- 1030 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ATATÜRK DİN VE HUTBE
“ ATATÜRK DİN VE HUTBE ”
Tarih 7 Şub.1923.Yer Balıkesir Paşa Camii. Güleç yüzlü, sarı saçlı,mavi gözlü bir Dev minbere doğru yürür.Cemaatin gözleri üzerindedir. Paşa Camii minberi, tarihinde ilk kez Türk’ün en büyüğünü sinesinde ağırlamaktadır.Mavi gözlü,sarı saçlı bu Dev Türk’ün makûs talihini yenen Mustafa Kemal Atatürk’ten başkası değildir.Meraklı bakışlar arasında minbere çıkan dev konuşmağa başlar:
“Ey millet! Allah birdir. Şanı büyüktür.Allah’ın selâmeti,atıfeti ve hayrı üstümüze olsun. Peygamberimiz efendimiz hazretleri Cenabı Hak tarafından insanlara, dinî hakikatleri bildirmeye memur ve gönderilen olmuştur. Anayasası Kuran- ı azimüşşandaki Ayetlerdir.
İnsanlara feyiz ruhu vermiş olan dinimiz,son dindir.Çünkü dinimiz akla,mantığa,hakikata tamamen uyar.
Eğer uymamış olsaydı, bununla diğer tabiî ve ilâhi kanunlar arasında çatışma olması icap ederdi.Çünkü kâinatın bütün kanunlarını yapan, Cenabı Hak’tır.
“Arkadaşlar Cenabı Peygamber çalışmalarında iki eve sahip bulunuyordu. Biri Kendi evi, diğeri Allah’ın evi idi. Millet işlerini Allah’ın evinde yapardı.
Peygamberimizin irsine uyarak bu dakikada, milletimize, milletimizin hal ve istikbaline ait hususları görüşmek maksadıyla bu kutsal evde Allah’ın huzurunda bulunuyoruz.Bu vesile ile büyük bir sevâba nail olacağımı ümit ediyorum.
“Camiler, birbirimizin yüzüne bakmaksızın yatıp kalk mak için yapılmamıştır.Camiler itaat ve ibadetle beraber, din ve dünya için neler yapılması lâzım geldiğini düşünmek yani, karşılık lı danışmak için yapılmıştır. İşte biz de burada din ve dünya için, istikbalimiz için, bilhassa hakimiyetimiz için düşündüğümüzü meydana koyalım. Ben yalnız kendi düşündüklerimi söylemek istiyorum. Milli emeller,milli irade,yalnız bir şahsın düşünmesi değil,milletin bütün bireylerinin emel ve iradelerinin toplamı,birleşmesidir.Benden ne öğrenmek,ne sormak isti yorsanız serbestçe sormanızı istiyorum.”
Bu sözlerden sonra minberden inen mavi gözlü Dev ile cemaat arasında soru-ce vap şeklinde cereyan eden arzulu ve hareketli bir söyleşi başlar.
Söyleşide hutbeler, Hilâfet ve saltanat,Lozan barış konuşmaları,parti ler ve yeni kurula lacak halk fırkası konuları,gerici mukavemet olasılıkları, çağın icapları gibi çeşitli konular üzerinde görüşlerini açıklamıştır.
Bir soru üzerine de: Hutbenin “Halka hitap etmek anlamına geldiğini ve Peygamberimizin hutbelerini özellikle Camide ve bizzat okuduğunu, bu uygulamanın İslâmiyetin yayılmasıyla birlikte Devlet Reisleri tarafından da sürdürüldüğünü, kendisinin de buna uyduğunu ve” milletle açık açık konuşulmasının” faydalarından söz etmişlerdir.
Yüce Atatürk’ün Tanrı,Peygamber ,Din ve dünya işleriyle ilgili görüş ve düşüncelerini içe ren bu hutbenin,O’nu ısrarla dinsiz olmakla itham eden örümcek kafalılarca okunmasını ve Atatürk tarafından Japonya’da inşa ettirilen resimdeki "Tokyo Camiinin"bir ibret belgesi olarak hatırlanmasını ne kadar çok isterdim. Selâm ve saygılarımla efendim.
Necati ÖZTURAÇ
18 Eyl. 2011-Erenler/Sakarya
YORUMLAR
Özür dilerim dikkatsizlikle yazdımışım sanırım. Mustafa Kemal darwinisttir, sayın yazar. Eğer örümcek kafalı sözünü illa dinsiz diyenler için söylüyorsanız alınmıyorum. Ama evrimciydi kendisi ve bu apaçık ortadadır. Kendisi Cumhuriyetin ilanından sonra her fırsatta söylemiş ve çoğu icraatlarıyla da bunu ortaya koymuştur.
Seto tarafından 9/19/2011 11:08:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
NECATİ OZTURAÇ
NECATİ OZTURAÇ
Keşeke okuduğum kitapları dağıtmaasaydım şimidi kaynak olarak sunardım.Gazi Paşa'ya İslam aleminden çok sayıda mektup gelir,elçi gelir,haber gelir.Halifelik makamı ölmesin diye.Bu duygular içinde Paşa Camiide hutbr okumuştur.Biliyordu İslam aleminde etkin olmasada Halife temsili olarak durmalı.
İtalya Mussuloni servet teklif etmiş tir Vahdettin Han'a Halife olmasını ve İslam alemini İtalya'dan yönetmesini.Bir çok devrin Batı devletleri.Kendisi ve hanadanı bunu kabul etmedi.İslam alemini,yeni kuruluşmuş Türkiye Cumhuriyetini zora sokamak istemedi.
Gazi Paşa halifeliği getirecekti makam olarak duracaktı İnönü ve karşı cephe aşırı derecede muhalefet göstermiş ,tepki göstermiş.Cumhuriyet tarihi Gazi Paşa zamanında hızlı bir şekilde sanayide daha bir çok dalda ilerleme kaydederken dış siyaset de o kadar iyiydi.Dış siyasetimiz vefat etmesi ile kendi kabuğuna çekildi.Atatürk ilerisini gören atılımları ona göre yapiyordu.
Aslında yazılacak çok şey var şu bir gerçek Atatürkçüyüm diyende,sevmeyende hakkında kendi görüşü bakımdan birkaç kitapla çıkıp yorum yapıyor.Sorarım şun kitap evlerinde baş köşede bulunan Atatürk hakkında yazılmış ne kadar kitap okuduk.
Saygılarımla.