Sayıklamalar-2
.
Sevgili Dostlarım,
Bugün b ü y ü k bir gün
Bugün yüce bir gün
Bugün tarihe i z düştüm
Bugün tarihe siz düştüm
Bugün
Tanrıça Nike kadar mağrurum
Dostlarım,
Nasıl söylesem, nereden başlasam bilmiyorum… -Heyecanım benden önce konuşuyor farkındayım ama inanın zapt edemiyorum, hoşgörün –
Bugün bir ilki başardım... Ve bir ilki başarmış olmanın haklı gururunu yaşıyorum şimdi. Lakin bir sorun var: Bu gurur bildiğim, tanıdığım hiç bir gurura benzemiyor; bu gurur kurşun kadar ağır, bu gurur acun kadar ağır. Bu yük omuzlarıma çok ağır… Kabul görürseniz onu sizlerle paylaşmaya geldim.
Şaşkınlığınızı anlıyorum. Haklısınız; beni hiç böyle -burnu havada- görmediniz...
Meraklı ve sabırsız bakışlarınız heyecanımı kamçılıyor, utkuma utku katıyor… Coşkun ırmaklar gibiyim, coştukça coşuyorum… Ah, kendimle ne kadar övünsem azdır, benimle ne kadar övünseniz azdır...
Bugünü yüce kılan, beni şu dizginsiz kibre bulayan ilk’i açıklama zamanı geldi:
“ - Ben bugün içinizdeki Şeytanı öldürdüm!
...
Yanlış duymadınız; İÇİNİZDEKİ ŞEYTAN ÖLDÜRDÜM!
Ruhunuza,aklınıza, teninize, kalbinize sülük gibi yapışan, sizi yoldan çıkaran o melunun canına okudum bugün.
Puslu usumun metruk meydanında rastladım ona..
Vurdum onu ışık ışık ok ile
dil değmemiş söz ile
hatrımda son sözleri:
" - ... "
ve açık giden gözleri...
İnanmakta güçlük çekiyorsunuz, farkındayım ama bana inanmak zorundasınız; çünkü ben size hiç yalan söylemedim. Sözlerimden kuşku duyanlara şunu derim:
“-Eğilip içinize bir b/akın, iblisten arda kalan başı boş boşluğu, yedi düvel uçurumu bir görün! Ama öncesinde ” DİKKAT! Bu öyle bir boşluk ki görmeye akıl gerek; bu öyle bir uçurum ki bakmaya yürek gerek. Ha bir de yükseklik korkunuzun olmaması gerek…
İçinizdeki devasa boşluk sizi korkutmasın, heybemde onu dolduracak söylemler var…
Hatırlayın; “Şeytan, "uzak olmak" kökünden gelen bir kelimedir.”
Yani ‘O’ uzak durmanız gereken bir tuzaktı. Ben yapılması elzem olanı yaptım; onu sizden uzaklaştırdım.
Ne demişti bilge Hugo: “Şeytanın iki adı vardır: Biri Şeytan, öbürü Yalan”
Dün bir yüzünüz doğru, bir yüzünüz yalandı
Dün bir gözünüz yalan bir gözünüz doğruydu
Bugün hepiniz bir bütün doğrusunuz
Bugün hepiniz melekler kadar masum, naif
Bugün hepimiz kuşlar kadar hür, hafif
Bugün hepimiz bir bütün insanız
Bırakın öfkesinde kudursun cehennem
Biz içimize cennet cennet akalım
Zaman içimize dönme zamanı
Zaman boşluk doldurma zamanı
Hadi boşluk dolduralım; bilgi ile, ışık ile
An dolup dolup taşma anı
Hadi içimizden taşalım; sevda ile aşk ile
Nujin.N.Demir
YORUMLAR
Bu yazınızı Ayvalık Şeytan Sofrasından haykırmak isterdim. Şeytanı yendiimm! Nidam göğe yükselirdi. Malum orada şeytana adak adayanlar, dilek tutanlar da vardır.
Tabi latife ediyorum. Nadide cümlelerinizi birer kül halinde serpmek istemezdim Ege'ye. Elbette mükemmel yazınızı okurum ve haykırırım o cümleleri ama o muhteşem manzaraya, cennet köşeye meydan okumak pahasına değil kuşkusuz.
Saygı ve selamlarımla...
İmza Odysseia demek isterdim. Ne ki cesaret edemem. Ne cüret İlyada'nın karşısına çıkmak.
Neva Ney
Adı üzerinde demet demet sayıklamalar benimkisi....
Beğeniniz mutlu etti. Teşekkür ederim bağışladığınız zaman, kıymeti emeğe..
saygı ile.
Neva Ney
Tam bir sayıklama... ilk karalamalrımdan.. değerli zamanızı çaldığım kanısındayım.. Affola.
Saygılar.
tiyatral ve epik dizeler. tebrikler. bana "HATAY BAHANEYİ SEVER" adlı şiirimi hatırlattınız. sevgi ve ışıkla kalın.
bir bahane denizinde
bilmece kendi içimizde
içine dön kendini tanı
ne şeytan yoldan çıkarır
ne de yola koyar tanrı
H/Ç
Neva Ney
ilk karalamalarımdan...tam birsayıklamaca..ciddi bir düzenleme istiyor..
değerli zamanınızı çalmş gibi hissettim :(
Elit imzanız için teşekkür ederim. saygı ile.
Neva Ney
Neva Ney
bir sayfa dolusu sayıklama işte....
Güçlü imzan bil ki ağır geldi cılız yazıya :(
Teşekkür ederim EN DENİZ/İM
Aynur Engindeniz
Sevgiler.
Neva Ney
Benden günah gitti, yazmaya devam:)
Varol üstadem.