- 1847 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
VİCDANLARIN ÖLDÜĞÜNÜ GÖRDÜM :
VİCDANLARIN ÖLDÜĞÜNÜ GÖRDÜM :
Ne oldu böyle bize? İnsanlığımızı mı yitirdik yoksa duygularımız mı köreldi. Sanki eskiden daha mı duyarlıydı insanlar ,yoksa bana mı öyle geliyord? "Bilmem.
Komşusu açken tok yatmayan, dertli ile dertlenen, bir sorun olduğunda çözmek için çaba harcayan, yanındaki insanların derdi ve tasası ile kaygılanan, bizim insanlarımız değimliydi?. "E şimdi ne odlu ne değişti de toplum bu kadar duyarsız oldu ? duyargalarımız mı köreldi bir türlü anlamadım.
Şahit olduğum bir olayı anlatmak istiyorum, işim icabı dışarı da idim birden bir kadın çığlığı duydum öylesi bir çığlıktı ki feryadı figan insanın tüylerini ayağa kaldıran.
Tüm esnaf dükkanından dışarı fırladı, olup bitenin ne olduğunu anlamaya çalışıyordu,
caddede Kadın kaçıyor ardından bir adam elinde bıçakla kovalıyordu kadını,
Birden Kendimi vahşi ormanda hissettim, panterin yavru ceylanın üzerine atılışını görür gibi oldum .
Adam; "yabani ormanda ki panterin, avının üzerine atlayışı gibi bir hamle de kadını yakalayıp yere indirdi. Sanki kuduz hayvan gibiydi, salyeleri akarak bir vampiri andırıyordu.
Elindeki bıçağı kadına bir bir daha saplamaya başladı; “ Kadın her bıçak darbesinde çığlık atıyordu.
Bense, korku, panik, heyecan, çoook değişik anlatılmaz bir duygu aleminde idim,
esnafa bağırıyordum, kurtarın kadını esnaftan tık yoktu seyrediyorlardı,
san ki sinemada film seyreder gibi. Çok korkmuştum, olanca tüylerim ayakta, heyecanım tavan yapmış doruk lardaydı, bir o kadarda öfkeliydim, kızgındım hem adama hem de esnafa.
Elinize birer sopa alın vurun neresi gelirse o bir kişi siz çoook kişisiniz bıçak size gelemez diye bağırdığımı hatırlıyorum birde poliiiis poliiiiis dediğimi biliyorum dahasını hatırlamıyorum.
Bilmiyorum ne söyledim adamlara onlarda başladı bana bağırmaya; “Ne yani gidelim de gözü dönmüş caninin yanına bizi-de mi bıçaklasın, en iyisi sende uzak dur olaydan diyorlardı.
Esnaf polis çağırmış , arenada boğa güreşi seyreder gibi dehşet dolu gözlerle bakıyor,
kadının çırpınışını seyrediyor, çığlığını dinliyorlardı.
Yere yığıldı kadın kan revan içinde. Adam hala bıçakla vuruyordu . Sanki kadının canını o yaratmıştı (haşa)
O arada polisler geldi, adam polisleri görünce kaçmaya başladı, ardından iki polis koşup yakaladı . Ben ise dizlerimin bağı çözülmüş yere yığılmıştım, konuşacak halde de değildim, elim ayağım buz kesmiş tir tir titriyordum.
Polisler esnafla konuşup bir şeyler yazdılar, adamı alıp götürdüler, kadın kanlar içinde yerde yatıyordu. Kadının yanında iki polis bekliyordu, elinde telsizle ambülans çağırdı en kısa zamanda ambülans geldi . Polisler oradaki arena seyircilerini dağıttı.
Ben de olay yerinden şok yemiş, bir halde, elleri ayağı tutmaz bir şekilde, titreyen yüreğimle, yapılacak işimi halletmeden evime döndüm.
Bu olaydan sonra baya bir zaman kendime gelemedim; Ve o anda insanlığımdan utandım…
İnsanların insanlıktan bir haber olduğunu gördüm! Ve insanlık duyarlılığının, merhamet duygularının, köreldiğini, ve vicdanların öldüğünü gördüm!.
(Yıllar öncesinden)………hazan gülü…
YORUMLAR
Ne kadar duyarlı olduğumuzu buradaki yorum sayından çıkarabiliriz. Burada müstehcen konuları yazsak, yorum kırkı bulur.
Bazı sayfalara gidiyorum, kadın (ki dekolteli biri) bayağı yorum alıyor. Yorum yapanlara bakıyorum, erkek, erkek ve tekrar erkek.
Kadın tarihte ve Türkiye'de ikinci sınıf insanı olarak görülmüştür. Kadının elini kolunu bağlayan şey: Çocuk ve parasızlık.
Kanunların uygulanmaması da büyük etken. O kadın bıçaklanırken bakan esnafa, orda tecavüz sahnesi olsaydı, emin olun kuyruk olurdu orada.
