- 3350 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KISSADAN HİSSE ALMAK
Sözlük şöyle tarif ediyor;
Kıssa: Baştan geçmiş bir olay, kendisinden bir ahlak dersi çıkarılacak kısa hikâye.
Kıssadan hisse: Bir masal, hikâye veya olaydan alınacak ders, ibret.
Kıssadan hisse almak: Anlatılan bir hikâyeden veya olmuş bir şeyden ders almak.
Bu konuyu uzun uzun anlatmaktansa bir örnekle açıklamak daha kolay olacak.
KISSA ŞÖYLE;
Bir kuş; soğuk bir kış gününde, yiyecek bulabilmek için kanat çırpıp duruyormuş.
Hava o kadar ayazmış ki; minik kuş dayanamayıp karın üstüne düşmüş.
Kuş, çaresiz soğuk karın üstünde ölümü beklerken, oradan gecen bir inek kuşun üstüne pislemiş.
Kuş öyle bir sinirlenmiş ki, kanatları donmamış olsa, kalkıp ineği dövecek!
Birde bakmış ki; pisliğin sıcaklığı ile kanatları çözülmüş, yaşama dönmüş.
Kuş mutluluk ve sevinçle öyle bir ötmeye başlamış ki, oradan geçen bir kedi, kuşun sesini duymuş ve pisliği eşeleyip kuşu çıkarmış.
Kuş buna çok sevinmiş, tam kediye teşekkür edecekmiş ki, kedi onu yemiş…
ALINACAK DERS;
1- Her üstüne pisleyeni düşman sanma!
2- Seni her pislikten çıkaranı dostun sanma!
3- En önemlisi, pisliğin içinde mutluysan sesini çıkarma!
Alınacak ders elbette kişinin algısına, hayata bakış açısına, bakış açısının yönüne ve o zamana kadar edindiği bilgilere bağlı olarak değişmektedir. Herkes anlatılan bir kıssayı farklı şekillerde anlayıp, farklı şekillerde ders çıkarabilir.
Örneğin, ben bu kıssadan şöyle bir ders çıkarıyorum;
1. Türkiye, İsrail ile ilişkilerini askıya alarak Akdeniz’de savaşın eşiğine gelirken, bir taraftan da İran tarafından İsrail’e yapılacak bir füze saldırısına kalkan olmakta.
Veya “İsrail ile ilişkileri en alt seviyeye indirdim” derken, domatesin çekirdeğini İsrail’den almaya devam ederek İsrail çiftçisinin zenginleşmesine katkı sağlamakta.
2. Amerika, menfaati olduğu her fırsatta, Türkiye’nin sırtını sıvazlamakta pohpohlamakta, ”Biz stratejik ortağız” demekte, ama bir taraftan da, Suriye ve İran’la bizi karşı karşıya getirmekte ve bizi komşularımızla savaşa girmeye teşvik etmekte, itiraz ettiğimiz zaman ise terör örgütünü devreye sokmakla tehdit etmekte.
3. Bütün bunlar olup biterken benim halkım, üçüncü maddenin gereğini harfiyen yerine getirmekte.
Ben, böyle bir ders çıkardım.
Belki siz daha başka bir ders çıkarmışınızdır?
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
Anlamlı paylaşımını ilgi ile okudum. Değerli paylaşımınız için teşekkürler. Saygılarımla.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Hazır çıkarılmış dersler varken biz neye üzülelim Bekir Bey kardeşim.Allah razı olsun istifade ettik, hemde yorulmadan. selam ve hürmet ile...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve kıymetli yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Önce kuşun durumuna üzüldüm . Sonra da böyle olaylaın bizim de başımıza geldiğini düşündüm .
Ülkemizin durumu ise daha üzücü . Ne zaman kendi çıkarlaımızı düşüneceğiz ve Amerika boyunduruğından
kurtulacağız .. Bizim domates tohumlarımız ise yanlış politikalar yüzünden bıldırcın oldu , uçtu ..
Selam ve saygımla ..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Çok güzel. Gülümseyerek okudum:) Tebrikler, bakış açınızı sergilediniz yine cömertçe.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.