YAR
YAR
seni
sevmişim
bir kere.
ha yanımdasın
ha uzağımda
dert değil...
Seni ne zaman sevdiğimi hatırlamıyorum. Hatırladığım her an benimlesin. Hatırladığım iyi huylu gülümsün, habire koklamaya koştuğum. Hatırladığım tatlı dudağımsın, tereddütsüz öpmek istediğim. Hatırladığım canımdan çok yakınsın bana. Hangi eylem ve söyleme iştirak etsem yardımın hazırdır yanı başımda.
Beni yalnız bırakmazsın. Beni şehrin serserileriyle baş başa bırakmazsın. Üzerimde olur meleksi yanın. Başımda dolaşır periliğin. Sevmezsin başka gözler sözlerimi okusun. İstemezsin avuçlarını kucaklayan ellerim bir şeylere dokunsun. Kıskanırsın sana yöenlmeyen davranışlarımı. Senden yana essin istersin meltemlerim. Bakışlarım bir sende sabitlensin istersin YAR...
YAR
seni
kabul etmişim
kalbime
ha içimdesim
ha dışımdasın dünyamın
ne fark eder ki...
Karşılık beklemeden merhabana ’merhaba’ demişim. Evet’ine kocaman duygularımı sermişim. Güzelliğini lekeletme derdinde olmamışım. Sakınmışım duruluğuna zarar vermekten. Berraklığını kirletmekten uzak tutmuşum sokaklarımı. Ruhumu açmışım ay cemaline. Pamuksu hafifliğine titrek mısralarımı hazırda bekletmişim hep...
Hep sen mutlu kalasın diye etrafında nice çember çizmişim. Kanadıkça kanamışım uğrunda. Ama. Ama bir gün olsun şikayette bulunmamışım ismine anadilimde. Harf harf ve hece hece cümle kurmuşum satırlarına. Sayfalarına yüreğimi gece niyetine hediye etmişim YAR...
YAR
seni
şiir saymışım
yaşama nedenime
ha konuşmuşum
ha susmuşum
ne önemi var...
Bir şekilde sana kendimi hatırlatmayı bilmişim. Seninle olmak için çırpınmışım, özgürlüğüne uçmak isteyen kuşlar misali. Su misali akmışım adresine. Sesine karışmak için Dijle ve Ferat nehirlerinden çoğu zaman vazgeçmişim. Mezopotamya Ovası yeşilliğinde sunmuşum ikimizin hikayesini. Bizim öykümüzü olay, zaman ve biz öğelerine sadık karalamışım...
Ve iir sana söz geçirmediğimi anlamışım ömrümce. Bir sana yandığımı, bir sana kandığımı ve bir sana aşk/sevgi/sevda kaldığımı anlamışım soluğumca YAR...
YAR
seni
çok hissetmişim
yüreğimce
ha canımdasın
ha zamanımdasın
tanıma gerek yok
benimlesin ya...
.............................
Mehmet Selim ÇİÇEK
15 Eylül 2011,,,03.03
Gelibolu