MEGALOMAN VE MÜKEMMEL YANIMIZ
..................Dün bir duvar yazısı ilişti gözüme. ‘ Eskiden megalomandım. Şimdi ise tamamen mükemmelim.’ Gülümseyerek okudum. Sonra da düşündüm. Bu gruba giren etrafımda (kendim dahil) kaç kişi var diye…Kendimce şu cevabı buldum: Belki de hemen herkes bir nebzede olsa biraz megalomandı. Neden böyle düşündün derseniz? Size başarılarımızın kaynağında bu kendimizi büyük görme, olaylar karşısında devleştirme çabamızın payını yadsıyamayacağımızı göz ardı etmeyelim derim. En zor durumlarda işin içinden çıkamadığımızda birden bire tüm cesaretimizle; ‘Hadi sana güveniyorum. Bu işi başarırsın. Çünkü sen güçlüsün. Seni seviyorum.’ deriz ya….bunun altında yatan sebep de argo olacak ama kendimizi gaza getirmek, büyütmek değil midir? Yoksa bunu başaramazsak ümitsizliğe düşüp elimiz kolumuz bağlı kalmaz mıyız? Siz belki buna, bunun adı cesaretlenmek, kendine güvenmek diyebilirsiniz ya da başka bir şey.
Fakat bana göre bunun adı zararsız megalomanlıktır. Yalnız kimimiz bunu abartır. Bu da insanı yanlış ve çıkılmaz bir yola sokar. Şöyle ki: Artık kişi kendini, benliğini olaylar ve kişiler karşısında büyütür de büyütür, üstün görür ve böbürlenir. Hani deriz ya: ‘ küçük dağları ben yarattım (haşa) ‘ edasıyla dolanır. Tabiî ki madalyonun bir de bu yüzü vardır. Hiçbir zaman insanlıktan yoksun bu tür davranışların yanlısı olanlardan değilim. her şeyden önce insanın alçak gönüllü, mütevazı, etik, sevecen, evrensel, dost…yanları olmalıdır. Yani insanı insan yapan değerleri olmalıdır.
.................Ben bu duvar yazısına iki boyuttan baktım. Sizler farklı duygu ve düşüncelerle de bakabilirsiniz tabiî ki. Sevmişimdir farklı bakabilen gözleri.
‘Şimdi ise kusursuzum’.................. Cümlesine gelecek olursak: Hiç kimse kusursuz ve mükemmel değildir, diye düşünürüm. Şu söze de çok inanır, anlamlı bulurum; ‘ hayatta mükemmel insan yoktur. Ama mükemmel niyetler vardır’. Evet hiç birimiz mükemmel insan değiliz. İnsanlık adına mükemmel niyetlerimiz var. Güzel olanda budur işte.’ Hiç kimse gibi mükemmel değilim fakat mükemmel niyetlerim var ve o çerçeveden bakabiliyorum hayata’.
‘Eskiden megalomandım. Şimdi ise tamamen mükemmelim;’ demek yerine; tüm iyi niyetlerimle, yaptıklarım ve yapacaklarımla her zaman varım. Ne mutlu bana….diye düşünmek bile yetiyor insana.
..................Mükemmel niyetli sizlere sonsuz saygılarımla…Gülbin55
YORUMLAR
"Hiçbir zaman insanlıktan yoksun bu tür davranışların yanlısı olanlardan değilim. her şeyden önce insanın alçak gönüllü, mütevazı, etik, sevecen, evrensel, dost…yanları olmalıdır. Yani insanı insan yapan değerleri olmalıdır. "
Güzel, anlamlı ve akıcı satırlar. Paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Güzellikler paylaşıldıkça artarmış. Şirlerinizde olduğu gibi yazılarınızda da yüreğinizin güzelliğinin izleri hemen farkediliyor.
Elinize ve yüreğinize sağlık. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum efendim. Kaleminiz daim Rabbim yâr ve yardımcınız olsun.
yaratılan şeyde mükemmellik aramak zaten başlı başına bir çelişki. Yaratıcı'nın kendisindedir sonsuz mükemmelik hiç kuşkusuz.
insanın kendini beğenmesi sevmesi bir noktaya kadar olmalıdır sizin de ifade ettiğiniz gibi. aşırısı akıllara gönüllere zarar doğrusu... hoş bir yazıydı yüreğinize sağlık..
Değişik bir konu...ama ne yazık ki ben hala megalomanım....ve bu durum aksamadan devam ediyor...
Mükemmel miyim? bilmiyorum...bana göre öyle olan size göre olmayabilir...
Ama mükemmel niyetlerim çok...
SEVGİYLE...
Olgun Ekinci tarafından 12/14/2007 9:33:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
bir resime bakmak vardır yakından birde bir duvar yazısına bakmak uzaktan.Korkmak vardır ölümü düşünüp kimdim kim olacağım birde demek.Kusurda vardır dil yarası gibi kapanmayan, cam parçasının kestiği birde yara iz bırakan.
Ya sen gülbin, hangisiydin.Bunlardan birinde sen varsın.Hepsi bu.Tebrikler.
Mükemmellik olgusu çocukluğumuzdan bu yana taklit ederek ailemizin ve eğitimcilerimizin bize doğru diye öğrettikleri ve bizim de doğru olduğuna inandığımız değerler ile okuyarak yaşayarak, gözlemlerimize dayanarak elde ettiğimiz birikimlerle içimizde yarattığımız bir mihenk taşıdır ki; tüm ölçüm ve mukayeselerimizi o içimizde kendi yarattığımız mihenk taşına sürterek yaparız. Ama modern ve yürüyen bir insanın mihenk taşı doğruların parelelinde değişken olmalıdır diyorum. Ve içimizdeki meraklı çocuğu yaşattıkça en güzeline ulaşabiliriz bilgi ve sanatın ve diğer şeylerin.
Harika bir yazıydı. Gerçekten yazıda da çok başarılı görüyorum sizi.
Kaleminiz daim olsun
Sevgi saygı ve hürmetimle