- 1524 Okunma
- 24 Yorum
- 0 Beğeni
BİR RÖPORTAJMIYDI SADECE? ( 2. BÖLÜM )
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Parmaklıkların dibine, bana ve kayıt cihazına yakın bir yere, bağdaş kurarak oturdu. Cebinden sigarasını çıkarttı, yaktı. Anlatmaya başladı:
“ 16 yaşımdaydım. İki kız kardeştik. Ablam, o yaz başı evlenmişti. Eniştem, dünyalar tatlısı bir insandı. Ağabeyim gibi seviyordum. Hatta tapıyordum. Ablamla, mutlu bir evlilikleri vardı. Maddi durumları müsait olmadığı için bir arada yaşıyorduk. Bu durumdan da kimse şikayetçi değildi. Yaz sonuna doğru ablam, hamile kaldı. Zor geçiyordu, hamileliği. Sürekli midesi bulanıyor, yerinden kalkamıyordu. Annem, tarlaya gitmem yerine ablama bakmakla görevlendirmişti, beni. Bir yeğene sahip olacağımın keyfi ve heyecanı ile dört dönüyordum, ablamın etrafında.
O gün, evi temizledim ve yemekleri pişirdim. Çok terlemiş ve yorulmuştum. Banyo yapmak için suyu ısıttım. Ablama baktım. Huzur içinde uyuyordu. Sıcak su kazanını alıp avludaki banyoya geçtim. Evde kimse olmadığı için kapıyı kilitlemeye gerek görmedim. Hem ablam çağırırsa, hemen koşabilecektim. Soyundum. Tahta tabureye oturup yıkanmaya başladım. Bir ara, sırtıma vuran soğukla ürperdim. Arkamı döndüğümde, eniştemi gördüm. Kapının eşiğinde durmuş, bana bakıyordu. Çıplaktım. Utandım. Saklanmaya çalıştım. Başaramadım. Eniştem, içeri girdi. Kapıyı kapattı. Sürgüsünü çekti. Gerisi, kabus gibiydi. Durduramadım. İşi bittikten sonra, kalktı ve hiçbir şey olmamış gibi çıktı, gitti.
Günlerce, ne diyeceğimi, ne yapacağımı bilemedim. Korkuyordum. Hem de deliler gibi korkuyordum. Yemeden, içmeden kesilmiştim. Günden güne, eriyordum.
Bir sabah, herkes tarlaya gittikten sonra, eniştem yine geldi. Avluda, çamaşırları asıyordum. Bir eliyle, belimden tuttu. Diğer eliyle, ağzımı kapattı. Deli gibi çırpınıyor, kurtulmaya çalışıyordum. Çamaşırlığın kuytusuna doğru sürüklenmeye başlamıştı ki ablamın çığlığı yankılandı, avluda. Kapının eşiğine yığılmış, eliyle karnını tutuyordu. Bacaklarının arası, kan gölüne dönmüştü. Eniştem, beni bir kenara fırlatarak, ablamın yanına koştu. Düştüğüm yerden kalkar kalmaz, ben de arkasından koştum. Ablamı kucaklamak, ne olduğunu anlamak istedim.
“ Bana dokunma. Küçük fahişe, seni.”
Dondum. “ Abla? “ dedim.
“ Eniştesini ayartana, başka ne denir? Fahişe…”
Ablam, çocuğunu düşürdü. O gece, hepimiz, salonda toplanmıştık. Ablam, ev halkına, olanları anlattı. Benim eniştemi ayarttığımı, ahlaksız bir kız olduğumu, söyledi. Enişteme baktım. Gözlerini yere dikmiş, masum masum oturuyordu. Bana, hiç bakmadı.
16 yaşımdaydım ve suçluydum.
Çok geçmeden, komşu köyden, yaşlı bir adamla evlendirdiler, beni.”
