Bitti.
O değil de;
Dikkat ettim de gidilen yollar çok uzun. Sonuca varmak için de seçenek çok. Önce güzergahı belirliyorsun sonra gidiyorsun. Gittiğin yolda karşılaşacağın olumsuzluklar tamamen senin tercihinle ilgili.
Kader/kısmet/nasip/mukadderat/alın yazısı gibi balonlu sakız çiğneyemiyorsun. Zaten sakızın kavunlusu makbul. nazarımda...
Yol boyunca taş düşebilir ayı çıkabilir trafik tıkanabilir kaza olabilir. Ha bide gittiğin yeri beğenmeme gibi bir durum da sözkonusu.
Trafik dedim de ya aslında ben başka bişey diyecektim ama unuttum... neyse...
Sarı ışığı kaldırmışlar. Yeşil ve kırmızı. Eee nerde hani ’hazırlan’ faslı. Patadanak kırmızı yanıyor patadanak yeşil yanıyor. Olmaz ki... kazaya bariz davetiye çıkarmak gibi bişey.
Hoş, sarı da yansa kırmızı da yansa yurdum insanı bildiğini okuyor. Eğitim şart geyiği geliyor kaçın!
Okullar da açılıyor. Bir rivayete göre düz liseleri kaldırmışlar onun yerine meslek lisesi yapmışlar.
Veliler de sazan... Zannediyor ki meslek lisesini bitirince işveren gelip çocuğunu okul kapısının önünden Limuzinle alacak...
Okumayan çocukların çıkış kapısı da meslek liseleri onlara göre. Oysa bilmiyorlar ki normal lisede atıyorum 10 ders varsa meslek lisesinde 20 ders var. 10 dersi başaramayan çocuk 20 dersi nasıl başaracak!
Bildiğim kadarıyla yıl sonu ortalaması da düz liseden daha yüksekti hatta bir dönem yıl sonu ortalaması 4,5 olarak belirlenmişti de o sene bisürü çocuk sınıfta kalmıştı. Bi sonraki sene ortalamalar düşürülmüştü ve notları yeni düzenlemeye göre tutturan çocuklara sınıf atlattırmışlardı da çocukların sene kaybı böylece önlenmişti.
Hiç aklımın ermediği bir başka konu da okul kayıt parası. Düşünebiliyor musunuz kazandığı okula kayıt yaptırabilmek için bile öğrenci para ödüyor. Haraç verir gibi.
Hatta bir keresinde şahit olmuştum, çocuğunu kazandığı okula kayıt ettirmeye getiren bir veliye ödemesi gereken para söylendiğinde adamın parası yoktu ve senet imzalatmışlardı.
BİTTİ.
YORUMLAR
Esma KAHRAMAN
bi dostun daveti üstüne gelmiştim siteye. yazısını okumak için... :) o gün bugündür burdayım.
:) Sefalar getirdin Sayın yazarım.
Anlatılmak istenen kısa ve öz üleştirilmiş sayfaya yine...
Sizi okuyanlar; siz farkında olmasınız bile hayata dair anımsıyor acısıyla tatlısıyla gerçekleri..
Mert'e selamlar..hürmetle ablacım...
Esma KAHRAMAN
selamını Mert'e ileticem. :) teşekkür ediyoruz...
:) sevgilerimle. kendine iyi bak.
Puan butonu yok değil mi? :))))
Artık uzak dururum butonlardan, mümkün olduğunca....Yazınız ilgimi çekti, ben bir öğretmenim ve meslek lisesinde çalışmaktayım.Şimdilik kısa bir yorumla merhaba diyorum.Zira sınava yetişmeliyim...Ama akşamüstü fikirlerimi geniş olarak yazmayı düşünüyorum.Sağlıcakla kalınız....
Esma KAHRAMAN
Yani "memur bey bir hatam yok, inanın sarıda geçtim" bahanesi artık yok mu?
Özellikle iki konuda istikrarsız politikalarımız var; biri eğitim, biri sağlık. Üniversite sınavları bazen iki bazen tek basamaklı olabilir lise bazen üç bazen dört yılda biter şimdi de Anadolu lisesi uygulaması... ne yapmaya çalıştıklarını bir anlasam.
Bir iş adamı "teknik personel eksiğinden yakınıyorlar ama ürettiğim malı satabiliyor olsam ben o üretimi yapacak teknik personeli üç ayda yetiştiririm kardeşim" demişti. Neyse, iyi ki devlet adamı filan değilim. Zor işler.
Esma KAHRAMAN
bunları halletmediğimiz için bir arpa boyu yol katetmiyoruz... katetmicez...
cizgilikagit
Esma KAHRAMAN
ya eskiden profilimde kendi resmin vardı da sonra değiştirdim böle oldu
cizgilikagit
Sarı ışığı kaldırmışlar. Yeşil ve kırmızı. Eee nerde hani ’hazırlan’ faslı. Patadanak kırmızı yanıyor patadanak yeşil yanıyor. Olmaz ki... kazaya bariz davetiye çıkarmak gibi bişey.
Yani ? Çok haklısınız olmazki
Esma KAHRAMAN
:)))) bence sende haklısın... sevgilerimle.
zafer kocakuşak
sevgiler sayın yazarım
Esma KAHRAMAN
|_|] sende iç
yazılarındaki ince işçiliğe hayranım...
kısa net büyülü ve de gerçek!...
sevigmle enerjim...
