Sözden Önce Neydik?
Sözden önce neydik acaba?
Nasıl ifade edilirdi seni seviyorum cümlesi? Bir yerden bir yere varırken nasıl karşılanırdı özlem? Buluşmalar hep sessizlikle mi sürerdi? Ve kavuşmalar ne kiple çekilirdi?..
Kelimeler olmasaydı, harfler dizilmeseydi, sayılar rakamlarını konuşturmasaydı nasıl bir hal olurdu insanlık için? Bizim için edebiyat ve matemetik hiç olmasaydı eylem ve söylem hangi durumla dile gelirdi?..
Yine kendimizi ifade eder miydik? Yine böyle rahat rahat iletişim kurar mıydık karşımızdakiyle? Yine kitaplar dolusu dostlarımız yanımızda dikilir miydi?..
Ah sorular.. Sorular bugünlerde kafamı iyice kemiriyor. Kemirdikçe sorularda boğuluyor gibi oluyorum. Biri sorularımı cevaplandırsın. Biri yerime nefes alıp versin bir zahmet...
Bazen bıkıyorum yaşamaktan. Bazen deliriyorum gece mesaisine başlamadan. Bazen kendi kendimi öldürüyorum şiirlerimle. Bazen gittiğim şehri ayak basmadan topraklarına, yakmak istiyorum coğrafyasını...
Sözden önce neydik?..
Tanımlanmak mümkün paraf mıydı? Kalemsiz geçer miydi günler? Mürekkep değmeden beyaz sayfalar renklenir miydi? Ve el değmeden, dil haykırmadan ve yürek çağlamadan söz uğrar mıydı yakınlığımıza?...
Ah sorular. Bitmezsiniz bilirim. Bilirim de soramadan edemiyorum ki. Kurcalamadan bir şeyler, içim huzura ermiyor ki...
................................
MehmetSelimÇİÇEK
9Eylül2000onbir,,,22.45
Gelibolu
YORUMLAR
sağol meselci....sabah sabah beyin jimnastiği yaptırdın...bencede önce söz tamamlayıcısı göz vardı....sevgiler can
meselci
Çok teşekkür ederim Tacettin abi.
Sözden göz vardı, işte sorularımın cevabıı aldım...
Ve o gözler hala sözlerden etkili.
: )) nefes alıyroum ve veriyorum sizin yeriniize: )
allll- verrr :)
konu güzel,anlatımda şekerdi.
söz olmasaydı heralde,kalem kagıtta olmazdı.ßir ömür sessiz film oynar dururduk ama kendimizi ifade etmek için harcadıgımız cabayı ekmek parasını kazanmak için bulamazdık gibime geliyor: )
ALLAH herşeyi nekadar dengede var etmiş şimdi birlezdaha anlamış olduk..
soru soru getirir..cvını bulduğunuzda size faydası olacak soruların peşine düşünki;bulduğunuz cvp ı burda kaleme alırken bizlerde nasiplenelim : )) saygılar