- 4274 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kadınları anlamak hiçte söylendiği gibi zor ya da imkansız değildir.
Her kadının kendine ait bir dünyası vardır. Bu dünyada kadın,buhranlı geceler yaşasa da Yalnızlığını hep içinde tutar.
Kadının evi bütün dünyasıdır. Tam anlamıyla kalesidir yani
Halısından, yatağına; yatak örtüsünden, perdelerine; mutfağından, banyosuna; çocuk odasından, salonuna varana kadar...
Öyle bir dünyadır ki; her yerine, kadının ruhu, kokusu, bakışları, yüreği, yer yer göz yaşları, yer yer de kahkahaları sinmektedir
Bir kadının dünyasını sıradan sözcüklerle kurulmuş cümlelerle anlatabilirmiyiz asla çünkü onların yüregi elmas dan daha degerli pırlanta güzelligini yansıtır, o dünyanın içine girmek gerçekten Anlamak için, o kadının kalesine giriş vizesine sahip olmanız gerekir. Bu vizeyi almak ise en zor şeydir. Bu kalede bütün naifliğini, mahremiyetini, hüzünlerini, sevincini birebir yaşama şansına nail olursunuz. Kadını tanımak adına, bulunmaz bir hazinedir aslında bu..
Ve kadın bu hazinenin varlığını bile sizinle paylaşıyorsa anlayın ki, onun için çok özel bir insansınız demektir.
O’nun ya çok sevdiği bir dostu, ya da yüreğini verdiği sevgilisi, aşkısınızdır.
Bu özelliğinize iyi sahip olmalısınız...
Kadının dünyasında dikkat etmeniz gereken tek birşey vardır;
kesinlikle hoyratça onun düzenini bozmaya yeltenmeyin.
O’nun düzenine saygı duyduğunuz sürece, daha çok saygı duyulur, güvenilirsiniz.
O’nun tek varlığı olan bütün mahremiyetinin gizlendiği kalesindeki (evinde) kadının iç (dünyasının dışa yansımasıdır).
Bu dünyayı iyi gözlemleyin. Bu dünya içindeki her unsur kadın hakkında ufak tefek teferruatlar gizler.
Bu teferruatları görüp, düzgün okuyabilirseniz, anlayın ki, o kadının ruhunu okuyorsunuz demektir.
Hele anladığınız gibi kadını sever, bunu gösterirseniz; onun ruhunu okşadığınızın resmidir...
Bir kadının dünyası en masum alanıdır. kendine özgü çizgilerle çizdikleri bu dünyayı
anlatılırken asla sıradan sözcüklerle anlatmaz
Mutlaka o sözcüklerde ona ait birşeyler vardır.
En basitinden o kadının kokusu siner mürekkebinize.
Peri masalının en gizemli yerleridir kadınların dünyası. O yerlere girerken sevgi efsununa mutlaka sahip olmalısınız. Yoksa ya kendinizden olursunuz, ya da bir perinin büyülü dünyasına zarar verirsiniz.....
Kadınları anlamak hiçte söylendiği gibi zor ya da imkansız değildir.
Kadınlar açıkça kendilerini ifade etmezler. Bunun sebebi, keşfedilmek istemezler
Bir kadın sizi ne kadar isterse o kadar gizemli hale gelir.
Sizin onu keşfetme çabanız ortaya çıkınca, bunu farkedince, kendi cümleleriyle kendini anlatmaya, sizin onu keşif gezinizde, size rehberlik etmeye başlar. Bu keşif evreler halinde gelişir.
Birinci evre; ruh ve beyin yapısıyla ilgilidir.
İkinci evre kendisinin sosyal yaşam içindeki konumu ile ilgilidir.
Üçüncü evre çevresindeki insanlarla olan yakın, ırak ilişkiler ağıdır.
Dördüncü evre ise bedensel ve cinsel evredir.
Kadınlar üzerlerine birden bire abanılmasını sevmezler.
Gölgede kalmak ya da oldu-bitti hikayeleri onları korkutur.
Kadın, sevdiği kişi tarafından özümsenmeyi sever .
Onu sanki kendinizmiş gibi özümsemelisiniz ve bunu ona göstermeli, hisettirmelisiniz.
Ona karşı, onu anlatan kelimeler kurarken, kurduğunuz cümleler onların kendi kuracakları cümleler olmalıdır.
İşte o an, o kadın sizin nehir yatağınızda coşkuyla çağlayıp akan bir nehir olacaktır....
MESUT YILDIR
YORUMLAR
Bir kadını anlamak,bir şarabı tatmak gibidir...
Dünüyle, bugünüyle ve yarınıyla .Sizde bıraktığı, bırakacağı tatları sevmek,
Yeniden onu içebilmek arzusuyla yanıp tutuşmak gibidir....
Sarhoşun hep bir bahanesi vardır içmek için......
O hüzünlense de içer, sevinse de...
Ama...
Aşığın bahanesi olmaz........
... Amacı mutlu olmaktır sevdiği ile...
Öyleyse değer vereceksiniz sevdiğiniz kadına .........
Yüreğine dokunacaksınız, saçına dokunmadan önce.....................
Ve kadın Işığıyla, neşesiyle, kahkahasıyla başınızı döndürebiliyorsa....................
Gözleri ile gözlerinizi okuyabiliyorsa.................
Sevincinizi hüznünüzü paylaşabiliyorsa.........................
İşte o kadın sizin ŞARABINIZDIR!
N.Hikmet...
ne güzel söylemiş üstad ve sizin de yüreğinize sağlık,çok doğru ve anlamlı bir yazı böyle bir günde....Tüm kadınların anlaşılması dileğiyle, günümüz kutlu olsun...