- 2562 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
YA BİSMİLLAH
BİSMİLLÂHİRRAHMANİRRAHÎM
İlk yazılan, Besmeledir ve Âdem aleyhisselama ilk gelen ayet Besmeledir. Aynı zamanda Besmele Kuran’da 114 defa zikredilen bir ayettir.
‘’Euzübillahimineşşeytanirracim’’ demek, Allah’ın rahmetinden uzak olan ve gazabına uğrayarak dünyada ve ahrette lanetlenen şeytandan, Allahü teâlâya sığınırım, korunurum, yardım beklerim ve bu işimi Onun yardımıyla yapıyorum demektir.
‘’Bismillahirrahmanirrahim’’ Rahman ve rahîm olan Allah’ın adını anarak, Allah’tan yardım dileyerek bu işimi yapıyorum demektir.
‘’Bismillah’’ Allah’tan yardım dileyerek bu işimi yapıyorum demektir.
Besmelenin başındaki ’’ B ’’ harfi hareket fiilidir yazılış itibariyle B harfinin altındaki nokta insanı temsil eder yani okuyanın başlayaca¬ğı işe göre niyetinde bulunan "...okuyorum, başlıyorum, yapıyorum, yiyorum," gi¬bi bir yüklem vardır. Örneğin ’’ B’’ harfini koymadan İsmillahirrahmanirrahim veya İsmillah dediğimiz vakit sadece ’’ Allahın Rahman ve Rahim adıyla ’’ demiş oluruz. Yani ’’ B ’’ harfi olmayan Besmele bu işi yapıyorum yardım et gibi edilen duayı içinde barındırmaz.
Kısaca Besmele’nin sırrı "B" harfindedir. Meselâ Tevbe Sûresi’nin başında Besmele yoktur, ama ’’ B ’’ harfiyle başlayan bir ayet vardır. Bu sûre "Beraetün" diyerek başlar. Kur’ân-ı Kerîm’deki diğer sûreler Besmele ayetiyle başlar, fakat ilginç olan yanı Besmele’den sonra ’’ B ’’ harfiyle başlayan hiç bir ayet yoktur. İşin sırrı Besmele’de saklı olduğu için, her sûrenin başında Besmele ayeti vardır. Sadece Tevbe Sûresi zaten "B" harfi ile (Berâe..) başladığı için Besmele yoktur.
Besmele 19 harf dir. Buda Cehennem Zebanilerinin sayısına denktir. Kim Besmeleyi çok okur, bunu adet haline getirirse, Allah; okuyanı Zebanilerden korur. Ayrıca okuyanın rızkını ( Besmelenin eşya üzerinde de mucizeleri vardır) çoğaltır, dünya ve ahrette makam ve mevkisini arttırır ruh ve beden güzelliği verir.
Çeşitli üniversitelerde görev yapan ve tıbbın farklı alanlarında uzman olan 30 profesörden oluşan bir araştırma grubu, besmeleyle kesilen hayvan etleriyle, besmelesiz kesilen hayvan etleri arasında herhangi bir fark olup olmadığını ortaya koymak amacıyla laboratuar ortamında deneysel incelemeler yapmışlar. Bilim adamları, hayvan kesimi sırasında dinen yerine getirilmesi zaruri olan ‘Bismillah, Allahu Ekber’ sözünün kesilen etler üzerindeki herhangi bir etkisi olup olmadığını araştırınca şaşırtıcı sonuçlarla karşılaşmışlar. Araştırmanın metot ve tekniği konusunda bilgi veren Şam Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nebil Şerif; ‘Besmele ile kesilen kuş cinsi hayvan, sığır ve küçükbaş hayvanların etlerinden ve besmelesiz kesilen aynı cins hayvanların etlerinden ayrı ayrı nûmuneler alarak özel laburatuvarlarda uzun süreli mikroskobik incelemeler yaptıklarını söylemişler.
Sonuçta, Besmele ile kesilen hayvan etlerinin numunelerinin açık kırmızı gül rengini aldığı, besmelesiz kesilen et nûmunelerinin ise, siyaha yakın koyu kırmızı bir renge büründüğünü görülmüş.
Besmeleli etlerde her hangi bir mikroba rastlamadıklarını, Besmelesiz etlerin teşhisinde ise, sürekli çoğalan, büyük ölçüde zararlı mikrop ve bakteriler tespit edildiğini söylüyor. Besmelesiz kesilen etlerin dokularındaki kanlarda iltihaplı akyuvarlar ve alyuvarlar tespit edilirken, Besmele ile kesilen etlerin dokularında ise, buna benzer herhangi bir sonuca rastlanmadığı tespitinde bulunmuşlar.
Kuran’da Allah adı zikir edilmeden kesilen hayvan etini yemeyin’ şeklindeki İlahi emre rağmen; hayvan kesiminde özellikle toplu kesimlerde buna dikkat edilmediği kanaatindeyim o yüzden etle birlikte zararlı mikrop ve bakterileri yediğimiz için çeşitli yeni moda hastalıklar icat oldu.
İnsanların canını alma görevi Azrail’e verildi ama hayvanların canını Allah bizzat kendi alıyor bu görev, Azrail’in değildir. Besmele ve tekbirle kesilen hayvan can verirken Yaratan’ını görür ve acı çekmez, acıdan değil sevinçten bağırır hayvan.
Besmelenin mucizesi sadece kurban etiyle sınırlı değil. Bedenimizin % 85 i sudur suyunda bir hafızası vardır ve su iletkendir. Besmele ile içilen su otomatik olarak şekil değiştirip içimizde şifa enerjisi oluşturuyor besmelesiz birde kötü düşüncelerle içilen su tüm vücudumuzu sararak depresyona bunalımlara girmemize neden oluyor sadece bu değil yediğimiz yemekteki su bile besmelesiz yenildiği zaman faydalı besin olmuyor sadece karnımız doyuyor o kadar. Besmelenin mucizesi o kadar çoktur ki yazmakla anlatmakla bitmez. Ben sadece birkaç damla damlattım sayfaya Besmele hakkında.
Selam ve dua ile
NURTEN ATICI...yesillyeşil
YORUMLAR
İnsanların canını alma görevi Azrail’e verildi ama hayvanların canını Allah bizzat kendi alıyor bu görev, Azrail’in değildir. Besmele ve tekbirle kesilen hayvan can verirken Yaratan’ını görür ve acı çekmez, acıdan değil sevinçten bağırır hayvan.
Besmelenin mucizesi sadece kurban etiyle sınırlı değil. Bedenimizin % 85 i sudur suyunda bir hafızası vardır ve su iletkendir. Besmele ile içilen su otomatik olarak şekil değiştirip içimizde şifa enerjisi oluşturuyor besmelesiz birde kötü düşüncelerle içilen su tüm vücudumuzu sararak depresyona bunalımlara girmemize neden oluyor sadece bu değil yediğimiz yemekteki su bile besmelesiz yenildiği zaman faydalı besin olmuyor sadece karnımız doyuyor o kadar. Besmelenin mucizesi o kadar çoktur ki yazmakla anlatmakla bitmez. Ben sadece birkaç damla damlattım sayfaya Besmele hakkında.
Selam ve dua ile
degerli karedeşimi güzel çalışması için takdir ederim..iki yerde beğendim....böyle güzel çalışmaları desdeklenmesini düşünüyorum...tepriklerrrr.saygı ve selamlarımla...