- 1178 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KÖYDEKİ YAŞANTİMDAN SADECE BİR KESİT
selaattin çoban diyor ki:
13 Eylül 2011, 14:44
Bismillah ya Allah sabağınan kağtım zubunumu geydim üstüme şinelimi çektim merege gettim bir kalat saman teptim ineklere verdim sonra koza gettim tırğıcı kaldurdum danaları koyurdum emdürdüm anam bağırdı ola selo peşğunu koydum çaynık ocağda abu işkabdaki istikanları öndür ben berselde eşkililer var onları alem yanmasın iskemi çektim peşğunun yanına oturdum kırtlama şekerleri hazırladım çünkü salma çay beni yakar aslında yakmazda babaların cebini yaktuğu için bizide işte ele yaker sonra anam sıcak eşkilileri getürdi peşğunun kenarına düzdi ortada deri peyniri birde vardosandan dedemgilden gelen pal var mökkem bir karnımı doyurdum ordan kaktım malı suya koyurdum çakılları vedreleri aldım doğru çaya hem malı suladım hep bir dönüm su getürdüm kuruna töktüm kapağını kapatım kiloyuda üstüne koydum oradan elin bene ver hanak okula gidacam evleciyim biraz çarşide gezdim paşa dayının terzi tükeninde kırık bir istolda biraz oturdum çıktım okul saati gelmişti derse girdim tenefüste acıkmıştım furuncu memmedin furununa gettim igirmi beş kuruşa çeyrek ekmek igirmi beşkuruşada bir kaşuğ halva aldım kaçarak okula girdim zil çalıyor hemen onu elimde hallettim zaten ondan sonraki dersler öğretmen göndermiyenleri derin getsin boşudu okuldan çıktuğ haynan köye gideruğ bizden böyük olan telebeler adliyer yetişemeruğ sanki papağa gideller neyise eve gettim anam bir kersan hamur yoğurmuş kuçukların üstüne külleduğu sacı kapatmak üzere aba sene kurban hele çabuğ et acığtım abam bir tereften saca eşkili atarken bende sağluğa kaçtım epece bir sarı yağınan döndüm abam büşürdi ben yağladım yedim ama valeli gilin kahramanın oğlu olmama rağmen yemem yoktur sedece beştene yağlı ekmek yedim üstüne yarım kilo su içtim kağtım akşam malını alafladım çıktım tamtaşı dolandım köy içene ibo dayının tükenine gettim rahmetli rüstem dayının battalgazi hikayelerinden bir bukle dinledim geri kaçarak eve geldim sekünün üzerinde biraz uzandım anama yerimi sar yatacam dedim inanın birdahaki sabağa kadar ele bir yatmişimki köy köçse haberim olmaz okuduğunuz için hepinize bolca teşekür mersi dınkıldar Allaha emanet olun ha birde bele şeler hoşuza giderse bene haber verin gene yazem babaza dedeze rehmet kalın sağlıcakla.