YORUMLAR
Saygıdeğer abim,bu durumun iki yönü var bence birincisi medya boyutu;
Medya boyutunda; Haberi yapan kaynağın, habere bakış açısına göre (zihniyet) değişir...Kişinin dünya görüşü haberin yönünü kendi istediği yöne anında çevirebilir...siz onun sizi algılatmak istediği gibi algılarsınız...Çok yaşanmıştır hayatta bunlar...haberler,haberler,haberler...içi kan,irin,pislik dolu haberler...
ikincisi insani boyutta;değer yargılarımızı ve insani duygularımızı törpüleyen haberler...Artık şehit haberlerini bile burun kıvırarak geçiştiriyorsak,"Bana değmeyen yılan, bin yaşasın" diyorsak..vay halimize...ben bahsettiğiniz haberi izledim...ancak sizin annlattığızla onların verdiği arasında en ufak bir alaka yok...şimdi ne diyelim...Allah sonumuzu hayrettsin...Böylesi vatan evlatlarının sayısı artsın...bizleride ön yargılarımızdan ve sui zanlarımızdan arıtsın ...
Siz çok seçkin ve bizleri temsil niteliği taşıyan birisiniz. Bu özelliğinizle ne kadar gurur duysak az. Yine etkinsiniz. Hem düşünsel hem de eylemsel anlamda. Okurken bile mutlu oluyor insan. Tebrikler. Fotoğrafı da bekliyoruz bu arada:)
BEN YORUM YAZMIŞTIM. BU KAÇINCI OLUYOR BİLEMİYORUM HATTA 2. SIRADA YAZMIŞTIM. (::: SAYIN UĞUR TURAN' A GÖREVİNİ LAYIĞIYLA VE GEREKTİRDİĞİ ŞEKİLDE YERİNE GETİRDİĞİ İÇİN BİR TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDAŞI OLARAK SAYGILARIMI SUNUYORUM. HABERİ BEN DE İZLEMİŞTİM. TEŞEKKÜRLER ABİ.. SAYGILARIMLA
Bahsettiğiniz kaymakamı haberlerde ben de izledim Secaattin bey. Doğrusu tam olarak örtüşmese de sizinkine yakın duygular aklıma gelmedi değil. Şimdi bu izahı yapınca meseleyi daha iyi anlama imkânımız oldu. Teşekkür ederim.
Aslında, buradan şunu çıkarmak mümkün ki; önyargılar, duyumlar, söylenenler ya da tahminler insanı çok yanıltabiliyor. Bu yüzdendir K.Kerim’de Yüce Yaratıcı:
"Ey iman edenler! Eğer bir fasık ( emin olmayan biri )size bir haber getirirse onun aslını araştırın. Yoksa bilmeden bir kavme sataşırsınız da yaptığınıza pişman olursunuz." (Hucurat, 49/6)
buyurmaktadır. Zan, duyum, tahmin,faraziye ile amel edilmemesi konusunda muhtelif âyetlerle uyarmaktadır.
Günümüzde emin olma vasfına çok uyan olmadığına göre dünyada ve âhirette mahcup olma riski hepimiz için mevcut maalesef!
Hadi dünyada belki bir şekilde bunu telafi edebiliriz ama iş âhirete kalırsa en büyük kul haklarından biri ile yargılanmak pek de iyi olmaz kanaatimce.
Mesela hepimiz birbirimiz için çok şeyler duyarız. Sizin için benim, benim için sizin duyduğunuz gibi. Bu duyumlara biraz mesafeli yaklaşmamız, ya dikkatlice araştırmamız ya da sûizan ile değil de hüsn-i zan ile değerlendirmemiz sanıyorum bizim için ve yaşadığımız çevre itibarıyla daha iyi olacaktır.
Herşey göründüğü ya da duyulduğu gibi olmayabilir!
Tahmin mi? Duyum mu?
Ya doğru değilse!
Teşekkürler bu anlamlı açıklamaya;
Eyvallah!
Oflu tarafından 9/19/2011 6:19:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Açık sözlü itirafınız için tebrikler Şecaattin bey.Bir çoğumuz zaman zaman sadece gördüklerimizle karar verip, sonra gerçekleri görünce pişman oluruz.
Duygusal, hassas yürekli insanlar her zaman çabuk ağlayabiliyorlar.
Öyle güzel bir etkinlikte olmanız, edebiyat defterini temsil etmeniz çok onur verici.
Paylaşım için teşekkürler, selam ve saygılar.
Çok anlamlı bir yazı
Gerçek insanlar da duygulanınca malesef gözyaşı döker. Duyarlılığımızı yitirmeye ramak kalmışken ne mutlu ki böyle umut dolu yazılar yazılyor. İnşallah yaşıyan efsane olarak uzun yıllar kazasız belasız yaşayabilsin.Sayın Uğur TURAN )
Yüreğine kalemine saglık
Çok saygılar