- 1303 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HEPİMİZ DELİMİYİZ..
Delinin,deliliği, delilerin deliliğinden ise, delinin deliliğinin delilini bulacak olan, az deliye mi akıllı diyoruz ,yoksa delinin delilik ölçüsünü, kıyaslamada kullanılacak metotlarda da mı bir deli kullanıyoruz.Deli olmasaydı ,akıllının aklı ölçülemezmiydi,Akıllı ile delinin karşılaştırılmasıda ,akıllıya göre deli , deliye göre akıllı kavramlarının tam olarak yerli yerine oturması mı gerekirdi. Deli ,akli zorunluluğu olan kişimidir mesela, sizce aklından zoru olan kişiler dünyada yeni çağın önünü açmamışlarmıdır, Delidir ne yapsa yeridir, diyen akıllılar ,aklınca kendini akıllı sanmaya devam etselerde , her deli kafalı aslında muçitliğe bir aday değilmidir. Deli , Denenmeyeni deneyen akıllının ileri görüşlüsümüdür acaba . Bazen çok akıllı sandığımız insanların ,deli dediğimiz insanların bile yapmayacağı şeyleri yaptığını hepimiz görmüyormuyuz.Deli olsa bunu yapmazdı diyenimizin sayısı küçümsenmeyecek kadar çok değil mi, Madem deli olsa akıllının yaptığını yapmayacaksa ,o zaman akıllının yaptığı rutinde deli işi değilmidir ,akıllının aklında ne kadar akıl olduğu tartışma konusu olmaz mı böylece ,yada her deli aslında akıllıdır,her akıllı aslında bir delidir,teorisi ortaya atılsa haksızlık mı olur,Bence doğal dengelerin korunması ve dünya üzerindeki insanların yaşamsal süreçte ruhi bünyeyi taşıyarak, her gelişime bilerek ve bilmeyerek katkıda bulundukları gerçeğini hiçe saymazsak,aslında hepimiz deliyiz sonucuna varmazmıyız.
Adnan ŞAHİN
YORUMLAR
"Her akıllı biraz deli, her deli biraz akıllıdır" demek istiyorsun herhalde.
Şimdi deliler sizin bu yazınızı delil göstererek kendilerinin akıllı, akıllı sanılanların deli olduğunu iddiaya kalkışırsalar akıllılar zorda kalır mı?
Selamlar.
Durdu Şahin tarafından 9/22/2011 4:41:41 PM zamanında düzenlenmiştir.