- 917 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ŞİİR BİR YORUM
BİR ŞİİR BİR YORUM
Bir arkadaşımızın ”Başlık kadar keskin bir şiir bekliyordum !” diyen yorumu yazdırdı bu karalamaları öncelikle o arkadaşa teşekkür ederim.
Aşk Arsız Çiçek gibi başlıklı şiirime yapılmıştı bu yorum. Düşündüm kendi kendime arsız olmak tabi ki farklı yorumlanabilir. Hem yergi hem bir tür sitem gibi.
Arsız çocuk veya arsız insan ikisinin arasında öyle büyük bir anlam farkı öyle büyük tezat var ki. Gelelim şiirime anlattığım aşk aşkın bin bir tanımı var anlat anlat bitmez. Sonuçta bu dünyada aşkı öyle veya başka şekilde yaşamamış erkek, kadın hiçbir insan yok diye düşünüyorum. Zaten ben hep diyorum ki aşkı yaşamayan bu dünyada kendini yaşamış saymasın. Tabi ki aşkın tanımını yaparken tek türde bir aşktan bahsedemeyiz. Yani karşılıklı iki insanın aşkından öte bir şeyler bu. Oda aşktır da daha basit bir deyimle aşkta iki insanın aşkında bile karmaşık şaşırtıcı çok güzel şeyler vardır aklın ve mantığın olmadığı. İnsan kendinden çok aşkını düşünür. O mutlu olsun diye ondan bile vazgeçebilir onun canı acırsa kendinin de canı acır öyle sanıldığı gibi iki üç günde doğmaz aşk.
Yaradan aşkı, doğa aşkı, vatan aşkı, sanat aşkı, daha aklıma gelmeyen bir dolu aşk.
Ben aşkı tanımlarken ‘arsız çiçek’ derken arsız çocukla saflıkla özleştirdim. Diğer bir durumda aşkı yaşayan tüm dünya insanlarına arsız demem gerekirdi. Böyle bir tanımlama aşkla yoğrulmuş yüreğimi ve sizlerin yüreğini hiçe saymak olurdu.
Tüm sanatçılar hepimiz bir olup aşkı anlatmıyor muyuz? Tamamıyla anlatabiliyor muyuz? Sanmam. Anlatabilecek miyiz? Bilemem.
ARSIZ ÇİÇEK
Aşk arsız çiçek gibi
Yoldum yoldum da
Yine yeşerdi
Ve tomurcuklarını
Görünce şaşırdım
Rengârenkti. . .
Şiirimin yıllar önce yazdığım orijinali bu. Ekler yeni yazıldı, demem o ki o günde bugünde benim için AŞK ARSIZ BİR ÇİÇEK.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.