- 1217 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
maRiF£ti ßiLiRmisiniz ?
MARİFETİ BİLİRMİSİNİZ ?
Sems-i Tebrizi Hazretlerine bir kimse gelip:
’Efendim! Marifeti bana anlatir misiniz?’ dedi. O da:
’Bir gonul ki, Allahu Teala’nin muhabbetiyle yanip, onunla hayat buluyorsa, bu marifettir.’ buyurdu.
Soruyu soran; ’Peki, ben ne yaparsam bu marifeti elde edebilirim?’ diye tekrar sordu. Cevap soyleydi:
’Nefsani arzu ve dunyevi sevgileri terk edeceksin. Cunku Allah Teala ile kul arasindaki perde, kisinin kendi nefsidir. Allah Teala’ya vasil olmasina mani olacak sey dort tanedir: Sehvet, mal, cok yemek ve makam, begenilme dusuncesi ve gurur. Iste bu dort sey, kulun Cenab-i Hakk’a ulasmasina manidir’ buyurdu.
Insanlara bakinca en cok bu dort seye duskunlugu, fazlasiyla gormek mumkun. Ancak niyet cok onemli, istemeyi bilmek cok onemli, neyi, nasil istedigini bilmek cok onemli...
Allah herkese marifeti nasip etsin insallah.
Aslinda oyle bir lezzet ki bu tadina doyulmaz...
Oyle bir hasret ki bu tatli tatli yakar yuregi...
Oyle bir nimet ki bu kiymeti bilinmez...
Oyle bir kismet ki bu herkese nasip olmaz...
Ya Rabb! Yalvaririm marifetinle nasiplendir bu aciz kullarini...Senin rahmetinle sondur icimizde ki yanginlari, savur kullerini gozle gorulmeyecek uzaklara, Ya Rabb! Birakma bizi bize ne olur..!
Amin..!!!
YORUMLAR
Edeb-i Şiirsel
Aslında deger hakikatin damla eserini taşıyan herşey sevgiye deger,saygıya deger.
hz.mevlana ve şems-i-tebrizi hz.leri ilham kaynağımın başlıca degerli konuklarıdır.
onlar ne yazmakla bitebilir ne ookumakla,nede anlatmakla..yaşar isek onları anlayabilir ve onlar gibi degerli hak dostu olabiliriz.İnşallah basarabılırız.Gönlün aktıgı yere nede olsa gözlerde bakıyor.