- 3583 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BARIŞ MANÇO
Nisan 1998 yılında Kutlu Doğum Haftası Proğramına gitmiştik, yengem gille birlikte. Proğram sunucuları olarak Hüseyin Goncagül ve ekibi vardı. Proğram çocuklar içindi ve salonda müthiş bir çoşku vardı. Çocuklar için, yarışmalar yapıldı, oyunlar oynandı.
Bir ara Barış Manço ismi anons edildi. Ben de gerçekten Barış Manço gelecek zannettim ve o an müthiş derecede heyecanlandım. Evet Barış Manço gelmişti gelmesine de, gelen kendisi değil, tiplemesiydi. Daha neden sonra anladım, kendisi olmadığını. Onun Ayı isimli parçası, salondaki çocuklar tarafından müthiş bir coşkuyla söylenmişti. Salon çoşmuştu adeta.
Evet, o gün müthiş ve çoşku dolu bir gün geçirmiştik.
2 Şubat 1999 Salı günü, akşam haberlerinde, Barış Manço’nun kalp krizinden vefat ettiği söylendi. Bu habere bir türlü inanmak istemedim ama ne yazık ki gerçekti. Bütün kanallar ondan bahsediyordu. Bu durumu kabullenmek bir haftamı aldı.
Ben Barış Manço’yu uzun saçlı ve uzun bıyıklı adam olarak tanımıştım. Ben de Barış Manço Dağlar Dağlar ve Gülpembe parçalarıyla özdeşleşmişti adeta. Barış Manço’nun gerçekten, insana ders veren ve ruhu okşayan parçaları var. Çok farklıydı, değil Türkiye çapında, dünya çapında tanınan bir sanatçıydı.
Onu kaybettiğimiz günlerde ben, bir ara teyzem gilde birkaç gün kalmıştım. Radyo sürekli açıktı ve radyoda sürekli Barış Manço parçaları çalıyordu. Birkaç gün boyunca sürekli onu dinlediğim için, eve döndüğümde Barış Manço’yu dinlemeden duramaz hâle geldim, onu dinlemediğim zaman beni sıkıntı basıyor, onu dinleyince de rahatlıyordum. Barış Manço kasetlerini temin ettim ve koyu bir Barış Manço seveni oldum. Bunu ailem de, çevrem de iyi bilir.
Onu ne zaman TV’de görsem, inanılmaz derecede heyecanlanırdım, bazen de rüyalarımda görürdüm. Onun hiçbir proğramını kaçırmamaya çalışırdım.
Kısacası çocukluğum onun şarkılarını dinleyerek geçti ve onun şarkılarıyla büyüdüm. Bana müziği sevdiren de Barış Manço oldu. Onu rahmetle anıyorum ve sözümü Barış abinin bir sözüyle bitiriyorum…
UNUTMA Kİ DÜNYA FANİ, VEREN ALLAH ALIR CANI… (BARIŞ MANÇO)
SÜNDÜS KOÇ – KONYA
01.02.2011 - SALI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.