Yeniden Gelmeyi Öğret Nariçe
hayrettin taylan
Duyduğum,özlediğim, kanadığım, her dem andığım, bitirip yeniden diriltiğim,ruhuma kaknus olan içsel bir güzel var.
Farkında olmadan onun olduğum , onda kaldığım, saklandığım, uzağında ağladığım, uğruna yazdığım bir yarim var.
-Yarim diyorsam kendime yarındığımdandır.O, aslında ben değil, ben aslında onda değilim.
-Kendim yazıp, kendim yaşadığım kaderi Kadriye ‘si gibi. Kadrini varken çok bilmediğim, şimdi olsa kadrini yücelere çıkaracağım aşkın Kadri’siyim.
-Bana Kadir İnanır demelerine alınmam.
-Hani seviyorum de Ulen diyen Kadir İnanır olasım var. Üç şamardan sonra bağır Uleynnnnnn…. Seni seviyorum de…. Diyesim var Nariçe.
-Rolünü oyna ,oynayamadığın sevgi sahneme.Sen Ayşe kadın fasulye olup yeşillen, yeşer bahtımda.Ben sarılacağın sırık olmaya hazırım. Her sarılışın aşka taze bir yemek. Taze ayşe kadın fasulyeler gibi dökül soframa. Ha bir de zeytinyağı eksik.
-Korkma ben hep zeytinyağı gibi üstte olmayı becerdim onca kirli sular, aşksızlıklar, acılar, ayrılıklar, can kırıkları arasında.
-Sevdim.
-Yaşadım.
-Terk edildim.
-Yeniden bekledim.
-Hep bekledim. Büyük aşkların bütün sahneleri gibi ben de hepsini yaşadım.
Diner denilen sızılardan sonsuz bir aşk ummanı ulaştı.Umutlarımı, umduklarımı bandırdım.
Islandım.Nemli gözlerin hatırına yırtık pırtık mazimi yırtım. Göğsümde kalışına canlar yeşerttim sol yanımın yangınlarında.
-Yandım.
-Kandım.
-Hep seni andım. Hep senin ilkokuluna gittim. Hep aynı sırada, masada, sınıfta, seni okudum . Öğretmenim sendin. Çok şey öğretip gittin. Yine giydim aşk önlüğümü, beyaz sevda yakamı taktım geldim uğrunun okuluna.
-Zil çaldı, bütün aşıklar ele ele sevda sınıfına gitti.
-Oturup zile kızdım. Neden çalıyor ki. İçimdeki zil değil ki. İçimdeki atomların sesini duymuyor mu kader.
-Oturup ağladım.
Damla bir * ilk söylediğin “ şiir sözlüme “ indi.Şiire karıştı ,imgelere alıştı ıslanmışlığım.
Damla son & son söylediğin “şimdi ben giderken mutlu musun” döküldü.
-İşte orada mutlu oldum bilesin.
-Aşk meğer hep senmiş,hep ben’den sana akıyormuş.
Andım sendin.
-Yalnız adını ve aşkını öğrendim. Bu kadar tembelim işte. Öğrendiğim tek şey adın ve adının her harfinde milyonlarca büyüyen sevgindi.
-Geçer dediklerim hep sende kaldı. Hep kaldım senden.Bütün güzellerden geçtim;yalnız sana kaldım.
Biter dediklerim bitmedi.
-Susup ,susadım.
-Salınan bir pınar gibi akmanı bekledim durdum sahip olduğum aşk kişiliğimle.
Her aşığın üç kişiliği vardır; severek ortaya çıkardığı , severek sahip olduğu , bir benim gibi sahip olduğunu sandığı aşklar.
-Ben aslında üç ve uç kişiliği yaşadım. Kendi sevdamın varsılıydım .Sonra işte sonraları anlatmak işime gelmiyor Nariçe.
-Apaksın, berraklarında aşk bile tutulur.Sessiz kalışını hiçbir bulut, gidiş, öylesine kalışlar kapatmazdı. Son gidişin dağı olup yar yerine kar olup çoğaldın acılarıma.
-Dolu gibi vuruyorsun yaramı,sonra kara dönüşüp yollarıma çığ oluyorsun.
Kaldır şu üst benimdeki, sevda yüreğimdeki çığlarını.
Çağların çağasıyım.Büyüdüm aşkın ağasıyım. Kaldır şu uzak kalışlarını çığını.
Al eline tığın gel sevi yüreğimi nakışla. Yaşanmamış oncalarımızı ör .Ömrümüzü ört
Bunca yaşadıklarımızla,yaşayacaklarımızla.
-Sen/i bana getirecek güzel düşün ta kendisiyim. Haydi düş peşime. Sana peşin vereceğim tutku ömrüm var. Mutlu olmaya,aşkınla huzur sunmaya hazır kademciyim.
• Mor sunaklı, pembe gülüşlü ,aşk gözlü bir bebeğin salıncağındadır hayat. Saklı olmayan sevdalarımızı sallıyor gerçek. Sen aşkın da gerçeğisin, sen benim de …
• Sol göğsündeki aşk göğünün bütün yıldızları şahit.
Sevmenin ne olduğunu öğrendim, gitmenin ne olduğunu anladım, yeniden gelmenin ne olduğunu bilmiyorum Nariçe.
-Yeniden gelmelerine narın döküldü.
Tane tane bir günlerimizin arasına karıştı. Topladım seni tane tane .
Bir tanem oluna dek yeniden bekledim. Narların kadar mı kaderin, tanelerin kadar mı kederin, gelmeyişin kadar mı narındaki sıcaklık anlayamadım.
-Sen’i bana getirecek düşün narında bin kez kanadım , bin kez özleyip bekledim bilesin Nariçe.
-Yeniden gelmeyi öğret,yeniden sende kalmayı yaşat,yeniden senle ömrü sürmeyi öğret…
-Yeniden sen.
-Yeniden ben.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.