GÜNDEM ! SURİYE !!
Rahman ve Rahim Allah’ın adı ile
(Ey Müslümanlar) Size ne oluyor da: “Ey Rabbimiz! Bizi halkı zalim olan bu şehirden çıkar, bize katından bir sahip gönder, bize katından bir yardımcı lütfet.” Diyen, ezilen zavallı erkekler, kadınlar ve çocuklar uğrunda ve Allah yolunda savaşmıyorsunuz?! ( Nisa Suresi; 4/75 )
Suriye’de son altı ay içerisin de, Diktatör Beşar Esad babasının yaptığı katliamları, işkenceleri ve zulmü yarım bırakmayacağını fiilen kanıtladı ve gösterdi.
Suriye’de son altı ay içerisin de yaklaşık 2600 kişi acımasızca katledildi.
Suriye’de son altı ay içerisin de; “ Humus, Dera, İdlib ve Hama “ Katil! Esed’in baskısı altın da artık birer Gazze oldular.
Suriye’de son altı ay içerisin de yasakların ardı arkası kesilmiyor. Şimdi de motosiklet kullanımı yasaklandı.
Eylül ayın da Hatay’ın Yayladağı ilçesine bağlı Güveççi Köyünün Suriye ile sınır olduğu sıfır noktasında 7 aydır Esad zulmünden kaçıp burada çadırlarda kalan masum halkı 600 kişilik Esad çetesi (askeri) bastı. Hayatlarını zor kurtaran masum köylüler geri döndüklerin de çadırlarının, arabalarının ve bütün mallarının yakıldığını gördüler.
Suriye’de Eylül ayının ilk haftasın da 113 kişi Beşşar Esad’ın çeteleri tarafından katledildi.
İmdi, konunun burasın da ‘haykırmak’ istiyorum; “ Ey Müslümanlar! Kuran’a ve dolayısı ile Nisa Suresine iman ettiklerini idda eden Mü’minler! Allah azze ve celle’nin sizi Dünya’nın en uç köşesin de dahi olsa bütün inananlarla Hucurat Suresi 10. Ayette Kardeş kıldığını unutmayın!
Ve hatırlatmak istiyorum, Malikilerin, eş-Şerh’us-Sagîr adlı kitabın da geçen fıkhi bir hükmü; “ Doğuda düşman tarafından esir edilen bir Müslüman kadının, bütün malını fidye olarak vermek pahasına da olsa, batı da yaşayan Müslümanlar tarafından kurtarılması vaciptir. “
Bu konu Hanefi mezhebine ait “ Mülteka’l-Ebhur ” adlı kitapta da geçiyor. Üstad Hasan el-Benna’nın dediği gibi bunları yazanlar gelsinler de bütün Müslümanların kafirlere nasıl da esir olduklarını görsünler.
Mevlana Celaleddin Selçuki’nin şu güzel sözünü de hatırlatmak isterim; ‘ Sizi harekete geçirmeyen imanın, sizi sırattan geçirmesine imkan yoktur! ’
Ey Müslümanlar! Suriye’de her saat başı bir masum insan katlediliyor! Bu zulme, bu katliama, bu vahşete sessiz kalmayalım.
Suriye halkının bu cesur direnişine destek olalım. Bu direnişten haberi olmayanları haberdar edelim, haberi olanların da harekete geçmesini sağlayalım. Bu direnişe destek veren kurum, kuruluş ve örgütlenmeler ile eylemlere ve protestolara katılalım. Elimizden ne geliyorsa yapalım. Sakın verdiğiniz destekleri küçük, büyük ayırt etmeyin. Hz. İbrahim kıssasında ki karınca gibi, maksat safınız belli olsun.
Bu konu da sizi kınayan çıkabilir. Onlara minik kuş’un yanan ormanını söndürmek için taşıdığı bir damla suyu küçümseyen orman ahalisine verdiği cevap ile konuşun; “ Benim yapabildiğim bu. ” ve sonra sorun ya sen ne yapıyorsun !?
Mustafa YADİGAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.