"ÇOK YAŞA MUTLAK BARIŞ"
21 Eylül Uluslararası Barış Günü’nün (The International Day of Peace) amacı tüm dünyada tüm gün boyunca barış ve ateşkes çağrısı yapmaktır.
Birleşmiş Milletler Merkezi’nde 21 Eylül de "Barış Çanı" çalınır. Bu çan küresel dayanışmayı simgeler. Barış canını dünyanın tüm kıtalarından çocukların bağışladıkları bozuk paralardan yapılmıştır. Japonya tarafından "savaşlardaki insani kıyım"ın anısı olarak armağan edilmiştir. Üzerine "Çok Yaşa Mutlak Barış" yazısı yazılmıştır.
Dünyamızın son birkaç yıldır kaos içinde. Ulusların bastırılmış istekleri artık su yüzüne çıkmaktadır.Her gün farklı ülkelerin ekonomik krizlerini ve baskıcı rejimlerinin patlak verdiğini haberleri medyadan okuyor, dinliyoruz. En acısı da barışçı ve iyileştirici çözümler yerine fırsatçı çözümler uygulanmaktadır.
Çocukların bağışladıkları bozuk parayla yapılmış “ Barış Çanının” hiç susmaması için barışa sahip çıkmalıyız.
Türkçe-Barış, İngilizce- peace ,Almanca- Frieden, … ve nice dillerde farklı şekilde yazılsa da içini açtığınızda anlamı birdir.Barışın olduğu her yerde özgürlük,sevgi,birlik beraberlik,fedakarlık,gelecek vardır…
Barış canı her yıl barış için çalmalı ki tüm geleceğimize umut olmalı ...Üzerinde ki yazı "Çok Yaşa Mutlak Barış" anlamını yitirmemesi için tüm uluslar bugünlerde çok daha fazla çalışması gerekiyor.
Hz .Mevlana barış için der ki`;
“… Bu yol vuruculuk nereye dek böyle?
Bu hır gür, bu savaş nereye dek? Sen bensin işte, ben senim işte.
Ne diye bu direnme böyle, ne diye? Ne diye aydınlıktan kaçar aydınlık,ne diye?
Topumuz bir tek olgun kişiyiz, bir tek, ne diye böyle şaşı olmuşuz,ne diye?
Zengin yoksulu hor görür, ne diye?
Sağ soluna yan bakar, ne diye? İkisi de senin elin, ikisi de, peki, kutlu ne, kutsuz ne?
Topumuz bir tek inciyiz,. başımız da tek, aklımız da tek.
Şu beş duyudan, altı yönden varını yoğunu birliğe çek, birliğe.
Kendine gel, benlikten çık, uzak dur, insanlara karıl, insanlarla bir ol.
İnsanlarla bir oldun mu bir madensin, bir ulu deniz.
Kendinde kaldın mı bir damlasın, bir dane
Dünyada nice diller var,ama hepsin de anlam bir.
Sen kapları, testileri hele bir kır, sular nasıl bir yol tutar, gider.
Hele birliğe ulaş, hır gürü, savaşı bırak, can nasıl koşar, bunu canlara iletir. “
Dilek AKINCILAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.