“ İtiraz etmediniz mi? Doğruyu anlatmaya, çalışmadınız mı? “
“ Seni dalga mı geçiyorsun, benimle? 16 yaşımdaydım, diyorum. Ve bana tecavüz eden de eniştem di. Kime, neyi anlatacaksın? Soru soran mı vardı da anlatmadım, sanıyorsun? Siz şehirliler için her şey ne kadar kolay görünüyor, değil mi? Doğruyu anlat, olay çözülsün. Köyde, hayat böyle değil be güzelim. Doğru nedir? Bilmeyiz biz. Bize söylenen her şey, doğrudur. Doğru olmak zorundadır. Örf vardır, adet vardır. Hepsinden de önemlisi; Namus denen bir bela vardır ki uğruna harcanan hiçbir hayat; yazık değildir.“
“ Özür dilerim. Sizi kırmak, kızdırmak istememiştim.”
“ O zaman sus ve dinle. Ya da dinleme ve git. Ama kalacaksan, sözümü kesmeyeceksin. Ben, bitirince sorarsın, sorularını. Kendimi anlatmaya hazırlamışken, sorularınla, bölme.”
“ Peki, anladım. Sizi dinliyorum.”
“ Ne diyordum? Komşu köyden, yaşlı bir adamla evlendirdiler, beni. Adam, iktidarsızdı. Her gece, üstüme çıkar, tepişir ama bir şey yapamazdı. Yapamadıkça da hırsını benden çıkartırdı. Yediğim dayaklardan yılmıştım ama yapacak bir şeyim yoktu. Gidecek bir evim yoktu. Ailem yoktu. Çaresiz katlanacaktım. Katlandım.
Akşamları, arkadaşları gelirdi. Sabahlara kadar içki içer, sohbet ederlerdi. Yine böyle bir gece, yemeklerini hazırladığım tepsiyi bırakmak için odaya girdim. Üçü, kafa kafaya vermişler, fısıldayarak, bir şeyler konuşuyorlardı. Umursamadım. Tepsiyi bıraktım ve çıktım. İki lokma atıştırıp, karnımı doyurduktan sonra yattım.
Her gece, rüyamda, eniştemin tecavüzünü görüyordum. Elime geçecek ilk fırsatta, öldürmeye yemin etmiş etmiştim, kendi kendime. Ama nasıl yapacağımı bilmiyordum. Karıncayı bile incitmemiştim, o yaşıma kadar. Bir insanı öldürme düşüncesi, ter içinde bırakıyordu, beni.
Yine aynı rüyayı görüyordum. Eniştem, üstüme çıkmış. Bir eliyle ağzımı kapatmış, diğer eliyle çamaşırımı çıkartmaya uğraşıyordu. Çıplak olmam gerekiyordu, banyodaydım. Üstelik eniştem, içki de içmezdi. Deli gibi gözlerimi açtığımda kocam olacak adamın arkadaşını gördüm. Mücadele etmeye, elinden kurtulmaya çalıştım. Baktı ki olacak gibi değil, diğerlerini yardıma çağırdı. Kocam, ellerimi tuttu. Öbür adam, bacaklarıma abandı. Sırayla tecavüz ettiler.”
Sustu. Derin bir sessizlik çöktü, koridora. Sus dediği için sesimi çıkartmadan bekliyordum.
“ Sigaram bitmiş. Bir paket alıp, geleyim.”
Döndüğünde, elinde bir paket sigara ve bir bardak su vardı.
“ Amma konuştum, yahu. Dilim, damağım kurumuş.” Dedi.
Anlattıklarını yaşamayı bırakalı çok olmuştu. Bu, her halinden belliydi.
“ Sigara? “
“ Teşekkür ederim, kullanmıyorum.”
“ Aferin sana, cici kız.”
Kesik bir gülüş döküldü, dudaklarından. Gülmeyi unutmuş insanların gülüşü…
“ Geceler, bir kabus olmuştu, artık. O iki adam, her gece geliyorlar ve her gelişlerinde de odama uğrayıp ondan sonra gidiyorlardı. Hiçbir şey hissetmez olmuştum. Ta ki hamile olduğumu anlayıncaya kadar… Hamileydim ve bunu kimseye söyleyemiyordum. Uzun süre, ne yapacağımı düşündüm. Bir günah çocuğuydu. Babasının kim olduğunu bile bilmiyordum. Başka neyin var? Diye sordum, kendime. Hiç! Hiçbir şeyim yoktu, kalmamıştı. Ama bu bebek… Hayata tutunacak, bağlanacak bir şeylere ihtiyacım vardı. Bu bebekle, bir şeylere sahibim diyebilirdim. Anne olacağım! Düşüncesi bile yüreğimi ısıtmaya, yüzümü güldürmeye yetmişti. Bu bebeği istiyordum.
