- 587 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bin ton=1 kg olur (mu)?
"Futbol,sadece futbol değildir."diye yaygın bir söz vardır.
Ben de aynı şeyi matematik için düşünür,matematik,sadece matematikten ibaret değildir derim.
Hatta hayatın içinde,bazı matematik işaret ve terimlerine uymayan ama hayatın diğer alanlarına uyan gerçekler de vardır.
Yazımın başlığındaki gibi.
Bin ton,kısaca 10 tonluk 100 kamyon ya da 20’lik 50 kamyonluk bir "yük".
Nasıl olur da,1 kg’a denk gelebilir ki diye düşünmeden de edemiyor insan.
Yakın zamanda Sabah gazetesinde bir ekonomistin yazısını okumuştum.Orada hiç "iktisatçı" olmaya gerek yok deyip,bazı "rakamları" okurun "takdirine" bırakıyordu.
İşte o rakamlar:
1 kg patates 1 dolar,
1 kg tekstil 10 "
1 kg makine 100 "
1 kg bilgisayar 1000 "
1 kg uzay teknolojisi 1.000.000 dolar ediyor.
Bu "hesaba "göre,1 kg uzay teknik bilgisi alabilmek/kullanmak için 1 milyon kilo "patates" üretmek gerekecek değil mi?Yani bin ton.
Bu ne kadar yorucu ve pahalı bir uğraş!
Bu kadarıyla olsa bile "dünyalı" olmanın yolu,küresel ölçekte bilgi sahibi olup,onu üretmekten ve kullanmaktan geçiyor...
Hatta düşünür P.Drucker,bilginin "serüvenini" inceleyip,şöyle bir sınıflandırma yapmaktadır:
1-1750-1880 yıllarında bilgi,büyük makineler yapımı için kullanılmıştı,
2-1880-1950 arasında bilgi,bu makinelerin üretimi nasıl artar için kullanılmıştı,
3-1950’den sonra ise,bilgi nitelik değiştirmiş;bilgiden bilgi üretmek için kullanılmaktadır demektedir.
"Patatesle" bu iş olmayacak gibi,bilgiden bilgi üretmek için çalışmak ve "bilgilenmek" gerek diye düşünmekteyim.
Kabına sığmamak da budur işte.