- 8508 Okunma
- 23 Yorum
- 3 Beğeni
MUTLULUK NEDİR ANLATIR MISIN BANA?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
“ Nasıl bir duygu?” diye sordular mutluluğun. Dedim ki onlara “ Var mıdır bir tarifi mutluluğun. Ben mutluyum ama tarif etmem imkânsız.” “Anlat” dediler “ Neler hissettiğini kelimelere dök, bizlerde belki mutluyuz da yaşadığımızın mutluluk olduğunu bilmiyoruzdur”
“Evet” dedim. “Evet, mutlu olmak, elimizde. Mutlu yaşamak ve her anımızdan zevk almak, güzel gözlerle dünyaya bakıp, başımıza gelen en kötü olayın bile bize bir şeyler anlattığını düşünüp, iyi yönlerini görmek bile mutluluktur bana göre. Anlatayım size yaşadığım ve hissettiklerimi. Dinleyin o zaman sözümü kesmeden şimdi”
Mutluyum, yüreğimde binlerce kelebeğin uçtuğunu hissediyorum. Param yok ama aldırmıyorum. Çünkü dünyada en çok bulunan şeyin para olduğunu ve günün birinde benim de o bolluktan yararlanacağımı biliyorum. Evimden dışarı çıkıyorum cüzdanımda bir liram var ama ben o bir liranın, yüz bin dolar olduğunu düşünüyor, istediğim vitrinin önüne gidip içeri bakıyor, istediğim her şeyi satın alabildiğimi düşünüyorum. Elimi uzatıyorum, okşuyorum ve beğendiğim her şeyin benim olduğunu kabul ediyorum. Elimdeki parayı harcamaya başlarken bir ses kulaklarımı çınlatıyor “ bir ekmek parası” abla diyen yaşlı bir adam. Cebime elimi uzatıyor, yüz bin dolardan en az beş bin doları ona uzatıyorum. Şaşkın şaşkın bakıyor yüzüme “ Bunun hepsi benim mi abla?” diyor. “ Evet" diyorum "senin” mutluluktan gözleri yaşarmış bir şekilde ayrılıyor yanımdan. O kadar para harcamama rağmen, hâlâ harcayabileceğim daha çok param var. Dolaşıyorum en çok sevdiğim mağazalarda, elimi attığım her şeyi satın alıyorum. Hem kendim mutluyum, hem satıcı. Çünkü o da o gün çocuklarını doyurabilecek parayı kazanıyor, ben de ihtiyaçlarımı karşılamış oluyorum.
Gidiyorum bir çay bahçesine, oturuyorum bir masaya, çağırıyorum garsonu “ Burada gördüğün ne kadar insan varsa hepsine benden çay götür” diyorum. İnsanlar yine şaşkın. Çünkü bu zamana kadar karşılıksız hiçbir şey almamışlar, yememişler ve içmemişler, oysa ben karşılık beklemiyorum hiç kimseden. “ Merhaba” deyip, mutlulukla gülümseyip, sevgi ile tebessüm edip, tavşan kanı çayımı yudumluyorum dudağıma ve gözlerime yerleştirdiğim tebessüm ile.
Sonra başımı sola döndürdüğümde bir de bakıyorum ki karşımda, canımdan çok sevdiğim, beni benden alıp, tekrar bana geri verebilecek tek kişiyi görüyorum. Onun da gözlerinde sevgi ve mutluluk var. “ Merhaba kadınım" diyor. KADINIM kelimesi hücrelerimin yenilenmesine neden oluyor bende. "Seni böylesine mutlu görmek dünyalara bedel” deyip, yanıma oturuyor. Ellerimi avuçlarının içine alıp, güneş gibi yakan bakışlarını üstüme dikip, sevgi dolu buselerini konduruyor yanaklarıma.
