- 608 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Ama ben okuldan çıktım!
Haberleşmenin oldukça zor olduğu yılllardı.
Telekomünikasyonun yeni yeni filizlendiğine tanık oluyorduk.Durumu da pek kavrayabilmiş değildim.
İşte böyle bir zamanda bir Anadolu şehrinde telefon kuyruğundan idim.11-12 yaşlarında bir çocuk,önce bana,sonra da önümde bekleyen insanlara çarparak,görevli memura,
"Bir jeton versene" diye seslendi.
Hemen kolundan tutup,çektim.
-Sen okula gitmiyor musun?
-Gidiyorum.
-Peki,öğretmenin sana’ sıra olmak,başkalarının hakkına saygı göstermek konularını öğretmedi mi"diye sordum.
-Öğretti.
-Peki,öğretilen şeyi niçin uygula mıyorsun?
-Ama,ben okuldan çıktım!
Çocuğun cevabı "kara mizah" gibiydi.
Okulda uygulanan ama çıkınca da biten bir davranış!
Halbuki tersi olmalı diye düşünüyorum:Öğrendiklerimizi hayata taşımalı,süreklilik göstermeli.
Ama,zoraki değil,gönüllü yapılmalı bu.
YORUMLAR
sabri ayçiçek
Elden gelen övün olmaz,olsa da zamanında gelmez atasözündeki gibi!
Öğrendiğimizi değil de ,gördüğümüzü uyguluyoruz galiba.
Durumun düzelmesini temenni ederim.
Saygılarımla.
sabri ayçiçek
Bu bir süreç ...Köylülükten kentli olmaya geçişin sancıları olarak da görülebilir,çünkü "ortak mekanları" kavram olarak yeni yeni yaşamaya başladık da ondan!
Okulda öğrendiklerini mezun olunca unutanlar da öyle çok ki. Hayat Bilgisi derslerinde öğretmenler; yaşlılara saygı, otobüste gebelere yer vermeyi, sokaklara çöp atmamayı, birinin sözü bitmeden araya girmemeyi vs. yi öğretirdi. Oysa bunları uygulamayan o kadar çok büyük var ki. Daha dün bir bayan sürücüyü kırmızı lambada avucunun içindeki kek paketini caddeye bırakırken gördüm. Hamilelere, kucağında çocuk olan anne ve babalara yer vermeyenlere şahit oluyorum. Keşke öğrenilen şeyler tek tek uygulansa.
Çok önemli ve güzel bir yazıydı. Değerlerimize, toplum içinde yaşama kurallarına dikkat çeken. Kutlarım. Saygılarımla.
sabri ayçiçek
Yetişkin insanın da "kendiliğinden" bunu yerine getirenler olduğuna inanırım.Belki okumamış olabilirsin,bu konuyu da,"Kendiliğinden öğretmenim,kendiliğinden" adlı yazımda ve forumda bulabilirsin!