Elma demeyle çıkar mı insanlık.
Sevgili insanlık,Bir çocuk masumiyetiyle bir kez daha
"elma" diyoruz.Ne olur çık artık.Artık insanlığı ortaya çıkarmak için saklanbaç oyunlarına gerek duyuluyor. Elma demeyle çıkarmı ortaya insanlık.Sanırım onu bizler sakladık.Sanırım sorun giderek duyarsızlaşmamız.Eskiden bir hata görüldüğünde hemen müdahale edilir hatalı olana tabiri yerindeyse haddi bildirilirdi.Sonra zaman geçtikçe savaşarak bizi ele geçiremiyeceklerini anlıyanlar değişik yollarla ele geçirdiler bizleri.Bu yollarla bencilliği aşıladılar,biz farketmesekte.Farkettiğimizde ise artık çok geçti.Şimdilerde bırak hatayı uyarmayı,gözümüzün önünde birine haksızlık yapılsa,mesela dövmeye,soyulmaya kalkılsa yada sokakta biri yardım istese yolumuzu değiştirir olduk bize kötülüğü dokunur ve bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın diye.Ve öyle yetiştiriyoruz gelen her nesili, ’’ aman yabancılarla konuşma’’ söylemlerini aşılıyarak.Kendisine karışılmıyan insanlarsa bunun rahatlığıyla giderek arttırdılar kötülüklerini.Hatalarına müdahale edilmedikçe yaptıklarını doğru sanmaya ve bundan güç almaya başladılar.Bizlerse kendi kendimizi korkutarak güçlendirdik onları,çocuklarımıza bencillik aşıladık aslında onlara iyilik yaptığımızı düşünerek.Evden çıkmasın gözümüzün önünde olsun diye teknolojinin her türlü nimetlerini sunduk evimizde.Aklımızca koruduğumuz yaşamlarına belkide istemeden en büyük kötülüğü yaptık.Şimdi aslında insanlığın saklanmasında hepimizin azda olsa payı var.Hani ’’çorbada benimde tuzum olsun’’ denildiği kadar az belkide.Ama var işte,kimimizin haksızlığa müdahale etmeyerek,kimimizin çocuklarımızı kötülüklerden koruduğumuzu zannederek var.Ve herşeyden daha önemliside belkide en büyük katkımızda olanlara sessiz kalmak.Sessiz kaldıkça kimsenin elma demeye ve insanlığında sakladığımız yerden çıkmaya gücü olmuyacak...................
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.