- 2184 Okunma
- 21 Yorum
- 0 Beğeni
GECE VE GÜNDÜZ
Gece ve gündüz isminde birbirinden değerli, dünya harikası iki varlığım var. Allah izin verdiği sürece ikisinin de hayrını görmek istiyorum tıpkı sizlerin de istediği gibi.
Onlar için sevgimi ikiye böldüm. Dünya döndüğü sürece sevmeye devam edeceğim. Gündüzümün yüzü; başak sarısı, geceminki ise ay parçası gibidir. İkisi de ruhumu, içimi aydınlatır ve günüme iyi gelir; karanlıkta bile. Birini diğerinden ne bir saat fazla ne de bir saat eksik, eşit severim.
Dualarım, ikisinin de güzellikler getirmesi içindir. Mevlana der ki “Gece neye gebeyse onu doğururmuş.” Onun için hep iyi düşünürüm ki iyi olsunlar.
Bugüne kadar ne gecemi ne de gündümüzü olumsuzluklarla ve haramla beslemedim. Ana sütü kadar helal sevgi verdim. Yetmediğinde ek besin olarak hiç solmayan umutlarımın hasını sundum onlara.
Aşık Veysel’in dediği gibi “İki kapılı bir handa gidiyorum gündüz gece.” Ömrüm yettiğince de onlarla adım atmaktan mutluluk duyacağım.
Güne; uyanmak için değil günümü hem kendim hem de başkaları için hayırlı, sağlıklı ve verimli geçirmek için kalkıyorum. Doğru bildiklerimden taviz vermeden, kötü düşünceleri kalbimden uzak tutarak yaşamak istiyorum.
Gecem ve gündüzüm için yaptığım tek yatırım; ettiğim dualardır.
Canımı verdiğim gün, belki gündüz belki de gece zaman diliminde olacak . Gece ise gündüze, gündüz ise geceye hasret kalacağım. Yalnız şunu bilmenizi isterim ki ikisini de nefes aldığım sürece çok ama çok sevdim.
Gece ve gündüz ayrılmaz bir bütün, kopan sadece bizleriz.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Merhaba yazınızı çok özümsedim...Duru ve samimi...Annelere örnek olacak bir paylaşım...tebriklerimle değerli kalem....
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Kaleminize ve yüreğinize yakışan dokunuştu..
Samimi bir dil ile düşünmemiz gerekenleri sunmuşsunuz..
Tebrik ve selamlarımla
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Gece / Gündüz
Mutlu / Mutsuz
Acı / Tatlı
Zıtlıklar ve tercihler... Nasıl bir insan olmak, nasıl yaşamak; tamamen tercih değilmidir? Cümle araları, derinliklerle dolu bir yazıydı... Sevgilerimle.
sabri ayçiçek
Peki bu yazdıklarımın aslı var mı diye de düşünebilirsiniz.Alın size kullanmayı neredeyse unuttuğumuz bir sözle cevap:
-Aslı olmasaydı Kerem yanmazdı.
Güzel değil mi?
Aysel AKSÜMER
Merhaba Aysel Hanım,
Bir süreden beri okuma yazma konularında kendime yasak koymuştum. Yasağı kaldırdım.
Merhaba demek için sayfanıza uğradım.
Başarı dileklerimle saygılar.
Aysel AKSÜMER
Gece ve gündüz yazısı bilerek mi yoksa tesadüfen mi oldu bilemem ama tam da "günün mana ve önemine" uygun olmuş.İkisinin de "eşit" olduğu güne denk gelmiş.Yani 23 Eylüle.Bu edebi güzelliği daha pekiştiren,"güncel" bir yazı olmuş.
Ayrıca ben 24 saatin her insana "eşit" verilen yegane şey olduğuna inanırım.Ama onun içini doldurmak,değerli kılmak ya da harcamanın "kişilere" kaldığını kabul ederim.
Bu bağlamda zaman yaratılmaz yani 24 saati,25,26 saat yapamayız lakin zaman ayırabiliriz.Onun için küçücük tavsiyem de şudur insanlara:Sevdiklerinize zaman yaratamazsınız ama zaman ayırabilirsiniz!
sabri ayçiçek tarafından 9/23/2011 1:29:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Sabri Bey ne kadar güzel bir tavsiye böyle. Çok beğenerek okudum ve kesinlikle katılıyorum düşüncelerinize.
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için. Saygı ve selamlarımla.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
yaradan her şeyi ölçüsünde sunmuş....ikiside... eşdeğer....gündüz geceye gece gündüze hasrettir...biri olmazsa olmaz....duyarlı kalemi her daim zevkle okuyorum...saygılar
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Muhteşem. Bütün güzel dileklerimi gönderiyorum sizlere. Dilerim hayat hiç üzmez sizleri. Kutlarım, çok güzel ifadelerle duygularınızı enjekte ettiniz.:)
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Çok güzeldi,,,yaşayanlar bilir,,,evladı olanlar,,eğitimmi o ise en başı olan duala,,sağol canmcm,,,duyarlı yüreğineeee,,,evlatlarınla mutlu ol,,güzel günler gör,,dileğimlee,,
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Harika bir anlatıumdı. Gece ve gündüzü ayırmak mümkün değil. İkisinin yeri de çok farklı. Tebrikler canım. Sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
bütün zaman dilimleriyle birlikte var olmak
ve yudum yudum zamanın getirdiklerini yaşamak.
yazgımızda ne varsa eyvallah demek
yani birazda insan olduğumuzu duyumsamak ve sevdiklerimizle hayata tutunmak...
okunmuyorum sanma dostum.zaman buldukça çay içiyorum sayfanda:)))