- 828 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BU MİLLET YUNUS OLMAYA MUHTAÇ
BU MİLLET YUNUS OLMAYA MUHTAÇ Bugün Yunus olmaya her zamankinden daha çok muhtacız. Birbirimize ve dostumuza karşı, koyun gibi, kuzu gibi, gonca gibi, gül gibi, hoşgörü çağlayanı Mevlana gibi, sevgi şelalesi Yunus gibi olmamız gerekiyor. Lügatımızda kavgaya yer vermemek gerekiyor. Bir ve bütün olmak gerekiyor. İşimizi hile katmadan yapmak gerekiyor. Hangi işi yaparsak yapalım, bu millet, bu vatan için, hepsinden önemlisi Allah için en iyisini yapmalıyım diye gayret sarfetmek gerekiyor. Millet olarak yücelmenin, ülke olarak yükselmenin yolu da buradan geçiyor. Birbirimizi gönülden sevmek gerekiyor. Sevgi deyince de Yunus akla geldiği için bu gün Yunus’u, Yunusca söyleyelim.
Hayatı hakkında çok az şey bildiğimiz Yunus Emre, hüviyeti nüfus kâğıdına sığmayacak kadar büyük bir insandır. 700 yıldan beri gelen belki en büyük şairlerimizden, dervişlerimizden ve erenlerimizden biridir. Bir sevgi deryası ve hoşgörü çağlayanıdır.
Yunus’tan bahsedince, Mevlana, Sarı Saltık, Taptık Emre, Barak Baba ve Hacı Bektaş Veli gibi birçok isim de gelir aklımıza. Bunların hepsi de sevgiyi bayraklaştırır. İnsanları ortak akılda odaklaştırır. Gönülleri dibi görünen sular kadar berraklaştırır.
Bizim Yunus, gezginci bir garip derviş olarak yaşamak istemiştir. Bilinmek muradı değildir. Şiirleri dahi neden sonra toplanmış ve divanı meydana gelmiştir.
Biz Yunus’u, Fuat Köprülü’nün gayretli çalışmaları ile tanıdık. Yedi sekiz yerde mezarı bulunur. Ama değişmeyen bir gerçek varsa o da şudur ki, Yunus Sakarya boylarında çokça dolaşmış ve bu coğrafyanın sularını bolca içmiştir. Şiirlerini Sakarya ırmağı boylarında terennüm etmiştir. İki bine yakın şiir ona izafe edilir. Yunus’un, aşağı yukarı aynı çağda yaşayan Mevlana ile görüşüp görüşmediğini bilemiyoruz. Ancak kuvvetle muhtemeldir ki, Osmanlı’nın kuruluşunda mana yönü itibarı ile Yunus’un da katkıları vardır. Yunus Emre, cahillere de, bahillere de karşıdır. Kitaba, ilme ve alime müştaktır. Sevgi ve hoşgörüyle kolkoladır. Alıcı olmaktan çok vericidir. Cömerttir. Yunus Emre şiirlerinde okuma öğesi üzerinde sık sık durur ve muhteva itibarıyla bize millet olarak ışık tutacak formüller verir. Bize ibret olacak, yol gösterecek, sosyal hayatımıza etki edecek meşhur dizelerinden bir kaçını vererek sohbetimizi tamamlayalım.
İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendin bilmezsen
Ya nice okumaktır.
Okumaktan mani ne
Kişi Hakk’ı bilmektir
Çün okudun bilmezsin
Ha bir kuru emektir.
Sen elif dersin hoca
Gerekirse var bin hacca
Hepisinden iyice
Bir gönüle girmektir.
İşte söyleyince böyle söylemek lazım. Yazınca böyle yazmak lazım. Böyle söylemek, böyle yazmak için de Yunusca olmak lazım. Milletçe Yunus olmak dileğiyle kalın sağlıcakla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.