaşar.
Duyarlılığınız için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Size katılmamak elde değil. Öğrenciler rant kapısı olarak kullanılmaya devam ettiği sürece fazl bir şey beklememek lazım çocuklarımızdan. Bu dönem gerçekten utanç dönemidir. Çünkü bariz biçimde şiddet içerisinde büyütüyoruz çocukları. Her yönden, her şekilde. Bu kadar fırsatçı, çıkarcı ve sadece kolaycı olmaya hakkımız yok. Bugünün çocukları yarın ne yapacak? Büyüklerinin sunduğu "hiç" leri nasıl bir değere dönüştürecek acaba?
Kutlarım. Duyarlı yüreğinize selamlar.
bekir güçlüer
Toplum olarak, farkındalıklarımızın artması dileğiyle saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Şimdiki kitaplar kesekağıdı yapılılacak nitelikte bile değil(miş)!
Saygılarımla.