- 1647 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
OĞULLAR
Üç oğlum var. Çok seviyorum onları. Eşim, büyük oğlum ve küçük oğlum. Biri sarışın aynı babası, diğeri kumral . Bana benziyor. Sevgiyle büyüttüm ben de aralarında büyüdüm.
Onları çok seviyorum...
Rüyamda; mor dağımın eteklerine gittim(bir de gölüm var.) Orada oğularımla balık tutuyoruz. Çünkü balık tutmayı babam çok severdi . Ben de hep çocuklarıma öğretmeyi hayal ederdim.. Balık tutarken resimlerini çektim. Babam da bizi izlemeye geldi. Gözleri parlıyor, gülümsüyordu.. Sonra kuğu oldum . Gölde yavrularıyla dolaşan ana. Kanatlarımın altında toplanmışlar. Nereye gidersem peşimdeler. Hiç yanımdan ayrılmıyorlar... Birlikteyiz ve hep bir bütünüz. Bu rüyayı çok sık görürüm.
..........
Eskden biri derdi ki üç oğlu olan cennete giremiş. Yani orada özel bir yeri olurmuş
Onları büyütmek hiç zor gelmedi. Dünyaya getirdiğim andan itibaren çok değer verdim. Aynı bir hazine gibi. Emzirdiğim andan itibaren kişilikleri oluşuyor ve iki oğlumun farklılıklarını hissediyordum. Biri duygusal bocalarken, diğeri realist ve hazırdı.
Ben aralarına karıştım. Arabalarıyla oynadık. Saklambaç, güreş, basketbol, tabanca , tüfek...
Aynı erkek gibiydim. Çete reisi sanırdım kendimi...
Evliliğim ilk yıllarından beri kızım olmasını dilemişimdir. Her hamile kalışımda kızım olmasını hayal eder, pembelere bürünürdüm. İsimlerini Demet ve Hayal koyacaktım.
Hiç unutamam; ikinci de oğlan olunca üzüntümden kucağıma almamış, başımı çevirmiş ve ağlamıştım. İşte çoçukluk. Kızım olsaydı fırfırlı şapka almayı düşlerdim...
Sonuçta o şapkayı giydirdim, çünkü eşim üzülmeyim diye oğlum doğduğu an şapkayı satın alıp geldi...
Ve üç erkekle birlikte ben de onların aralarında dolaşıp durdum, arkadaşları oldum. Sorunlarına , dertlerine hep ortak...Birlikte güldük birlikte ağladık...
...........
Büyüdüler, Hem de kocamanlar.
Şimdi altı evlat sahibiyim. Üçü erkek , üçü kız. Dünyaya getiremediğim kız evlatlara sonunda sahip oldum. Hele Hüma üç yaşındaki ; aynı bana benziyor bu yüzden çok mutluyum.
Babanne dediği an yüreğim sevgiyle doluyor. Çağlayana dönüşüyor...
Aslında altı dedim ama sanırım bir ekleme yapmam gerekecek . Bademi unuttum .
Evet şimdilik yedi kişiyiz...
.......
Ben oğullarımın büyüdüklerine inanamıyordum. Onlar benim dertlerime ortak olana dek ve beni korumaya çalıştıklarını anlayana kadar. Küçükken yaşayabilecekleri tüm tehlikelere karşı korumaya çalışırken şimdi onlar beni korumaya çalışıyorlar. Bundan çok gurur duyuyorum..
Bu loptabı bana hediye ettiklerinden beri...
Annne sakın chat yapma, sakın telini , mailini kimseye verme. Çünkü sen sanal alemi tanımıyorsun, biz bu alemi tanırız...gibi...
........
Rüya gördüm. Mor dağın eteğinde tek başıma balık tutuyorum. Bu sefer sadece babam var, mutlu yine gülümsüyor. Çünkü onun izindeyim ve onun bana verdiği değerleri koruyorum...
.......
Yine hep bir bütünüz hatta daha büyük bir bütün...
Onları daha çok seviyorum...
CANAN DEMİREL
YORUMLAR
Sevgili Kardeşim: CANAN DEMİREL
Aile saadetinizin devamını dilerim. Allah oğul ve torunlarınızın acısını göstermesin. Hepinizin bayramını kutlar mutluluk dileklerimi iletirim.
Sevgi ve saygılarımla.
Dr. İrfan Yılmaz. TEKİRDAĞ.
canandemirel
Tekrar iyi bayramlar diliyorum...
canandemirel
gülümsedim okurken gerçekten oğulların arasında sizde büyüyorsunuz onları korumaya alışmışken bir bakıyorsunuz onlar sizi düşünmeye başlamış çok hoş duygular bırakıyor insanda.. Allah mutluluğunuza gölge düşürmesin sevgi ve saygılarımla...
canandemirel
Sevgilerimle...
canandemirel
canandemirel
Canan hanım... Kocaman bir es boşlugu bıraktım ve inanamadım gözlerime. Süperdi. Aileniz, o güzel insanlar ve siz. Pırıl pırıl duruyorsunuz, çok etkileyici bir yazıydı. Kalbiniz kadar temiz ve nice saf, mutlu günler ailenizle sizin olsun. Hiç ayrılmayın dilerim. Tebrikler.
canandemirel
Ben de size kucak dolusu mutluluklar diliyorum.
Teşekkür ve sevgilerimi yolluyorum.
SEvgili arkadaşım yazın harika ..Aile kadar güzel bir şey yok dünyada.
benimde yavrularım var onlar herşeyim..Tebrikler...
canandemirel
Sevgilerimle...
Çocuğum olmadı, olmasını da düşünmüyorum. Ama yine de bu beni yazının verdiği tabloya imrenmekten alıkoymuyor. Dört kuşağın arasındaki bağlar, anlatının merkezinde olan kızın/eşin/annenin/babaannenin onlardan sevgiyle bahsetmesi okuyanda iz bırakıyor. Dili gayet akıcı, bir sörf dalgası gibi sizi sonuna dek taşıyor. Tebrik ederim.
Yalnız bir nokta dikkatimi çekti: Anne-babalar "Hep bir kızım/oğlum olmasını istemiştim ama olmadı" cümlesini gayet rahatlıkla kullanıyorlar. Çocukların da benzer bir hakkı yok mu? Onlar "Hep şöyle bir babam olmasını istemiştim ama böyle çıktı" dediklerinde nankör evlat mı oluyorlar?
canandemirel
Evlatlarında yerine göre anne ve babaları eleştiri hakkı var.
Sizin yazımı beğenmeniz beni çok mutlu etti.
Sevgi ve teşekkürlerimi yolluyorum...
canandemirel
Sevmek ve sevilmek duyguları çok güzel
Sevgilerimle...
Canan kardeşim, Rabbim ailenizle huzur içinde, sağlıklı bir hayat yaşamanızı nasip etsin, kem gözlerden korusun.
Benim de üç oğlum var, ikisi evli, en sonuncu bekar.Bir kızım olmasını ben de sizin gibi arzu etmiştim.Ama çok şükür hayırlı evlatlar oldular, gelinlerim ve torunlarım, en başta canım eşim çok şükür mutlu bir aileyiz.
Selam ve sevgiler, paylaşıma teşekkürler.
canandemirel
Devamını diliyorum, sevgi ve teşekkürlerimle...
Canan Hanım harikasınız ve harika bir yazı. Sizi tanımak ne güzel. Ailenizle beraber nice güzel yıllara. Sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER tarafından 9/15/2011 6:47:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
canandemirel
Sevgilerimi yolluyorum...