Değerli Sözler
Uzun yaşantıların, düşünüşlerin sonunda birbirinden değerli cümleler söylenmiştir. Çoğunlukla kısa ve öz olarak söylenen bu cümleler İçerisinde çok derin anlamları barındırır. İlk defa duyduğumuzda ya da okuduğumuzda bir an için duraklar cümleyi beklide tekrar tekrar düşünürüz. Bazı cümleler bizi o kadar etkile ki onu ezberlemeye çalışırız ya da ‘söz uçar yazı kalır’ düşüncesinin de verdiği telkinle onu hemen bir kenara not ederiz kimimiz onu güzel bir şekilde yazdırıp bir çerçeve ile süsleyip göz önünde olabilecek bir duvara asar. Bu sözlerin bu kadar ilgi görmesinin sebebi: içerisinde barındırdığı derin anlamlar ve tavsiyelerdir.
Bu sözlerden bazı örnekler
• Biz bir öyküyü iki kez anlatmayı pek severiz, fakat onu bir kereden fazla dinlemeyi asla! (William Hazlitt)
• Giysilerini kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle giysilerinden daha değerli olamazlar. (William Hazlitt)
• Yanlış anlayanlar tarafından söylenen bir doğrudan daha kötü hiç bir yalan yoktur. (William James)
• Yalan atla gider, gerçek yürür. Fakat yine de tam zamanında yetişir. (Japon Deyişi)
• Esaslı konular karşısında canının sıkılması, küçük kafaların özelliğidir. (R.K. Johnson)
• Akıllı insanlara gülmek, delilerin ayrıcalığıdır. (Jean de La Bruyere)
• Basit düşünceli adam, yakınındaki her şeyi suçlamaktan zevk alır. (La Rochefacuald)
• Bir memlekette ne kadar çok yasa ve nizam varsa, orada o kadar da çok hırsıza ve hayduta rastlanır. (Lao-Tse)
• Düşüncelerini değiştirmeyenler yalnızca delilerle ölülerdir.
(T. Lowell)
• Bilginin efendisi olmak istersen, çalışmanın kölesi olmalısın.
(Honore de Balzac)
• Bellek çılgın bir kadına benzer, renkli paçavraları toplar ve yiyecek şeyleri sokağa atar...
(Detroit News Gazetesi’nden)
• İnsanların düşünme zahmetinden kurtulmak için yapamayacakları hiç bir şey yoktur...
(Thomas Alva Edison)
• Başkasını övmeyenlere, yerenlere, kimseden hoşnut olmayanlara bakın; bunlar kimsenin beğenmediği insanlardır.
(La Bruyere)