- 521 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Geç Oldu
Onu dizlerinin üzerinin üzerine çökmüş, sıraların arasında dua ederken gördü. Yirmili yaşlardaydı. Uzun saçları başını öne eğmesi yüzünden suratını örtmüştü. Rahip Aglia bir süre onu seyretti. Kendisi de bir zamanlar böyle idi. Gençliğinde günahlarının, arzularının affı için uzun uzadıya yakarırdı. Artık yakarmıyordu. Belki meditasyonu duaya üstün görüyor, belki de uğruna yakaracak suçlar işlemiyordu. Yetmiş sekiz yaş isteme, arzulama değil, bekleme yaşıydı.
“Kaçınılmaz olanı bekleme...”
Kendi kendini mırıldanmasını kız da duymuştu.Yavaşça başını çevirip Aglia’ya baktı.
“Beni görüyor mu acaba?” diye içinden geçirdi yaşlı rahip.
Kız tekrar başını çevirip duasına devam etti. Aglia ise orda daha fazla dikilmeyip vaftizhaneye giden koridora yöneldi.
...
Güneş alçalmaya başlayıp da Aglia tekrar içeri döndüğünde genç tövbekarı bıraktığı yerde buldu. Hala dua ediyor, bağışlanmayı bekliyordu. Fazla düşünmeden Aglia onun yanına gitti.
“Geç oldu” dedi, “belki de eve gitme zamanı.”
Genç kız başını kaldırmadan:
“Daha bitirmedim” diye itiraz etti.
Rahip Aglia yerinden kımıldamadı. Sonra kıza arkasından daha da yaklaştı. Parfümünün kokusunu alabiliyordu.
“Bence burada bırakmalısın. Pişmanlık yaşamanın önüne geçmemeli.”
Genç kızın mırıldanması kesildi. Yavaşça dönüp rahibe baktı ve onun ne kadar yakında olduğu farkedip ürktü. Rahip bunu farketmemiş gibiydi.
“Hem saatlerdir dua ediyorsun. Emin ol, Tanrı seni anlamış, pişmanlığın her ne ise farkına varmıştır.”
Kız ikna olmamıştı.
“Henüz içimi tamamen dökemedim. İzin verirseniz...”
Aglia uysallıkla başını eğdi. Biraz geriledi ve sonra dönüp uzaklaştı. Avluya çıkarken saatine baktı. Daha dört saatten fazla vakit vardı. Köşedeki taş sıraya bırakmış olduğu Aziz Augustine’in İtirafları’nı aldı ve manastırın botanik bahçesine yöneldi. Göktaşını, kıyameti getirecek göktaşını orada bekleyebilirdi.
YORUMLAR
İlhan Kemal
[Yetmiş sekiz yaş isteme, arzulama değil, bekleme yaşıydı.
“Kaçınılmaz olanı bekleme...”]
Geçen hafta tam bu gün 23 yaşında bir akrabamızın cenazesinde idim. Üniversite öğrencisi bir genç kız. Hemen hemen “Aglia” ile akran. Üç yıldır kanser tedavisi görüyordu. İlk önce sol göğsü alındı sonra sağ göğsü. Akciğerler e sıçradı derken... Mukadderat.
Hani diyorum senet menet imzalamadığımıza göre yetmiş sekiz yaş, kaçınılmazı beklemek için bir hayli geç değil mi? Sakın bana istisnalar kaideleri bozmaz demeyin. Hele bu konuda.
Titrettirdiniz...Hani kendine dönmek babında.
Tebrikler, saygılar, selamlar
İlhan Kemal
Kendinizden gençlerin cenazeleri, hele de sözünü ettiğiniz kadarlarının etkisi çok derin olmalı (Ben sadece yaşıtım olan kuzenimi kaybetim; o bile sarsıcıydı). Başınız sağolsun. Siz de beni titrettirdiniz. Saygılarımla.
Ağyar
Hani diyorlarya "hayat devam ediyor". Acı ama gerçek, hayat devam ediyor
selamlar
İlhan Kemal
Roman kahramanımız sonsuza dek affedilmeyi bekleyecek, hala da bekliyor...
Nasıl bir suç işledi acaba?
Tebrikler, keyifli bir yazı okudum, sevgilerimle...
canandemirel tarafından 9/13/2011 9:35:16 PM zamanında düzenlenmiştir.