Askerdeyim, kışlanın önünde nöbet tutuyorum. Hemen yanımda asker gazinosu var. Başımı camdan uzattım. Baktım ki bir Türk filmi ve Tecavüzcü Coşkun bir kaç adamla beraber bir tarlada kadına tecavüz ediyor. Hani bizim namus bekçisi Mehmetçikler varya... Onların tepkisine baktım. Gazinoda bir tezahürat patladı. Herkes Tecavüzcü Coşkuna destek veriyor: Haydi, Haydi! Diyerek. İçeride en aşağı 40 asker vardı. Bazısı ayaktaydı.
Ben şaşırdım. Normalde orada ağlayan ve tecavüze uğrayan kadını savunmak ve korumak gerekirken bizim Mehmetçik, maalesef, Tecavüzcünün yanındaydı. Bu konu sosyolojik ve psikolojik olarak irdelenmesi gerekir.
Hakikaten, kadın konusunda insanıma güvenmiyorum ( genellemiyorum). Çoğu bu yoruma kızacaktır. Umurumda değil.
Biz eski Türk değiliz artık. Bunu kabul etmek gerekiyor. Zor ama kabul edersek, düzelme noktasında adım atabiliriz.
Yazınız çok güzel, hem konusu hem uslubu bakımından.
emine erdem
İşlerine gelmeyen ler kızarlar filozof. bu devirde insanların çoğu şeytanların çırağı kankası olmuş malesef çok yazık. Bence tecavüzcü coşkunları alkışlayacaklarına salyeleri akarak, mağdurun yanında olsalar yardım etseler dahada iyi olur. Çünkü o tecavüzcü çoşkunlar bir günde onların bacılarına, veya kızlarına veyada annelerine tecavüz ederlerde o gülenleri seyredenlerinde canları yanar başları yerde gezerler...
Seni ve o güzel yüreğini kutluyorum ahhhh keşke herkes sizin gibi düşüne bilseler. dünya toz pembe olurdu.. canilere tecavüzcülere yer olmazdı şu güzelim dünyada...Selamlar Saygılar Allaha emanet ol...
Olayın içine girdim...kendimi sizin yerinize,kadının yerine,bıçaklayanın yerine koydum ama bir türlü izleyenlerin yerine koyamadım!!!...bizi ne hale getirdiler..."bana dokunmayan yılan bin yaşasın" gibi bize ait olmayan dogma düşünceleri aramıza sokan dış menşeyli tüm basın,iletişim araçları ve onlar karşısında duyarsız kalan bizlere acıyorum...Çok ama çok güzeldi...selamlarımla
emine erdem
O ölen duygularımız var ya işte onları diriltmek lazım böyle olmuyor insan lığa yakışmıyor. Böylesi olayda da kayıt kalmak insanlara yakışmaz, çünkü buğun sen bana ne dersen, yarında sana, bana ne derler . herkesin duyarlı olmaları için rica ediyorum. Herkes kendini mağdurun yerine koymalı.
Ama ne caninin nede O duyarsız seyircilerin yerine asla ve asla koymamalı.
Çooook çirkin, İnsana yakışmayan bir durum. Saygılar....
Malesef Emine hanım Malesef, ne vicdan ne merhamet ve dahi ne güven hiç birşey kalmadı yavaş yavaş silip süpürdüler. Bunların sebebleri belli imdada yetiştiğinde suçlu oldun yada seninde canını yaktılar veya ölen sen oldun. güvendin en büyük üçkağıtcılığı güvendiğinden yedin.. Derken bu durumlara geldik ve sadece seyirci olduk..... Üzgünüm çok üzgünüm..... Haklısınız o olayda bir kaç kişi ellerine sopa felan alıp adama saldırsalardı, kadını kurtarırlardı ama sonunda o insanlarda suçlanır belki dahada kötü durumlarda olurlardı... Keşke alkış alsalar, keşke iyi yapmışsınız ellerinie sağlık bu bir insanlık örneği deseler. nerde seni insanca duygular içinde olduğuna bin pişman ederler.....Şimdi burada Vicdanlı olmayı, duyarlı olmayı yüreklerden silen faktör nedir?........ tarşılacak esas mesele o işte... saygılar.
emine erdem
O ölen duygularımız varya işte onları diriltmek lazım böyle olmuyor can olmuyor.bir olayda la kayıt kalmak insan yakışmaz, çünkü buğun sen bana ne dersen yarında sana bana ne derler . herkesin duyarlı olmaları için rica ediyorum. Herkes kendini mağdurun yerine koymalı. Sevgiler Selamlar...
her halimizle.....büyük bir erozyonun içindeyiz.....ne duygu kaldı nede his....saygılar
emine erdem
Çünkü bana nemcilik edeninde yarın canı yana bilir, ve o duruma oda düşe bilir. Size teşekkür ederim efendim yazıma verdiğiniz destek için.
Saygılar...