- 1474 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Dalkavuk
Selam olsun tüm insanlarımıza!..
Dalkavuk ve kelimesi gelmiş geçmiş en yıkıcı ve yakıcı insan tipidir.
İnsan olmanın tüm ayrıcalıkları, tüm güzellikleri yanınızda olsun. İnsanca yaşamak en doğal hakkımızdır. Bu hakları tüm platformlarda kullanabilmek isteriz ve bu konuda hepimiz mücadele vermekteyiz. Bizi insan yapan, olmazsa olmazlarımız mutlaka vardır. Temel değerlerimize sahip çıktığımız ve bu uğurda emek serfettiğimiz zaman mutluluk duyarız ve zor olanı başarmanın hazı içerisinde mutlu oluruz. Bunun yanında kolay başarılan kazanımlar bizleri mutlu etmeyecektir. Ki bu kazanımlara verilecek değerde zorluk derecesiyle orantılı olacaktır. Zor veya kolay...
Toplumu toplum yapan bireylerin, ahlaki kültürel yaşam tarzlarıdır. Her birey önce kendisine sonrada bulunduğu topluma saygılı ve faydalı olmalıdır ve bu çaba içerisinde elinden geleni mutlaka yapamlıdır. Kişisel çıkarları ile toplumun çıkarlarını barışık tutmak isteyen ve uygulamasını da bu şekilde yapabilenlerin topluma sağlayacağı faydaların sayısı artmaktadır çok olmaktadır. Bazı bireyler ise kişisel çıkarları doğrusunda tümfırsatları kullanmak isterler; ve fırsat bulduklarında mutlaka kullanırnırlar. Bu insanlar, diğer şahıslarda mevcut olmayan övgüleri abartarak ve süsleyerek dizmekte çok uzmandırlar. İşlerine yarayacak tüm sözleri mutlaka kullanırlar ve kullandıktan sonra da sanki çok büyük işleri başarmışcasına da övünmekten ve insanlarla dalga geçmekten hiç kaçınmazlar. Görmez, duymaz ve konuşmaz üç maymunu bir "tiyatrocu edasıyla" çok iyi rol yaparak oynarlar. Gerekirse her şeye evet demekten hiç çekinmezler; Kişilere duymak istedikleri sözleri söyleyerek hem etki altına alırlar, hem de çok iyikullanırlar. Aynı anda aynı konu için; hem evet, hem hayır demekte çok uzmandırlar!.. Bu insanların, diğer bitkilerin sırtından beslenen asalak mantar bitkilerinden veya diğer hayvanların kanını emen kenelerden hiçbir farkları yoktur. Bu tiplere, "kurnaz tilki" veya “dalkavuk” demek yerinde olacaktır. Dalkavukların olduğu yerde, mutlaka enaz bir "alık" yani bir "kullanılacak salak!" bulunur. Bir toplumdaki dalkavuk sayısı artış gösterdikçe, emek sarfetmeden kazanmak isteyen, diğer bir deyimle üretmeden tüketen bir topluma doğru gidiş gözlemlenmektedir. Bu gidiş toplumsal ahlakın çökmesine iç ve dış faizlerin inanılmaz derecede artmasına, yolsuzluklara, şikelere, rüşvetlere, iftiralara, haksız eylem ve çatışmalara yol açtığı gibi; bu tür aslaklara, bulunmayacak fırsatlarla dolu ortamları da yaratacaktır. Dalkavuk sayısında artış direkt ve dolaylı olarak dürüst ve duyarlı insanları da etki altına almaktadır. Toplumsal baskıdan çekinenlerin ve hatta korkanların sayısı da hızla artacaktır ve diğer bir değimle sokaklar tamamen "mafya" türü olşumlara büyük imkanlar sağlayacaktır. Bu sayı artarken dürüst olanların sayısında, hızla azalma olacağı gibi, bazı dürüstlerin korkudan dolayı sinmesine yol açabilecektir. Yalan tüm kötülüklerin anasıdır. Dikkat edersek tüm olumsuzlukların içerisinde mutlaka yalan vardır... Tanrı bu toplumu dalkavuklardan ve yalaka kurnaz tilkilerden korusun!.. Diyerek tüm insanlara, yalandan uzak ve dalkavukların olmadığı yarınlar diliyorum ve sözlerimi yani yazdıklarımı rahmetli İsmet İnönü’nün bir sözü ile bitirmek istiyorum: "Namuslu insalar, enaz namussuzlar kadar cesaretli olmak zorundadır!.."
Bir şiir ile taçlandıralım yorumu;
Dalkavuk
Görüntüsü adama benzer
Çok sinsidir,amirine benzer
Tam bir toplumsal felakettir
Her kılığa girer üç maymundur.
Her ortamda gezer
Duyarsız yüreklerde yaşar
En şerefsiz şeytana beş basar
Anasını bile boyar da babasına satar.
Kraldan kralcıdır,anında söz söyler
Yalakadır,haz alır yalamaktan
Gezgindir,bal alır her dudaktan.
Diğer adı verniktir
Yerine gelince çok tekniktir
Ak dersin aklar
Pak dersin,şeytanı bile paklar.
Yanar döner ışıktır
Tüm salaklar ona aşıktır
Yat dersin yatar
Zamanı gelince can dostunu bile satar.
Bazen çok yalaka bir adamdır
Çoğu kez fahişelik yapan madamdır
Emdirirsin emer
Bazen parlak bazen de esmerdir.
Toplumsal geçinir
İlk fırsatta amirine hemen lafı geçirir
İşine gelirse çalışmaz uzuvları bile çalışır
Zavallı olan aydınlara,bir başka hazla geçirir
Yüzüne karşı hep dost olur
Arkandan dolanınca da düşman kesilir.
Süsler püsler söz ile
Adamı enayi yerine koyar bile bile.
Ruh hastasıdır aslında
Ruhu okşar,okşağı ruh hastadır aslında
Ondan haz alan toplum tümden hastadır
Övgünün esiri olanlar ona kremalı pastadır.
Dalkavuktur adı
Hep tatlıdır tadı
Besler boş kaşık ile
Enayi yerine koyar bile bile.
Kanar ona her tavuk
Ona derler dalkavuk
Yanında tutanlara da,derler resmi en büyük enayi
...vesselam!..
YORUMLAR
Atamızın tüm emanetleri gibi,laiklik de şerefimizle omzumuzda taşıyacağımız en değerli payelerden biridir!
Onun ilke ve devrimlerinin ışığından asla sapmayacağız;sapanları da karşılıksız bırakmaycağız!
Atatürkçü kaleminize ve yüreğinize sağlık!
Ne mutlu Türk'üm ve Atatürkçüyüm diyene!