“Nedir seni bu kadar mutlu eden anlatır mısın sevdiğim bana?” Bakıyorum gözlerinin içine, tutuyorum ellerini, hiç bırakmamacasına sarılıyorum boynuna “Nasıl mutlu olmam” diyorum” Nasıl mutluluğu böylesine yüreğimde hissetmem. Seviyorum, seviliyorum. Sen yanımda olunca, yüreğimde uçuşan kelebeklere mani olamıyor, kulaklarımda öten cırcır böceklerini susturamıyor, gözlerimde doğan güneşin önüne bulutları getiremiyor, keman çalan ağustos böceklerinin şarkısında dans eden ayaklarımı durduramıyorum. Sen varsın ya canımın içi, sen benimlesin ya, gittiğin zaman tekrar tekrar dönüyorsun ya bana ve merhaba diye seslenip, var olduğunu ve hep var olacağını söylüyorsun ya, volkanlar gibi patlayan yüreğime alıp, kendime yar diye sarıyorum ya sevdiğim seni, nasıl mutlu olmayayım söyler misin canım bana?"
Tek bir söz söylemeden uzanıp tekrar öpüyor yanaklarımı ve tutuyor ellerimi, kaldırıyor oturduğumuz masadan. Gülümseyerek, parmaklarını dolayıp parmaklarıma, mutluluğun bizi çağırdığı bilinmezliğe doğru adım atıyoruz. Her adım atışta arkamızda bıraktıklarımıza el sallarken hiç burulmuyorsa yüreğimiz, gerçekten seviyoruz ve seviliyoruz demek değil midir?
Sevgi denen o ölümsüz duygu ne para ile satın alınabilir ne de anlaşma yapılıp sözleşme imzalanabilir. O duygu insanın yüreğine bir defa gelip, olduğu yerde bir ömür kalır yeter ki siz kapılarınızı sonuna kadar açık tutmasını bilin. Yaşadığınız sürece mutluluğu ve sevgiyi yakalayabilmenizi diliyorum tüm kalbimle.
Türkan DİNÇER
10.09.2001
13.36
Resim : Türkan DİNÇER
YER: Sinop
YORUMLAR
Önce bu düşündürücü derin duygular içeren yazınızın seçkisini kutluyorum.
Bence mutluluk insanı içindedir.Belli bir kıstası yoktur.Birini fevkalade mutlu eden şey bir başkası için sıradan bir olaydır.
Ama istisnasız tüm insanlar sevmek ve sevilmekten hoşlanırlar.Bu düygu bitki ve hayvanlarda da vardır.
sevgisi azalan bitkinin yaprakları solar.
İlgisiz kedi ve köpekler saldırgan olurlar.Sevgi ile mutluluk arasında çok yakın bir ilgi vardır.
Ben yaramaz ve hiperaktif öğrencilerimi sevgiyle ilgiyle yola getirirdim.şidde ve azar daha beter yapardı.
Konu çok güzeldi.aslında daha çok şeyler yazılır mutluluk üstüne.
Güzel gönlünüze selam sevgiler.
BU YAZI COK GUZEL BIR YAZI SEVGI ASK MUTLULUK O KADAR BIRLIKTE KENETLENMIS BIR DUYGU KI YETERKI O DUYGULARI KORUYALIM VE KORUMASINI BILELIM.SEVEN YUREK YUREGININ SICAKLIGINI YASIYOR VE YASATABILIYORSA O DUYGULAR HEP VARDIR VE VAR OLACAKTIR.DUNYADA NE PARA NE PUL MUTLU EDER ZENGINLIK GONUL ZENGINLIGI VE SEVGISI ICINDE YASATTIGI DUYGULARI SEVDIKLERIYLE PAYLASMAKTIR ZENGINLIK YUREGIN KIVRIMLARINDA YASADIGIMIZ SEVGININ DEGERINI BILIYOR VE YASIYOR KORUYORSAK BUNDAN GUZEL MUTLULUK OLAMAZ.SEVMEK VE SEVILMEK VE DEGERINI BILIP KORUMAK ISTE MUTLULUK BU.YASADIGIMIZ DUNYAYA BAKIS ACIMIZI ELIMIZDE BIR SIIHIRLI DEGENEK VARMIS GIBI PARAMIZ OLMASA DA MUTLU OLABILIRIZ O DUYGUYU VARMIS GIBI YASAR YASATIRIZ.GONUL ZENGINLIGIDIR ADI,SEVGI HER SEYIN ANAHTARIDIR MUTLULUK ONUN SEKERI ASK
ONUN DAMAK TADI BASKA SOZE GEREK VARMI BILMEM.BANA GORE MUTLULUGUN TARIFI BU YAZIDA VE BENIM DUSUNDUGUM YORUMDA SEVGIYLE KALIN ASKLA DOLU YASAYIN MUTLU KALIN SONSUZA DEK.SEVGINIZ HIC BITMESIN MUTLULUGUNUZ SEKER TADINDA KALIN.ASKINIZ SONSUZ OLSUN.