Gün içinde, belli olmasın diye, karnımı bağlıyordum. Gece, zaten kimsenin fark edecek hali yoktu.
Bir gece, yine tepsilerini götürdüm ve odama çekildim. Soyundum, geceliğimi giymiştim ki karnıma saplanan ağrı ile iki büklüm oldum. Acı, dayanılmazdı. Bağıramıyordum. Bacaklarımdan akan su, ayaklarımın dibinde, göl olmuştu. Bebek, geliyordu. O sırada kapı açıldı. Adamlardan biri içeri girdi, her zamanki gibi. Şaşkınlıkla, önce yerdeki suya, sonra da acıyla bükülmüş bedenime baktı ve koşarak diğerlerinin yanına gitti.
Üç adam, oda kapısında dikilmişler, bana bakıyorlardı. Ben, yerde debelenerek, bebeğimi doğurmaya çalışıyordum. Sonunda doğdu. Dünya güzeli bir kızdı.
Kocam, beni odaya kilitlemiş, dışarı çıkmama izin vermiyordu. Arada, kapıyı açıyor, iki lokma yemek bırakıp, gidiyordu. Şikayetim yoktu. Kızımla mutluydum. Sütüm boldu. Bebeğim, usluydu. Elbiselerimi kesiyor, bebeğimin altını bağlıyordum. Mutluydum.
Kızıma, annemin ismini vermiştim: Emine.
O gece, kızımı emzirdim. Altını bağladım. Anne-kız, derin bir uykuya daldık. Gecenin bir yerinde, korkuyla uyandım. Emine’m hiç ağlamamıştı. Yanıma baktım. Yeri, boştu. Yataktan fırladım. Bütün odayı aradım. Emine, yoktu. Kapıya koştum. Kilitli değildi. Açtım. Ses çıkartmaya korkarak, salona geldim. Kocam ve iki arkadaşı, yine içiyorlardı. Yerde, halının ortasında, bir şey vardı. Dikkatlice baktım; Emineydi. Deli gibi kızımın yanına koştum. Mosmor olmuştu. Nefes almıyordu.
“ Piçini öldürdük.” Dedi kocam.
Gözlerimden akan yaşlarla, Emine’yi kucakladım. Odama geri döndüm.
Sabah olur olmaz, kızımı yıkadım. Çarşafa sardım ve bahçenin kuytu bir köşesine gömdüm. Eve girerken, kocamla karşılaştım, kapıda.
“ Gömdün mü piçini? Hiç zorluk çıkartmadı, usluymuş. Ha ha ha...”
Başımı önüme eğdim. Gözlerimdeki nefreti görmesini istemedim.
“ Akşama hazırlan. Arkadaşlarım gelecekler.” Dedi ve gitti.
Evi, temizledim. Yemekleri, pişirdim. Sofrayı, kurdum. Rakının bulanıklığını fark etmediler. Üç adam, salonun ortasında, içtikleri fare zehirli rakı yüzünden debelenirken, odama gittim. Giyindim. Mutfaktaki çekmeceden bıçağı aldım ve çıktım.
Doğduğum köye kadar, yürüdüm. Caminin kuytusuna sığınarak, beklemeye başladım. Az sonra, eniştemi gördüm. Ceketini omuzlarına atmış, tespihini çekerek, evine gidiyordu. Sessizce yaklaştım. Elimdeki bıçağı, olanca gücümle, sırtının ortasına sapladım. Yere yıkıldı. Bıçağı çektim, bir daha, bir daha sapladım. “
DEVAM EDECEK…
Eser Akpınar
04.09.2011
Urla
YORUMLAR
Eser Akpınar
hayatın kanayan kanatan yüzü...:(
tebriklerim günün yazısına hayata kattığınız sevgi yürekli erdemli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli Eser dost..:)
sevgim saygım selamlarımla...
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Günü hak eden bu yazıya ikinci bir tebrik bırakmazsam olmaz:)))Kutlarım.