Esma KAHRAMAN
Yolları kısaltmakta mümkün
Biz erkekler için özellikle
Kahveden eve
Evden kahfeye
Yaşlılar için
Camiden eve
Evden camiye
Çocuklar için
Okuldan eve
Evden okula
Hanımlar için zor tabikiiiii
Evden çarşıya vede pazara
Pazardan,çarşıdan
Komşudan eveeeee
............................
Ah şoför abi şoför abi
Vah şoför abi şoför abi
Aman durma hızlı geç
Viteslerden beşi seç
Hiç firen kullanmazdı
Mezarlık oldu sonu
................................
Ya yazarım
Deşme yarem yüzeyde
Denizli Tektil memleketi dedik
Çocuklara
Dokuma,boya apre
Ve tekstil okuttuk
Askere gitmeden 3-4 fabrika istiyordu
O askerdeyken
Uşak ve Afyon'a teşvik verdiler
Denizli tekstili bitti
60 bin kişi şehri terk etti
20 Bin işsiz var
Denizli Anadolu Kaplanıymış
Rahmetli Erbakın deyimiyle
"Hadi ordan + hadi ordan"""
Sonuçta oğlanın biri 3 yıldır işsiz
.........................................
Kayıt parası ne ki
Aileler ""GÖZDE""okullara
Çocuk yazdırmak için
Mahalle değiştiriyor
Durmak yok efendimmmmmmmm
..........................................
Güzeldi sayın yazarım
Kutladım yazan yüreği ve güzel eserini
Dudağından tebessüm,yüzünden gülücük eksik olmasın.
Dua ile
Esma KAHRAMAN
insanın isyan edesi geliyo...
Merhab yazınızı ilgi ile okudum...kayıt parasını isteksiz almak suç.Veli isterse vermeyebilir.kaydını mecburen yapacaklar...Velinin bilinçli olup sorgularsa usulsüzlük yapılamaz...bazen veli hak etmediği okula kayıt yaptırma yollarını arıyor...Ne kadar isterseniz para yardımında bulunayım diyor.Okul aile birlikleri de bu fırsatı değerlendirebiliyorlar...Düz liseler kademeli olarak kaldırılacak...Bu yıl bir kısmı devam ettirildi...vatandaşın mağdur edilmemesi için her türlü önlem alınmakta...Meslek liseleri saanayi kentlerinde gerçekten ara elaman için işe yaramakta...Kocaaeli'de Ford otosan meslek lisesi mezunlarını sürekli almakta...Zateb bu tür liseler fabrikaların talebi doğrultusunda güncel bülümler açıyorlar.örneğin su altı kaynakçılığı gibi...tebik ve teşekkürlerimi gönderiyorum...
Esma KAHRAMAN
düz liselerin kaldırılmasını hiç anlamıyorum... anadolu liselerinin de
böle düşünerek ilköğretim ortaöğretimin bilmem kaç yıl mecbur tutulmasını da anlamıyorum. kaliteyi düşürdükten sonra 30 yıl okusak ne olur...
fabrikalar ara eleman arayabilir... veliler de çocukların meslek sahibi olmalarını isteyebilir de, peki ya çocuklar gitmek istiyolar mı ya da gitseler bile getirisini götürüsünü hesap edebiliyolar mı...
Ford otosanda çalışıp her çocuk mutlu olacak mı!
çocukların tercih haklaının ellerinden alınmasına düşünmeyen robotlaşan emir kulu olan sorgulamayan çocukların yetişmesine karşıyım Sayın Yazarım.
:) Sefalar getirdin.
Entellektüel-41
Esma KAHRAMAN
elbette ne sen ne de ben sistemin savunucusu değiliz. :) amacımız eksik ve yanlış uygulamalara dikkat çekip sorunları gündeme taşımak
vatandaş elbette hakkını savunamaz
evde iale susturur okulda öğretmen askerde komutan aile içinde koca işyerinde amir
:) zor be Sayın Yazarım.
:) güzel yorumuna teşekkür ediyorum. konuların detayına inmiş olduk böylelikle.
sevgilerimle.
Esma KAHRAMAN
Her sene aynı nakarat. Yöneticiler ayrı konuşur, okula gidince ayrı.
Tüm okulları Anadolu Lisesi yapmak da ayrı bir kandırmaca.
Güzeldi... Saygılar.
"Bitti" yi bu yazı için anlayalım değil mi?
Esma KAHRAMAN
:) bitti... bu yazı için evet
:) sevgilerimle.
Esma KAHRAMAN
tan 1919
hadi ağır konuşup pisleşelim.
başka bir şeyden anlamıyor ampüller...
Esma KAHRAMAN
bye bye
tan 1919
yine benim kahramanım kaçıyor ha!
vye vye,
vay vay yani, eyvah eyvah anlamında :)
saygılarımla yazarım.
varlığınız ki onurdur...
Esma KAHRAMAN
:) bu bahsettiklerim zannımca 10 yıl önceydi. Yazıdaki akıbeti yaşayanlar da bilirler bunu.
daha bunlar neki IconTan
pisleşelim demiştik dimi... hadi pisleşelim...
anadolu teknik lisesine oğlumu gönderdik... 5 yıl tüm dersleri ingilizce okuyacaktı sözde. Sonra baktık ki balonmuş...
ATL den alıp düz liseye vermek istedik ama sırf imam hatiplerin önünü kesmek için tüm meslek liseli çocukları harcadılar. ATL den düz liseye geçiş yokmuş...muş...
...
Daha da pisleşirsem siyasete gircem...