AH!ŞU ÖN YARGI
AH! ŞU ÖN YARGI
Son yıllarda, eleştiri türünde okuduğum yazılarda karşı cinslerin birbirlerini insaf ölçüsünü aşacak derecede suçladıklarına tanık oldum. Sakın yanlış anlaşılmasın ama en fazlada bayanların, erkekleri suçlamaları ve onları kötü, hatalı, sürekli yanlış yapan, hiç iyi bir davranışı olmayan bir varlıkmış gibi göstermeye çalışmaları.
Şahsen, erkeklerin suçsuz olduğunu savunmuyor ve de iddia etmiyorum. Böyle bir hataya da asla düşmek istemem. Ancak; Allah aşkına! Erkeklerin hiç mi iyi yanları yok? Bayanların hiç mi hataları yok?
Her insanın bilmesi gereken gerçekler var. İnsan olarak hepimizin hata yapabileceği ve de hata yapmaya müsait varlıklar olduğumuz gerçeğidir. Kusura bakılmasın, hiç kimse sütten çıkmış ak kaşık gibi değildir. Genelde hata yapma işi etkiye tepki şeklindedir. Her insan, yaşamı boyunca daima mutlu ve sıkıntılardan uzak yaşamak ister. Tabi ki doğal hakkıdır. Şimdi bırakalım birbirlerimizi karşılıklı suçlamayı da işin özüne dönelim.
Bizler, birbirlerimize karşılıklı yapmamız gereken dini, ahlaki ve sosyal yönden, görevlerimizi ne kadar yapıyoruz diye kendi kendimizi hiç sorguladık mı?
Karşılıklı oturup, iki medeni insan gibi huzursuzluğun nedenlerini kırıp, dökmeden tartıştık mı?
Sıkıntıların huzura dönüşmesi için asgari müştereklerde birleşip çare aradık mı?
Yapılan hatalardan vazgeçmek için birbirlerimizden özür dileyerek hayatın devamı yolunda çaba harcadık mı?
Birtakım zorlukları aşmak için karşılıklı birbirlerimizi suçlamadan, çözüm üretmeye çalıştık mı?
Birbirlerimize ön yargıdan uzak, merhametle yaklaştık mı?
Bu soruları kendimize sorup, cevabını kendimizde aradık mı?
Bunların hiçbirini yapmadıysak ve karşımızdaki insanı suçladıysak ve suçlamaya da devam ediyorsak, insaf ölçüsünün dışına çıktığımızı hiç düşündük mü?
Karşımızdakinin de bizim gibi insan olduğunu, onunda bir gururunun olduğunu ve de incineceğini hiç düşündük mü?
Bunların hiç birini yapmadıysak, yapmıyorsak, yapmaya yanaşmıyorsak; hiç kimseyi suçlamaya da hiç hakkımız yok diyebildik mi, diyebiliyor muyuz?
Kendi dışımızdaki muhataplardan bazı şeyler bekliyorsak, beklediğimiz beklentiyi önce kendimizin hak ettiğine vicdani olarak inanıyor muyuz?
Tüm bunlardan hareketle; kendimizin yapmadığını bir başkasından kesinlikle isteme hakkımızın da olmadığını kabul etmemiz gerekir.
Ön yargı: tüm insanlar için en büyük tehdit ve tehlikedir. İnsanı suçlamak çok kolay ancak insaf ölçüsünü aşmamak gerekir. Bugün darıldığımız ve dargın hale geldiğimiz insanlarla ileride tekrar dost olacağımızı, olabileceğimizi de göz ardı etmememiz gerekir diye düşünüyorum. Ne olursa olsun, kötülükten ve insanı kötülemekten hiçbir insana asla fayda gelmez diyorum.
Değerli okuyucu dostlarım, yakındığımız hatalar kendiliğinden ortaya çıkmış değildir, bir çıkış nedeni vardır ve de tek taraflı değildir. Bir taraf çok masum, diğer tarafta çok zalim değildir. Düzeltmeye çalışmak gerekir. Düzelme yolunda adım atmayan, fedakarlık göstermeyen tarafın karşı tarafı suçlamaya da kesinlikle hakkı da yoktur. Bunların hepsinin temelinde eğitimsizlik ve kültür noksanlığının olduğu da apaçık ortadadır. Bizler, toplum olarak çok az okuyan bir toplum haline geldik. Hiç bir zaman bir soruda ve sorunda iki gerçek yoktur, gerçek tektir. Ön yargıdan kesinlikle uzak durmak gerekir diyorum…
Kıymetli okuyucularıma saygılarımı sunuyorum.
20/09/2011
Salı
Mete Ekici
YORUMLAR
herkez ne yaparsa kendine yapar aslında ama ben yınede önyargılı olmak gerektiğine inanıyorum.insanlar kötü gibi algılıyorlar boyle olmuyor herşeyi daha ıyı görmemizi sağlıyor.bu sayade ben bazı durumlardan daha kolay geçtim.
elinize sağlık saygılarımla..
ekici
ekici
Bir Şiir sitesinde yazıyordum.Önceleri bayanlara ...hanım diye yazdım alındılar.Kardeşim dedim alındılar Bacım dedim nerden bacın oluyorum dediler...Üstadem dedim oda ne demek dediler...
Yani anlamak istemiyorlarsa ne yazarsan ne söylersen tersinden anlıyorlar.Allaha Şükür Bu sitede yanlış anlayan bayan Şair çıkmadı.Üstadım Bu hikayeyi okuyunca hemen o site aklıma geldi.
Yüreğine sağlık.
ekici
HOCAM BİZİM TOPLUMUMUZDA KADIN DAHA FEDAKAR VE CEFAKAR OLDUĞU İÇİN ERKEKLERİ SUÇLAMAKTA HAKKIMIZ YOK DEĞİL. AMA DÜNYA STANDARTLARINDA KİMSEYİ ERKEK VE KADIN DİYE AYIRMADAN, SADECE İNSAN OLARAK DEĞERLENDİRİYORUZ VE HER İNSANIN İYİSİ DE VARDIR, KÖTÜSÜ DE DİYEREK KARAR VERİYORUZ.GEREKSİZ GURUR ÖDÜNÇ ELBİSE GİBİ KİMSENİN ÜZERİNE YAKIŞMAZ. DEDİĞİNİZ GİBİ KONUŞARAK PEK ÇOK SORUN ÇÖZÜLEBİLİR.
DERS VERİCİ, İÇERİĞİ VE ANLATIMIYLA ÇOK GÜZEL BİR YAZIYDI SİZİ YÜREKTEN KUTLUYORUM. SELAM VE SEVGİLER
Erkekler ağlamaz,demişler sana
Gurur çıkmazında, çare arama
Yüreğim kan ağlar, deme hiç bana
Sen bu yalanlarla, tuz bas yarama
ekici
Çok haklısınız.. Gurur yaptığını sanır bir çok insan, O yüzden hatalıda olsa ne ileri ne de geri adım atmaz, Haklıyım ben der. Her insan kendinden mesuldur. Bir kişinin yaptığını bütün insanlar çekmemeli tabi. Ancak bazı durumlar vardır. üç beş çapulcu yüzünden insan yok dersin bu hayatta. Şaşırırsın iyi birisini görünce. Sen daha fazla suçlusun, ben daha az olmamalı. Doğru soru şu : Ben ne kadar suçluyum? Bunu çözdüğümüz sürece ortada problem kalmayacaktır.
Kaleminize sağlık... Saygılarımla...
destina*mltm tarafından 9/21/2011 1:38:30 PM zamanında düzenlenmiştir.