- 4895 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEDYA VE ETİK
Kıymetli okurlar;Hepimizin bildiği gibi ülkemiz de son zamanlarda gerek,sosyal,gerek ekonomik,gerek politik ve kültürel alanlarda çok ciddi değişmeler ve gelişmeler yaşandı.
Vatandaş olarak hepimizin hayatına ya direkt olarak yada dolaylı olarak etkileyen bu değişim ve gelişimleri yakından takip etmek tabiki az çok duyarlı her vatandaşın sergileyeceği doğal bir davranıştır.
Haliyle global hale gelmiş dünyamızın ,en etkili dönüşüm aracı ;görsel ve işitsel iletişim araçlarıdır.
Hal böyle olunca Tv,Radyo,Gazete,İnternet gibi Görsel ve işitsel iletişim araçları çok ciddi bir önem kazanmaktadırlar.
Toplum üzerinde çok etkili oldukları tartışma götürmez bir gerçektir.Toplum reaksiyonu nu ölçmenin yanında toplum da reaksiyon yaratma gücünüde elinde tutan yine bu unsurlardır.
Bu unsurlar toplum üzerinde ki güçlerinin farkında olmalarına rağmen,toplum da oluşturacağı olumlu veya olumsuz etkileri görmezlikten geliyorlar.
Reyting uğruna neredeyse ilke kıyımına gidip,ilke,prensip,etik ve toplum yararı gibi unsurları göz ardı edip sadece çıkarlarına uygun davranma biçimini geliştirmektedirler.
Bunu o kadar ileri götürmüşlerdir ki ; Toplumun içine nifak koyma,insanlara çamur atma,yargısız infazlar,karalamalar,asparagas haberler,yalan,dolan,İnsanı ucuzlaştırıp kulanmalar,kadını meta olarak kulanma,hatta hatta sadece rant uğruna ülkeleri karşı karşıya getirme cüretti bile gösteriliyor.
Yani çıkarları uğruna her şey meşru onlar için,Yeterki reyting yapıp para kazansınlar,insanlar ölmüş,ülkeler bölünmüş,aiileler yıkılmış umurlarında bile değil,
çoğunun kuruluş amaçları meçhul nedenlere dayalı bu kuruluşlara mevcut yasalar dur diyememekte ve bunlar çoğu zaman amaçlarını aşan konularda söz sahipliği yapmaktadırlar.
İnsani etiği çoktan ortadan kaldırmış bu potansiyel suç oluşumları,artık haberlerinin doğruluğunu araştırma gereği bile duymamakta,ve yasaları hiçe sayarak halkı resmen kandırarak yayınlamaktadırlar.
Toplum hayatının bu en etkili unsurları toplumun nabzına göre şerbet verip nemalanmayı sürdürmekte,ve insanların kafalarını karıştırmaktadırlar.
Çocuk yaşlı genç her insanın üzerinde etkili olan iletişim kuruluşları özelikle çocukların model alarak geliştikleri gerçeğini bilerek çocuklar için kötü modeller,yani olumsuz kahramanlar seçip yayınlamaktadırlar.
Çocuklar dizi kahramanlarına özenip öyle bir kişilik ortaya çıkarırlar.
Pokemona özenip camdan atlıyan çocuk bunun en belirgin örneğidir.
İnsanları barış a,kardeşliğe,güzelliğe,doğruluğa götürmekte,Uçuruma götürmekte bunların elin de
saygılarımla
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.