- 1250 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN SAKLANIR MI KENDİNDEN ?
Elimde öyle bir ayna var ki hani kaçtığımız gerçekler vardır ya kendi yalanlarımızla örteriz üstlerini. Oysa bilmeyiz ki felaketin başlangıcı tam burdadır işte. Hugo’un dediği gibi “hiç bir gerçek görmezden geldiklerimiz den daha korkunç değildir “ alın elinize aynalarınızı ve bakın gerçeğinize saklandığınız kendinize. Kimbilir belki sihirlidir bilemiyeceğim ama herkes o aynaya bakmaya cesaret edemez. Çünkü benim öyle bir aynam var ki yüzeyselliği değil iç dünyayı gösteriyor . Bir çok insanın kendine dahi itiraf edemediği içindeki karanlığı gün yüzüne çıkartıyor , yüzünüz her nekadar güleç diliniz her ne kadar dualı olursa olsun her insanın içinde kimsenin görmediği bir karanlık var biliyorum. Bazılarınız bana katılacak bazılarınızda belki de hayır yok böyle bir şey diyeceksiniz .
Şöyle bir geçmişinize bakın hadi. Sizi sevdiğini söyleyen her fırsatta canım, cicim, birtanemleri ortalıkta savuran insanlar yok muydu? Ama iş çıkara dönünce o tatlı dil nasılda yılan zehrine dönüşüveriyor değil mi? Yada diğer bir deyişle o melek yüzün altından bir iblis çıkıp pis pis sırıtmaya başlıyor yaşamadık mı bunları hepimiz? Hayatımızda belkide defalarca . Oysa nedendir bu rant kavgaları çıkar meseleleri çözemedim etrafımızda her iki gözüde gören nice körler var yada işittikleri halde duymayanlar bir vurdum duymazlık mı yoksa bana dokunmayan yılan hikayesi mi ?
İçimizde onlarca memnuniyetsizlik var iken her şey toz pembeymiş gibi davranmak neden ? Hayatım boyunca mesleği olmadığı halde nice senaristler ve nice oyuncular tanıdım hepside Oskar’a adaydılar. İnsanı tanımadan hikaye üretenler belkide soğan koklayıp ağlayanlardır bence. Kendini acındırmayı marifet sananlar , maddiyata önem vermediğini söyleyip bol keseden atıp, maddeye köle olanlar gülen yüzünün tatlı dilinin ardına namusuzluğu saklayanları , Allah yolunda yürüdüğünü söyleyip ibadetini yaparken yüreğinde fitneyi besleyen, kıybet edenler ve daha niceleri size sesleniyorum. Hadi buyurun gelin benim aynama bir göz atın ne dersiniz varmı cesaretiniz? Yok mu gelen? Yok değil mi? İçiniz kokuşmuş çürümüş ama düşünün daha ne kadar muhafaza edeceksiniz yüzünüzdeki bu maskeyi? Koku yayılmaya başladımı etrafa görülmeyecek mi içinizdeki o pis karanlık ? Şimdi söyleyin saklanabilir misiniz toplumdan? Saklanabilir misiniz insanlardan? Hâla durmadan takabilecek misiniz maskelerinizi? Belki maskelerinizi takacaksınız ama unutmayın insan saklanamaz kendinden ...
YORUMLAR
"Yâ eyyyuhellezîne âmenûctenibû kesîran minez zanni, inne ba’daz zanni ismun, ve lâ tecessesû ve lâ yagteb ba’dukum ba’dâ(ba’dan), e yuhıbbu ehadukum en ye’kule lahme ahîhi meyten fe kerihtumûh(kerihtumûhu), vettekullâh(vettekullâhe), innallâhe tevvâbun rahîm(rahîmun)."
Diyanet İşleri:Ey iman edenler! Zannın birçoğundan sakının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurlarını ve mahremiyetlerini araştırmayın. Birbirinizin gıybetini yapmayın. Herhangi biriniz ölü kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz! Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz Allah tövbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir.
Çok değerli üstadım,yazmış olduğunuz yazıyı dikkatle okudum ve size teşekkür ediyorum.Bende sizin yazdıklarınınıza yukarıya çıkardığım Hucurat Suresi 12.Ayet ve Meali ile destek vermeye çalıştım.Herhalde yazınızı okuyanarın dikkatini çeker,belkide okurlar.Sizi yürekten kutluyorum.Ayrıca;bugün "Ah!Şu Ön Yargı"başlığı altında bir deneme yazısı yazdım ve siteye aktardım.Zamanın olursa özellikle sizin okumanızı arzu ediyorum.En derin saygılarımla.
ekici tarafından 9/21/2011 4:59:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Maalesef 'benim yoğurdum kara' diyen yok ve isteyen istediği gibi gösteriyor kendini bu alemde.
Camın arkasına gizlenen kendini kral sanıyor.
Özü sözü bir olmayana yuh olsun demekten başka bir şey gelmiyor elden.
Anlamlı bir yazıydı, kutlarım.
Selam ve sevgimle.
NURCAN CANDAR UYGUR
saygılar
SAYIN GAM_SELİ ; OKADAR ARSIZDIRKİ İNSAN YAPISI KACTIĞIMIZ GERCEKLERİ BİLE BİLE
YAŞARIZ İNADINA ..DOĞRUYU BİLİRDE İNADINA YANLIŞA YÖNELİRİZ.NEFSANİ YADA RUHANİ HER GERCEK OLDUĞU GİBİ DURU VURULAMIYOR DİLLERE. AYNA BİZ BİR AYNAYIZ BİZE BAKAN KENDİ SIFATINI GÖRÜR DİYOR MUHAMMED MUSTAFA (S.A.V) EFENDİMİZ...
ŞU SÖZÜ ÇOK SEVERİM;IŞIK IŞIKTIR GÖRENE IŞIKTAN KÖRE NE !!!
YÜREKTEN KUTLUYORUM SİZİ ÖYLE GÜZELKİ İÇERİĞİ...KALPLERİMİZ KATRANKARASI ZİFT OLMUŞ..GÖRÜNTÜMÜZ KUSURSUZ ASVALT MİSALİ ...SAYGILAR!!
Edeb-i Şiirsel
İŞE GELMEMEZLİK VURDUMDUYMAZLIK DEĞİLMİ :)
NURCAN CANDAR UYGUR
Sevgili dost evet aslında insan kendisi bir aynadır ne görürse onu yansıtır ama ne yazık ki toplumda öyle insanlar var ki sevgi gördükleri halde insanlıktan nasiplerini almamışlardır . Güzel temenniniz için teşekkür ederim ama çok ilginçtir ki ne yazım nede şiirlerim seçkide geçer akçe bulamıyor :) olsun bana içi sevgi dolu siz dostların yorumları her şeyden değerli
sevgiler
dünyamız aynı dünya
mahallemiz yerinde
güzel olan her şeyi
acaip nesil aldı
hasiyet onur bitti
şerefsizlik nam saldı........çok önceleri yazdığım bir şiiri son dörtlüğüyle katıldım....dediğin gibi hepimizin karanlıkları varda maskeleri çıkarmak yürek işi....kalemine sağlık can saygılar
NURCAN CANDAR UYGUR
saygılar