- 544 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!
Atatürk’ ün ‘’Ne mutlu Türk’üm diyene!’’ sözünü bazı insanlar, ırkçı ve faşizan bir kafayla söylediğini düşünüyor. Halbuki bu söz; Türkiye Cumhuriyeti’ nin kuruluş yıllarında, Kurtuluş Savaşı’ndan yeni çıkmış Türk ulusuna güven kazandırmak için M. Kemal Atatürk tarafından dile getirilen bir sözdür.
Bu söz Türklük’ü –sadece- genetik bir şey olmaktan çıkarmıştır, kendini bu vatana bağlı, kendisini Türk hisseden herkes Türk’ tür, ve hepimiz bu ülkenin eşit yurttaşlarıyız! Yani burayı seven, bu ülkeyi kendi ana vatanı gibi kabul etmek isteyen herkesin Türk olduğunu asla ırkçılık ve faşizanlığa yer verilmeyeceğini, bu ülkede herkesin eşit şekilde yaşayabileceğini vurgulamıştır, Ulu Önder...
O, bu sözü ırkçılığa yer verilmesin diye söylemişken; onu ırkçı gibi göstermeye çalışan, yeni bir nesile sahibiz, ne yazık ki!
Bu sözün anlamını yıllar geçtikçe çok daha iyi anlıyoruz. Cumhuriyet’in ilk yıllarında azınlıklar için söylenilen bir söylemle sınırlı gibi kalsa da, aslında kıymeti günümüzde açık seçik artan bir söz.
Bugün dünya ülkelerine baktığımızda Almanya, Türk Almanlar’ı diye bir kavram çıkarıyor. Amerika,toprakları üzerinde yaşayan bütün etnik kökenleri Amerikan adı altında toplamaya çalışıyor. Biz de ise farklı kültürleri, farklı milliyetleri, farklı etnik kökenleri hoş görüp bütünleyici bir anlayış var. Fakat gerici zihniyette olan insanlar, bütünleşmiş yapıyı bozup; bizleri fikir ayrılıklarına itiyor. Türk, Kürt, Yahudi, Ermeni soylarını didikleyerek bizleri düşman ilan ediyor. Atatürk’ ün bizlere bıraktığı miras bu kadar kolay kazanılmadı! Bu mirası kendi çıkarları üzerine kullanan, zihniyeti istemiyoruz! Biz genç nesil herkesin eşit bir vatandaş olarak yaşadığı, Türk-Kürt ayrımının yapılmadığı bir ülke istiyoruz. Bir Kürt ‘’Diyarbakırlrlı’yım’’ demekte utanmasın. Bir Karedenizli ‘’ Laz’ım diyebilsin. Alevi düşüncede olan bir insan özgürce düşüncesini yaşasın. Kimse birbirini aşağılamasın, hepimiz bu ülkenin vatandaşı gibi davranıp, birlik beraber olalım. Zor günler geçirdiğimiz, çok sayıda şehit verdiğimiz bu günlerde elele verip, birlikte direnelim...
İçim kanaya kanaya bütün şehitlere Allah’dan rahmet, ailelerine sabır dilerim...
Özlem TUZCU
YORUMLAR
Duygulandım yazını okurken ve çok mutlu oldum. Tebrik ederim. Sevgilerimle.