- 543 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN ODAKLI DİN, İNSAN ODAKLI BİLİM.
’’ZÜBDE-İ ALEM’’ ;
Eşref-i Mahlukat olarak yaratılan insanın yaratılışındaki duruluğu , zaman zaman kaybettiği durumlar olmaktadır.İnsanın bu safiyetten uzaklaşması, O’nu esfel-i safiline , yani , aşağıların en aşağısına düşürerek hayvanlardan aşağı değere indirirken , en üst seviyeler olan ala-yı illiyine yüklselterek meleklerden daha üstün bir temiz hayata kavuşturmaktadır.İslam dininde bu yaratılış gerçeği sürekli anlatılarak insanlar meleklerden daha üst bir kemalata yükselmeleri tavsiye edilmektedir.Bu gerçekten hareket edilerek , insanın alemin özü olduğu gerçeği , zübde-i alem kavramıyla ifade edilmektedir.Diyelim ki durum böyle ise ve bilim , insanı henüz keşfedememişse , büyük ihtimalle öyle görünüyor.Günümüzde iki tip insan , iki zıt tercihteki insan ne yazıkki aynı caddede yürüyor , karşı karşıya gelmekte , aynı köprüden geçmekte , aynı kırmızı işikta durarak , aynı yeşil yeşil ışıkta geçmek zorunda kalmaktalar, hatta aynı pazarda biri müşteri, diğeri satıcı ve hatta aynı üniversitede ,biri öğrenci , diğeri öğretici olabilmektedirler...Meleklerden daha iyi olanlarla, şeytandan daha kötü olanlar yan yana , yüz yüze yaşamaktalar . Yaşamak zorunda oldukları küresel bir dünyadayız. Böyle de yaşamak zorunda görünüyorlar diye de biliriz.
Tarih içinde insanlık; polis devetleri , kent devletleri halinde toplumsal yaşama geçerek yaşama başladı. Sonra coğrafi ülke devletleri , millet devletleri halinde de yaşadılar. Geçmiş yüz yılımızda ise iki blok halinde yaşadılar. Hür Blok ve Marsist Demir Perde Blok ’u diye hafızalarımızda çok iyi yer etti. Şimdi de tek dünya , Küreselleşmiş Dünya olarak karma halde yaşamaya geçmiştir. Yani insanın mutlu , huzurlu yaşayabilmesi için ruh ve vücut yapısının çok iyi bilinmesine, tanınmasın gerçekten ihtiyaç var.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.