Sonra başımı sola döndürdüğümde bir de bakıyorum ki karşımda, canımdan çok sevdiğim, beni benden alıp, tekrar bana geri verebilecek tek kişiyi görüyorum. Onun da gözlerinde sevgi ve mutluluk var. “ Merhaba kadınım" diyor. KADINIM kelimesi hücrelerimin yenilenmesine neden oluyor bende. "Seni böylesine mutlu görmek dünyalara bedel” deyip, yanıma oturuyor. Ellerimi avuçlarının içine alıp, güneş gibi yakan bakışlarını üstüme dikip, sevgi dolu buselerini konduruyor yanaklarıma.
..
mutlu oldum...
mutluluk hissetmekse hissettim şair
teşekkürler.
onurumsun
onurumsun
Teşekkür ediyorum ziyaretiniz ve bıraktığınız güzellikler için. Sevgiler yüreğinize
Mutluluk mu ? Çok kolay bence. Her şeyi dert etmeyeceksin. Kafaya takmayacaksın. Gülüp geçeceksin. Mizah yönün ağır basacak; dev gibi sorunların karşısında. Uçan kuşu, börtü böceği velhasıl bütün canlıları sevmeye çalışacaksın. Dostların kusurlarını gece gibi örteceksin, ne diyem bazen deliler gibi zil takıp oynayacaksın ki sana deli desinler... (Bunca akılsız akıllıların karşısında deli olmak ayrıcalıktır...)
Tebrikler,Türkan Hanım.
Selamlar.
onurumsun
Teşekkürler .... Ne güzel yansımış yaşanan sevginin resmi yazıya...Mutlu ve huzurlu olmak çok güzel bazımız huzurlu mutsuz bazımız mutlu huzursuz ama illa ki sevgi varsa çok önemli bulan kaybetmesin diyeceğim değerini bilmek lazım .
Sonsuz sevgilerle kutluyorum hep mutlu ve huzurlu olun.
onurumsun
nene hatun
onurumsun
Sevgi denen o ölümsüz duygu ne para ile satın alınabilir ne de anlaşma yapılabilir. O insanın yüreğine bir defa gelip hep olduğu yerde bir ömür kalır. Yaşadığınız sürece mutluluğu ve sevgiyi yakalayabilmenizi diliyorum tüm kalbimle
Canım güne düşen güzel yazını kutluyorum.Yüreğin dert görmesin.Sevgi olsada kaçımız mutluluğu yakalayabilmişiz.Tebrikler.Sevgi ve mutlulukla kal.Sevgimlesin...
onurumsun
sorularımızın cevabını birgün gerçekten alacak mıyız!
Mutluluğun yüreğine dokunabilene helal olsun diyerek kutluyorum bu değerli çalışmayı...
tebrikler...
onurumsun
onurumsun
Sevgili Türkan Hanımcığım yazılarınızı okumayı özledik. Tabii ki sizi de. Güzel bir yazıydı yine. Sevgilerimle arkadaşım. Hoş kalın.