- 804 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İÇ DÜŞMAN
_Nasil oluyorda, bunca zamandır , bukadar insanı, kendine hayran bırakıp peşinden sürükleyebiliyorsun?
_Onlara dünyanın bütün nimetlerini, keyiflerini, hazlarını sunuyurum.İnsan, başka ne isrer?
_Mutluluk... huzur..ister.
_İyi işte, bende onları veriyorum,hem de öyle uzun uzadıya bekletmeden,ağrısız.... sancısız...
_Bu, sefil duygular, insanı mutlu edermi? Ederse nereye kadar eder? hadi diyelimki, ilk anlar mutluluk alır gibi olduk. Daha önemlisi huzur verirmi huzur?
_Hayat dediğin, yaşadığımız andır.Yaşanmışlık artık terki diyar etmiştir.Bu gününü ne kadar yaşayabiliyosan hayatıda o kadar yaşamıssın demektir. Bu gününden haz alman ,bütün ömrünü mutlu geçirmen demektir.
_İnsan kendini bu sefil ,hayvani duygulardan arındıran daha yüksek duygular besleyemezmi?
_ Hangi duygularmış onlar?
_ Meselaaa.. az önceki sözlerinden birinde , iyi işte temiştin,iyilik... İyilik nedir sence?
_İddası olmayan aciz insanların , yegane baş vurduğu bir züğürt tesellisi.
_o zaman bu iddana göre, kötülükte asaletin simgesi herhalda!..
_ sonsuza kadar güçlülüğün ,kibrin ve sınırsız bir özgürlüğün nişanesi.
_Sen hiç Allah’ tan korkmazmısın sen ?
_Siz insanların bir lafı vardır hani , "Korkunun ecele faydası yok "diye , benim korkum benden başkasına göz dikmeniz,
_ Nasıl yani senden başkalarıdamı var ?
_ Başkalarıda var , ama beni tedirgin eden onlar değil , ölümün taa kendisi.
_ İşte buna inanmamı bekleme benden.Ne yani insanların senin yerine ölümü tercih edeceklerinimi söylüyorsun?
_O günlerde gelecek elbet, ama benim kastettiğim o değil
.
_Nedir peki?
_ Benim demek istediğim, siz insanların, ölümü riske alarak yaşamayı tercih etmeleri,ancak bu şekilde ben özgürlüğümü kaybederim bu sefer sizler beni peşinizden sürüklemeye başlarsınız .
_ Seni insanlara karşı çaresiz bırakan şey nedir?
_Oruç, itiraf edeyim bir aydır sessizliğimin( suç oranlarındaki düşüş) nedeni buydu.
_Doğrumu o sözü söyledinmi gerçekten?
_ Hangi sözü?
_ Hani hak taala seni bütün cehennemleriyle sınamışta ,sana; " Sen kimsin ben kimim" diye sormuş,sende : "sen sensin ben de benim" diye cevap vermişsin. taaki, seni ac’lık cehennemine koyana kadar. Seni aclıkla sınayınca aynı soruya : " ben aciz bir kulunum sense benim Rabbim’sin diye cevaplamışsın.
_ Bu Ramazan yeterince açıklayıcı olmadımı? Yoksa bayramı beklermiydim?
_ Seni duyanda bayramı kutlayacaksın sanır.
_ Tabi, neden olmasın.Trafik kazalarıyla başlayabilirim mesela.
_ Ağzindan yel alsın, bumu senin özgürlük anlayışın bumu insanlara verdiğin mutluluk?
_ İnsanlar onlara verdiğim keyfin hızını kontrol edemiyorlarsa ben neyapayım?
_ Bunu bütün insanlara duyurmalıyım,
_ Neyi?
_ Seni , kör ,sağır, kütürüm bırakan şeyin sırrını.
_ Haahha!.. güleyim bari...İnsanların bunu bilmediğinimi sanıyorsun?
_Peki bunu bilmelerine rağmen neden insanlar sana karşı kayıtsız kalıyorlar?
-Her varlık kendi yapısına uygun bir formda buna mutabık bir zeminle hayat bulur.
İnsanlar ibadetlerle kendilerini kurtarabilirler belki ama ,bunu genele yayamazlar, çünkü ben ve yandaşlarım , o zemini insanlığın altından çooktan aldık.
_ Neyse dua et bugün bayram yoksa sana yapacağımı biliyorum artık.
_ Sendemi!.. dost olduğumuzu sanıyordum?
_ "Bıçak kemiğe dayandı" artık
_ Artık biz düşmanız, hiç olmadığımız kadar. İçimdeki düşman! bak sabrımı zorlama, bayram mayram demem tutarım orucumu ona göre!...
-
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.