ACI ÜRPERTİCİ AMA GÜNÜMÜZ TÜRKİYESİNDE BİLMEDİĞİMİZ YERLERDE TANIMADIĞIMIZ İNSANLARIN HALA YAŞDIĞI OLAYLAR BUNLAR..KUTLARIM SAYIN YAZAR ANLATIM AKICI VE GÜZELDİ KONU İSE HALA BAZI ZAVVALLI İNSANLARIN YAŞADIKLARIYDI..
Eser Akpınar
Bu hayatta neler olmuyorki, işte buda bunlardan bir tanesi malesef böyle sadist kişiler insanların huzurunu, hayatın tadını kaçırıyor öykünüzü çok gerçekçi buldum yürekten kutlarım sizi, devamını sabırsızlıkla bekliyorum saygılar..
Eser Akpınar
Uzun süredir pek bir şey okumuyordum sitede. Dün Nermin Kaçar, Bu gün Eser Akpınar. İkisi de benzer konuları işlemişler.Fakat her ikisi de birbirinden etkileyici.
Tebrikler Eser hanım. Güne gelmeyi fazlasıyla hak ediyor öykü...
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum, Fikret Bey. Selamlar.
Eser Akpınar
Tüylerim diken diken oldu,dondum ve bu hikayenin benzerlerini yaşayarak susan,yoldan sapan,hayatları parçalanan,canına kıyan öyle çok KADIN var ki...Öyle çooookk... :(((
Kadın kutsal değil miydi,kadın ana değil miydi???
Ne zaman ki bu ülkede kadınlar her türlü istismardan kurtuldu o zaman bu ülke ülke olur diyhe düşünüyorum...
Kaleme saygılarımla...
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Saygılar, selamlar.
Sevgili Eser Hanım, toplumumuzda bazı kadınların ne kadar acı yaşadıklarına dikkat çeken öykünüzün güne gelmesine çok sevindim. Umarım bir gün cehaletler ve bu tür insani olmayan hareketler sona erer. Tebrik ederim güçlü kaleminizi. Sevgilerimle.
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
Birinci bölümü de soluksuz okumuştum.
Devamı var dediğin icin yorumu ikinci bölüme sakladım. Baktım seri devam ediyor, ama bu kez not düşmeden duramazdım.
Çok sürükleyici ve bir o kadar da hazin bir öykü. Artık 3. bölümü bekleyeceğiz sabırsızlıkla.
Sevgiler :)
Eser Akpınar
Sevgilerimle.
Tam bir öykücüsünüz. Yazı çok yükseklere taşıyor anlatılmak istenileni. Bazen amaç, anlatımın kusursuzluğuyla ulaşmayı hayal bile edemeyeceği uzaklara ve derinlere kadar gelişir, dallanır, budaklanır. Sizinde öykünüz böyle. Akılalmaz bir derinlik var. Okyanusta gibiyim. Tebrikler.
Eser Akpınar
Selamlar.
Umut Kaygısız
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
Sosyal yönü dumura uğramış, hala feodal kırıntılar içerisinde debelenip duran bizim gibi toplumlarda; böyle dramatik öykülerin yaşanması, her zaman mümkün... Böyle öykülerin üzerlerini tereyağla kapatmanın da bir mantelitesi yok.Yaşananlar, arabesk kültürümüzün birer fragmanları gibi.
Yazan kalemi ve cesaretli yüreği kutlar,tebrik ederim.
Selamlar.
Eser Akpınar
Saygılar, selamlar.
gerceğin kesitleri bunlar yaşanmaması dileği ile ...sürükleyici kutladım harika yazıyorsun sevgilerimle..
Eser Akpınar
Canım ya bu olaylar çok yaşanıyor aslında ama kimse anlatamıyor. Ben çocukluğumda buna benzer bir hikayeyi biliyorum. Herkles bir şeylerin farkında ama nedense aydınlığa çıkmıyor. Yetimhanelerde büyüyor bu çocuklar, hapishaneler doluyor. Of of dedirtti yine. Çok çok güzeldi anlatımın. Yazmaya devam canım benim. Sevgilerimle
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Nermin'cim. Sevgilerimle.
az bile.....çok iyi olmuş...ablayıda temizleseydi....nasıl öfkelendimki sorma......saygılar
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum, Tacettin Bey. Saygılarımla, her zaman.
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum, değerli yorumunuz için. Sevgiler, selamlar.